Rada Ecofin schválila změny ve výběru DPH v e-commerce

11. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rada pro hospodářské a finanční věci (Ecofin) schválila finální podobu návrhu na změny v oblasti výběru DPH při přeshraničním prodeji v e-commerce – tedy v budování jednotného digitálního trhu. Změny by se měly projevit do roku 2021.

Jedna směrnice a dvě nařízení přinášejí zajímavé změny. Především rozšíření možnosti využít jednoho správního místa, tedy tzv. Mini One Stop Shop (MOSS), které dosud fungovalo pouze pro prodej on-line služeb. To bude znamenat zjednodušení přeshraničního prodeje, respektive související administrativy,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Obchodníci se tedy v budoucnu nebudou muset registrovat k DPH v každém státě, do kterého dodávají zboží.“ Změna nezasáhne ty, kteří při přeshraničním on-line prodeji dosáhnou obratů pouze do výše 10 000 eur ročně. Takoví prodejci se budou moci nadále řídit pravidly pro DPH ve své domovské zemi.

Balíček dále přináší úpravu, která má zlepšit výběr DPH u zboží dováženého ze třetích zemí mimo EU. Za výběr daně bude přenesena zodpovědnost na on-line platformy, které jejich prodej do EU zprostředkují, a to u zboží v hodnotě do 150 EUR,“ upozornil Vetyška.

Kromě rozšíření Mini One Stop Shop (MOSS) z e-služeb také na prodej zboží a přenesení odpovědnosti za výběr daně na on-line platformy dojde ještě k další změně. Tou je zrušení osvobození od DPH pro zásilky ze třetích zemí, jejichž hodnota nepřesahuje 22 eur, které dosud platilo. „Tímto opatřením dojde k narovnání prostředí, kdy do EU míří ze třetích zemí řada balíků nižších hodnot, které byly díky osvobození od DPH zvýhodněny proti místním e-shopům,“ doplnil Vetyška. Změny by se měly projevit u zboží do roku 2021, u elektronických služeb do 2019.

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Podvody řízené AI: Vznikající hrozby a protiopatření

23. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Microsoft vydal nový report Cyber Signals. Zaměřuje se v něm na podvody řízené umělou inteligencí, a to hlavně v oblasti e-commerce a náborových kampaních. Mezi dubnem 2024 a dubnem 2025 Microsoft podle zprávy zmařil pokusy o podvod za čtyři miliardy dolarů, odmítl 49 000 podvodných registrací partnerství a zablokoval přibližně 1,6 milionu pokusů o registraci botů za hodinu. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více