Ústavní soud rozhodl, že bezhotovostní platby nebudou součástí EET

19. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Ústavní soud zrušil část zákona o evidenci tržeb na základě návrhu z 1. června 2016. Od března příštího roku tak mimo jiné nebudou muset (nejen) internetové obchody odesílat do EET informace o platbách provedených bezhotovostně, tedy například prostřednictvím platebních karet.

Již v minulosti jsme upozorňovali, že povinnost evidovat platby kartou či prostřednictvím dalších on-line platebních metod je nadbytečná. Naše snaha na úpravu zákona však letos v lednu narazila na zamítnutí Poslaneckou sněmovnou,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „E-shopy se nicméně i díky upřesnění výkladu Finanční správou dokázaly s EET vypořádat tak, že se tento technicky poměrně náročný proces nijak do pohodlí zákazníků nepromítl.

Internetové obchody nyní budou pokračovat v evidenci do konce února 2018. Od 1. března 2018 by jim pak měla povinnost evidovat bezhotovostní platby odpadnout. Platby, které ale zákazníci provedou na výdejnách e-shopů v hotovosti, budou nadále do EET spadat. „Rozhodnutí Ústavního soudu vítáme, přišlo však o dost později, než by bylo třeba. Internetové obchody, provozovatelé on-line platebních metod i jejich dodavatelé investovali do příprav nemalé částky. Ty se teď svým způsobem ukazují být zbytečné,“ dodal Vetyška.

Bezhotovostní platby na internetu jsou v ČR stále populárnější. V roce 2017 uvedlo 32 % respondentů výzkumu APEK, že platební kartu využívají při svých nákupech v e-shopech nejčastěji. Dalších 10 % pak preferuje jiné on-line platební metody. „Bezhotovostní platby jsou poměrně snadno sledovatelné, pokud by vzniklo jakékoli podezření. S ohledem na jejich rostoucí popularitu, která odráží důvěru v českou e-commerce, jsme opravdu přesvědčeni, že EET pro internetové obchody nemá praktické odůvodnění,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více