Vánoce v e-shopech předčily očekávání, letos opět padaly rekordy

29. 12. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční nákupy spějí do cíle a už nyní je jasné, že česká e-commerce letos opět výrazně překonala všechny předchozí výsledky. Rekordní prodeje dárků po internetu přesáhly v celkovém souhrnu 31,5 miliardy korun, což znamená meziroční růst o více než 20 %. Velmi úspěšný byl již letošní listopad, v prosinci zaujal velký nárůst objednávek během posledního víkendu.
Foto: Freeimages.com

Druhý rok v řadě dosáhla česká e-commerce růstu o více než 20 %. To je skvělý výsledek, který jen potvrzuje úspěšnost a kvalitu našich internetových obchodů. Předvánoční období bylo vyvrcholením povedeného roku 2016,“ shrnul výkonný ředitel  APEK Jan Vetyška. Český internetový prodej tak dosáhl dalšího růstu v rámci celé české ekonomiky.  Při očekávaných celoročních obratech 97 miliard korun za on-line prodej zboží tak e-commerce dosáhne na podíl 9,2 % celého českého maloobchodu. „Dosáhli jsme opět růstu v celkovém poměru o jeden procentní bod. Význam on-line prodeje zboží, ale i služeb, stále strmě roste.

V průběhu posledních tří měsíců roku 2016, které lze považovat za předvánoční, přesáhly obraty prodejů 31,5 miliardy korun. To je tedy více než dvacetiprocentní nárůst oproti loňským Vánocům. „Zajímavý dopad letos má fakt, že Štědrý den připadá na sobotu. Zákazníci tak měli větší časový prostor pro nakupování dárků. Například během posledního adventního víkendu dosáhly e-shopy dvojnásobných obratů oproti roku 2015,“ řekl Jan Vetyška a pokračoval: „Velmi úspěšný z hlediska prodeje byl už listopad. V jeho průběhu došlo také k razantnímu nárůstu. Vrcholu vánočních prodejů dosáhla česká e-commerce v týdnu od 12. prosince, během kterého se hodnoty e-obratů v jednotlivých dnech pohybovaly ve výši přesahující 800 milionů korun.

Největší zájem mezi zákazníky byl tradičně o hračky, elektroniku, ale také oblečení, kosmetické produkty či knihy. Nejčastěji pak spotřebitelé za nákup on-line utratili v rozmezí 2 000 – 5 000 korun. „V e-shopech se samozřejmě dá sehnat prakticky jakékoli zboží. Je tedy přirozené, že jsou objednávky zákazníků čím dále rozmanitější,“ doplnil Vetyška. Internetové obchody tedy prožily další úspěšné období, na které prakticky ihned navážou povánoční výprodeje.

Podobné články

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více

Kolik dají Češi za dárky na internetu a o co mají největší zájem?

11. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
S blížícím se Štědrým dnem čeká české e-shopy druhý vrchol vánočních prodejů. Tím je po Black Friday pondělí 11. prosince a celý následující týden. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků přitom u nás objedná on-line téměř 80 % uživatelů internetu. Kolik plánují utratit a o jaké zboží bude největší zájem? Čtěte více

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více