Rada Ecofin schválila změny ve výběru DPH v e-commerce

11. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rada pro hospodářské a finanční věci (Ecofin) schválila finální podobu návrhu na změny v oblasti výběru DPH při přeshraničním prodeji v e-commerce – tedy v budování jednotného digitálního trhu. Změny by se měly projevit do roku 2021.

Jedna směrnice a dvě nařízení přinášejí zajímavé změny. Především rozšíření možnosti využít jednoho správního místa, tedy tzv. Mini One Stop Shop (MOSS), které dosud fungovalo pouze pro prodej on-line služeb. To bude znamenat zjednodušení přeshraničního prodeje, respektive související administrativy,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Obchodníci se tedy v budoucnu nebudou muset registrovat k DPH v každém státě, do kterého dodávají zboží.“ Změna nezasáhne ty, kteří při přeshraničním on-line prodeji dosáhnou obratů pouze do výše 10 000 eur ročně. Takoví prodejci se budou moci nadále řídit pravidly pro DPH ve své domovské zemi.

Balíček dále přináší úpravu, která má zlepšit výběr DPH u zboží dováženého ze třetích zemí mimo EU. Za výběr daně bude přenesena zodpovědnost na on-line platformy, které jejich prodej do EU zprostředkují, a to u zboží v hodnotě do 150 EUR,“ upozornil Vetyška.

Kromě rozšíření Mini One Stop Shop (MOSS) z e-služeb také na prodej zboží a přenesení odpovědnosti za výběr daně na on-line platformy dojde ještě k další změně. Tou je zrušení osvobození od DPH pro zásilky ze třetích zemí, jejichž hodnota nepřesahuje 22 eur, které dosud platilo. „Tímto opatřením dojde k narovnání prostředí, kdy do EU míří ze třetích zemí řada balíků nižších hodnot, které byly díky osvobození od DPH zvýhodněny proti místním e-shopům,“ doplnil Vetyška. Změny by se měly projevit u zboží do roku 2021, u elektronických služeb do 2019.

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více