Téměř devět z deseti Čechů nakupuje na internetu pravidelně

26. 9. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Drtivá většina české internetové populace nakupuje online dlouhodobě, dále však narůstá četnost nákupů. Polovina zákazníků v průběhu roku nakoupí v e-shopech alespoň desetkrát ročně, čtvrtina patnáctkrát.
Foto: Freeimages.com

Údaje pocházejí z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) v tradiční studii E-commerce Survey. „Studii připravujeme pravidelně, vychází vždy v září. U řady otázek tak máme k dispozici opravdu dlouhodobé srovnání a můžeme tak spolehlivě sledovat vývoj v rámci české e-commerce. Letos se nám potvrdilo, že Češi nejenže si na nakupování po internetu dávno zvykli, ale stalo se opravdu běžnou součástí jejich každodenního života. Polovina si objedná zboží po síti alespoň desetkrát ročně, přitom ještě v roce 2014 to bylo jen 38 %. 26 % zákazníků dokonce za uplynulých dvanáct měsíců nakoupilo v e-shopech více než patnáctkrát,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Pouze jiným úhlem pohledu je pak výsledek výzkumu, který uvádí, že 21 % nakupujících provede alespoň jednu on-line objednávku za 14 dní.

Není žádným překvapením, že nejčastěji nakupují na internetu zákazníci ve věku 25 – 34 let. Nicméně co do četnosti objednávek se již nejedná o nějak velký rozdíl oproti věkové kategorii 35 – 44 let. Řečí čísel jde o 60 % a 56 % zákazníků, kteří nakoupili za uplynulý rok v internetových obchodech alespoň desetkrát. Nejméně často nadále nakupují lidé v kategorii 55 a více, ze kterých více než deset nákupů v e-shopech za rok učiní 28 %. I tak ale jde o 7% nárůst v porovnání s rokem 2014.

Stále rostoucí důvěru v naše internetové obchody potvrzuje také to, že zákazníci vnímají daleko méně jako bariéru například riziko komplikací při reklamacích či odstoupení od smlouvy. Počet respondentů, pro které byly takové obavy jedním z důvodu, proč vůbec na internetu nenakupovali, klesl o polovinu oproti roku 2012. Všechna tato čísla jen potvrzují růst e-commerce v České republice. Ta by letos měla dosáhnout již více než 115 miliard korun obratů a podílet se tak na celkovém českém maloobchodě z více než 10 %,“ doplnil Vetyška a uzavřel: „Výsledky naší studie mezi nakupujícími jsou velmi pozitivní. Vždyť 99 % zákazníků uvedlo, že má s nakupováním po internetu dobré zkušenosti. Věřím, že to je pro české e-shopy motivace pro další náročnou a kvalitní práci jako dosud.

Studie probíhala na reprezentativním vzorku 1 510 respondentů a její zpracování zajišťovala agentura Nielsen Admosphere.

Štítky: 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více