Rada Ecofin schválila změny ve výběru DPH v e-commerce

11. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rada pro hospodářské a finanční věci (Ecofin) schválila finální podobu návrhu na změny v oblasti výběru DPH při přeshraničním prodeji v e-commerce – tedy v budování jednotného digitálního trhu. Změny by se měly projevit do roku 2021.

Jedna směrnice a dvě nařízení přinášejí zajímavé změny. Především rozšíření možnosti využít jednoho správního místa, tedy tzv. Mini One Stop Shop (MOSS), které dosud fungovalo pouze pro prodej on-line služeb. To bude znamenat zjednodušení přeshraničního prodeje, respektive související administrativy,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Obchodníci se tedy v budoucnu nebudou muset registrovat k DPH v každém státě, do kterého dodávají zboží.“ Změna nezasáhne ty, kteří při přeshraničním on-line prodeji dosáhnou obratů pouze do výše 10 000 eur ročně. Takoví prodejci se budou moci nadále řídit pravidly pro DPH ve své domovské zemi.

Balíček dále přináší úpravu, která má zlepšit výběr DPH u zboží dováženého ze třetích zemí mimo EU. Za výběr daně bude přenesena zodpovědnost na on-line platformy, které jejich prodej do EU zprostředkují, a to u zboží v hodnotě do 150 EUR,“ upozornil Vetyška.

Kromě rozšíření Mini One Stop Shop (MOSS) z e-služeb také na prodej zboží a přenesení odpovědnosti za výběr daně na on-line platformy dojde ještě k další změně. Tou je zrušení osvobození od DPH pro zásilky ze třetích zemí, jejichž hodnota nepřesahuje 22 eur, které dosud platilo. „Tímto opatřením dojde k narovnání prostředí, kdy do EU míří ze třetích zemí řada balíků nižších hodnot, které byly díky osvobození od DPH zvýhodněny proti místním e-shopům,“ doplnil Vetyška. Změny by se měly projevit u zboží do roku 2021, u elektronických služeb do 2019.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více