APEK
Česká e-komerce rekordně rostla, 100 miliard zatím nepřekonala
Loňská bilance české e-commerce sféry bude nejspíš ještě lepší, než se očekávalo. Celkový obrat nakonec přesáhl 98 miliard korun, a to i díky velmi úspěšnému předvánočnímu období. Meziroční růst tedy činil 21 %. Podíl e-komerce na maloobchodu v ČR pak vystoupal již na 9,5 %. Co dalšího přinesl loňský rok a co můžeme očekávat letos?
Přečíst celý článekVánoce v e-shopech předčily očekávání, letos opět padaly rekordy
Vánoční nákupy spějí do cíle a už nyní je jasné, že česká e-commerce letos opět výrazně překonala všechny předchozí výsledky. Rekordní prodeje dárků po internetu přesáhly v celkovém souhrnu 31,5 miliardy korun, což znamená meziroční růst o více než 20 %. Velmi úspěšný byl již letošní listopad, v prosinci zaujal velký nárůst objednávek během posledního víkendu.
Přečíst celý článekInfografika: Jak si Češi vybírají e-shop pro svůj nákup
Cena patří při každém nákupu mezi rozhodující faktory. A to jak v kamenných obchodech, tak na internetu. Jaké další faktory hrají při výběru e-shopu roli a jakou strategii při nákupu čeští spotřebitelé volí nejčastěji, odhalil průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Přečíst celý článekE-shopy by neměly podcenit přípravy na Vánoce
Prodej v letních měsících patří u většiny e-shopů k nejnižším za rok. I proto už není od věci začít přípravu na hlavní část roku.
Přečíst celý článekEvropská B2C e-komerce letos překročí 500 miliard eur
Za rok 2015 skončila evropská e-komerce s výsledkem 455,3 miliardy eur, což představuje nárůst o 13,3 %. Podle odhadů nadnárodní asociace Ecommerce Europe by letos měl online prodej dosáhnout magické hranice 500 miliard eur.
Přečíst celý článekZákazníci preferují e-shopy s dodáním zboží zdarma
Způsob a rychlost doručení zboží často rozhoduje o tom, zda je nebo není nakupující spokojen s vyřízením své objednávky v e-shopu. Přitom internetové obchody většinou využívají služeb externích dopravců. Jak tedy spotřebitelé dodání zboží v současné době vnímají? Podle průzkumu organizace APEK velmi dobře.
Přečíst celý článekE-shopy se musí přizpůsobit mladé generaci
Co pomáhá Čechům při výběru e-shopu pro jejich nákupy? Jakými nástroji je vhodné zákazníky oslovit? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ptala nakupujících, který reklamní kanál je při výběru internetového obchodu oslovuje nejvíc. Průzkum podle očekávání potvrdil, že klíčem ke každé věkové kategorii je jiná strategie.
Přečíst celý článekČeši e-shopy vybírají pečlivě, cena nemusí rozhodovat
Jak si Češi vybírají internetové obchody pro své nákupy, zjišťovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Více než 1 500 respondentů z řad internetových uživatelů v průzkumu potvrdilo, že nejnižší cena je sice často bod výchozí, ale ne rozhodující.
Přečíst celý článekČeši nakupují online stále častěji, během pěti let nákupy narostly o polovinu
Češi rádi nakupují na internetu. Tento fakt je v roce 2016 již neoddiskutovatelný. Jaký ale je typický český e-zákazník? Jak se postupem času mění a jak vidí sám sebe? A o čem to vypovídá z pohledu e-shopů? Na tyto otázky hledala odpovědi Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve svém pravidelném výzkumu.
Přečíst celý článekČeská e-komerce v roce 2015 předčila očekávání, růst se nezastaví ani letos
Nejrušnější období roku mají (nejen) internetoví obchodníci za sebou, a tak je vhodný čas na rekapitulaci výsledků. Rok 2015 byl pro českou e-komerci nad očekávání úspěšný, zároveň také příslibem do budoucna. Jak potvrzují nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi jednoduše nakupují online opravdu s oblibou.
Přečíst celý článek