Ústavní soud rozhodl, že bezhotovostní platby nebudou součástí EET

19. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb na základě návrhu z 1. června 2016. Od března příštího roku tak mimo jiné nebudou muset (nejen) internetové obchody odesílat do EET informace o platbách provedených bezhotovostně, tedy například prostřednictvím platebních karet.

Již v minulosti jsme upozorňovali, že povinnost evidovat platby kartou či prostřednictvím dalších on-line platebních metod je nadbytečná. Naše snaha na úpravu zákona však letos v lednu narazila na zamítnutí Poslaneckou sněmovnou,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „E-shopy se nicméně i díky upřesnění výkladu Finanční správou dokázaly s EET vypořádat tak, že se tento technicky poměrně náročný proces nijak do pohodlí zákazníků nepromítl.

Internetové obchody nyní budou pokračovat v evidenci do konce února 2018. Od 1. března 2018 by jim pak měla povinnost evidovat bezhotovostní platby odpadnout. Platby, které ale zákazníci provedou na výdejnách e-shopů v hotovosti, budou nadále do EET spadat. „Rozhodnutí Ústavního soudu vítáme, přišlo však o dost později, než by bylo třeba. Internetové obchody, provozovatelé on-line platebních metod i jejich dodavatelé investovali do příprav nemalé částky. Ty se teď svým způsobem ukazují být zbytečné,“ dodal Vetyška.

Bezhotovostní platby na internetu jsou v ČR stále populárnější. V roce 2017 uvedlo 32 % respondentů výzkumu APEK, že platební kartu využívají při svých nákupech v e-shopech nejčastěji. Dalších 10 % pak preferuje jiné on-line platební metody. „Bezhotovostní platby jsou poměrně snadno sledovatelné, pokud by vzniklo jakékoli podezření. S ohledem na jejich rostoucí popularitu, která odráží důvěru v českou e-commerce, jsme opravdu přesvědčeni, že EET pro internetové obchody nemá praktické odůvodnění,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

E-commerce v roce 2020: Umělá inteligence, personalizace, mobilní platby i nové způsoby doručování

17. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Reshoper)
Česko je e-shopovou velmocí s nejvyšším podílem on-line obchodů na počet obyvatel v Evropě. Některé zdroje předpokládají, že do dvou let jich bude přes 50 000 a Česko se tak stane nejrychleji rostoucím trhem v celé Evropě. Signalizují tato data přibližující se nástup marketplace ekonomiky a konsolidace e-shopové scény? Čtěte více

Česká e-commerce byla opět rekordní, obraty přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Velmi úspěšné druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce podpořily další růst prodejů českých internetových obchodů. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %. Čtěte více

Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“. Čtěte více

Rekordní obraty – e-shopy dosáhly na 1,2 miliardy za den

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit. Čtěte více