Český vánoční vrchol je tu, obraty e-shopů v jediný den atakují miliardu korun

12. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Méně než dva týdny zbývají do Štědrého dne a 11. 12. 2017 očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na internetu. Během celého týdne by obraty měly přesáhnout čtyři miliardy korun, v pondělí 11. prosince 2017 budou útočit na magickou hranici jedné miliardy. Celkem Češi utratí za Vánoce v e-shopech přes 38 miliard korun.

Vánoční nákupy tento týden vyvrcholí. Většina Čechů má již o dárcích jasnou představu a k dispozici prosincovou výplatu. Štědrý den se nezadržitelně blíží a tak není dále na co čekat. Pondělí je pak mezi zákazníky tradičně nejpopulárnější den pro vytvoření objednávek,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Alespoň část dárků plánuje v e-shopech nakoupit 82 % české internetové populace, jak potvrdil aktuální výzkum připravený ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. „Celkem 32 % respondentů uvedlo, že většinu objednávek provede v právě začínajícím týdnu. E-shopy i dopravce tak čeká zatěžkávací zkouška, na kterou se dlouhodobě připravovaly.

Čeští zákazníci stále více oceňují pohodlí, jaké jim nákupy po internetu přináší. Celkem 51 % Čechů nakupujících na Vánoce on-line uvedlo, že vnímají jako hlavní výhody úsporu času, nákup bez front a pohodlné dodání oproti nákupu v kamenných prodejnách. Výhodnější ceny jako hlavní motivaci pro objednání dárků z e-shopu uvedlo 24 % zákazníků, 12 % pak zmínilo širokou nabídku zboží a možnost snadného srovnání nabídky.

Češi plánují utratit za Vánoce na internetu nejčastěji mezi 2 – 5 tisíci korun. Výjimečné ale zdaleka nejsou ani daleko vyšší částky,“ doplnil Jan Vetyška a pokračoval: „Nyní je už opravdu nejvyšší čas dárky objednat. Ať již z důvodu rizika vyčerpání skladových zásob e-shopů, ale také s ohledem na včasné dodání. I když je předpověď počasí slibná, nikdy nelze podceňovat zásah vyšší moci, který může doručování balíků zbrzdit.“ V souvislosti s dopravou pak jistě není bez zajímavosti, že mezi zákazníky internetových obchodů stále více roste poptávka po osobním odběru zboží. Z těch, kteří alespoň nějaké dárky v e-shopech letos pořídí, uvedlo jako svůj nejoblíbenější způsob dodání vánočních balíků jejich doručení na externí výdejní místo 27 %. K tomu dalších 14 % preferuje osobní odběr přímo na pobočce či výdejně internetového obchodu.

Je jisté, že česká e-commerce letos opět překoná rekordy v obratech oproti předchozím rokům. E-shopy i dopravce nyní čeká nejnáročnější období v roce a bude zajímavé sledovat, na jakých číslech se definitivně prodeje zastaví. V současné chvíli víme, že mezi provozovateli internetových obchodů vládne aktuálně spokojenost a pozitivní očekávání,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více