Český vánoční vrchol je tu, obraty e-shopů v jediný den atakují miliardu korun

12. 12. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Méně než dva týdny zbývají do Štědrého dne a 11. 12. 2017 očekává Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vrchol objednávek vánočních dárků na internetu. Během celého týdne by obraty měly přesáhnout čtyři miliardy korun, v pondělí 11. prosince 2017 budou útočit na magickou hranici jedné miliardy. Celkem Češi utratí za Vánoce v e-shopech přes 38 miliard korun.

Vánoční nákupy tento týden vyvrcholí. Většina Čechů má již o dárcích jasnou představu a k dispozici prosincovou výplatu. Štědrý den se nezadržitelně blíží a tak není dále na co čekat. Pondělí je pak mezi zákazníky tradičně nejpopulárnější den pro vytvoření objednávek,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. Alespoň část dárků plánuje v e-shopech nakoupit 82 % české internetové populace, jak potvrdil aktuální výzkum připravený ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere. „Celkem 32 % respondentů uvedlo, že většinu objednávek provede v právě začínajícím týdnu. E-shopy i dopravce tak čeká zatěžkávací zkouška, na kterou se dlouhodobě připravovaly.

Čeští zákazníci stále více oceňují pohodlí, jaké jim nákupy po internetu přináší. Celkem 51 % Čechů nakupujících na Vánoce on-line uvedlo, že vnímají jako hlavní výhody úsporu času, nákup bez front a pohodlné dodání oproti nákupu v kamenných prodejnách. Výhodnější ceny jako hlavní motivaci pro objednání dárků z e-shopu uvedlo 24 % zákazníků, 12 % pak zmínilo širokou nabídku zboží a možnost snadného srovnání nabídky.

Češi plánují utratit za Vánoce na internetu nejčastěji mezi 2 – 5 tisíci korun. Výjimečné ale zdaleka nejsou ani daleko vyšší částky,“ doplnil Jan Vetyška a pokračoval: „Nyní je už opravdu nejvyšší čas dárky objednat. Ať již z důvodu rizika vyčerpání skladových zásob e-shopů, ale také s ohledem na včasné dodání. I když je předpověď počasí slibná, nikdy nelze podceňovat zásah vyšší moci, který může doručování balíků zbrzdit.“ V souvislosti s dopravou pak jistě není bez zajímavosti, že mezi zákazníky internetových obchodů stále více roste poptávka po osobním odběru zboží. Z těch, kteří alespoň nějaké dárky v e-shopech letos pořídí, uvedlo jako svůj nejoblíbenější způsob dodání vánočních balíků jejich doručení na externí výdejní místo 27 %. K tomu dalších 14 % preferuje osobní odběr přímo na pobočce či výdejně internetového obchodu.

Je jisté, že česká e-commerce letos opět překoná rekordy v obratech oproti předchozím rokům. E-shopy i dopravce nyní čeká nejnáročnější období v roce a bude zajímavé sledovat, na jakých číslech se definitivně prodeje zastaví. V současné chvíli víme, že mezi provozovateli internetových obchodů vládne aktuálně spokojenost a pozitivní očekávání,“ uzavřel Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více