APEK

Zákazníci preferují e-shopy s dodáním zboží zdarma
Novinky

Zákazníci preferují e-shopy s dodáním zboží zdarma

Způsob a rychlost doručení zboží často rozhoduje o tom, zda je nebo není nakupující spokojen s vyřízením své objednávky v e-shopu. Přitom internetové obchody většinou využívají služeb externích dopravců. Jak tedy spotřebitelé dodání zboží v současné době vnímají? Podle průzkumu organizace APEK velmi dobře.

Přečíst celý článek
E-shopy se musí přizpůsobit mladé generaci
Novinky

E-shopy se musí přizpůsobit mladé generaci

Co pomáhá Čechům při výběru e-shopu pro jejich nákupy? Jakými nástroji je vhodné zákazníky oslovit? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ptala nakupujících, který reklamní kanál je při výběru internetového obchodu oslovuje nejvíc. Průzkum podle očekávání potvrdil, že klíčem ke každé věkové kategorii je jiná strategie.

Přečíst celý článek
Češi e-shopy vybírají pečlivě, cena nemusí rozhodovat
Novinky

Češi e-shopy vybírají pečlivě, cena nemusí rozhodovat

Jak si Češi vybírají internetové obchody pro své nákupy, zjišťovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Více než 1 500 respondentů z řad internetových uživatelů v průzkumu potvrdilo, že nejnižší cena je sice často bod výchozí, ale ne rozhodující.

Přečíst celý článek
Češi nakupují online stále častěji, během pěti let nákupy narostly o polovinu
Novinky

Češi nakupují online stále častěji, během pěti let nákupy narostly o polovinu

Češi rádi nakupují na internetu. Tento fakt je v roce 2016 již neoddiskutovatelný. Jaký ale je typický český e-zákazník? Jak se postupem času mění a jak vidí sám sebe? A o čem to vypovídá z pohledu e-shopů? Na tyto otázky hledala odpovědi Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve svém pravidelném výzkumu.

Přečíst celý článek
Česká e-komerce v roce 2015 předčila očekávání, růst se nezastaví ani letos
Novinky

Česká e-komerce v roce 2015 předčila očekávání, růst se nezastaví ani letos

Nejrušnější období roku mají (nejen) internetoví obchodníci za sebou, a tak je vhodný čas na rekapitulaci výsledků. Rok 2015 byl pro českou e-komerci nad očekávání úspěšný, zároveň také příslibem do budoucna. Jak potvrzují nejnovější údaje Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi jednoduše nakupují online opravdu s oblibou.

Přečíst celý článek
Co přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?
Novinky

Co přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?

Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Toto „mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ nabyde účinnosti 1. února 2016.

Přečíst celý článek
Jednotný evropský digitální trh. Vede tudy správná cesta pro e-shopy?
Novinky

Jednotný evropský digitální trh. Vede tudy správná cesta pro e-shopy?

Evropská komise v květnu představila jeden ze svých nejdůležitějších konceptů – rozvoj jednotného digitálního trhu. Od představení hlavních myšlenek nyní EU postupuje k podrobnějšímu rozpracování a mimo jiné probíhají také veřejné konzultace na téma jednotného digitálního trhu. Díky tomu můžeme vnímat, jakým směrem se Evropská komise chce vydat.

Přečíst celý článek
E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %
Novinky

E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %

Evropská e-komerce má za sebou další úspěšný rok. V roce 2014 dosáhly obraty prodejů po internetu 423,8 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 14 %. Státy EU dosáhly obratu 368,7 miliardy eur, z toho Česká republika přibližně 3,1 miliardy eur.

Přečíst celý článek
Infografika: Jak zákazníci vybírají e-shop? Podle informací, skladové dostupnosti a dopravy zdarma
Novinky

Infografika: Jak zákazníci vybírají e-shop? Podle informací, skladové dostupnosti a dopravy zdarma

Mezi nejdůležitější vlastnosti internetových obchodů patří podle výzkumu společnosti Mediaresearch kvalitně popsané technické informace o produktech a dostupnost zboží skladem. Pro výběr online obchodu využívá nadpoloviční většina zákazníků srovnávače zboží.

Přečíst celý článek
Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů
Novinky

Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů

Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. Celkem na internetu Češi letos utratí nejméně 21,5 miliardy korun.

Přečíst celý článek