GfK

Gfk: Třetina spotřebitelů po celém světě spoléhá na cloud
Analýzy

Gfk: Třetina spotřebitelů po celém světě spoléhá na cloud

Ukládání v cloudu považují za nepostradatelné zejména uživatelé v latinskoamerických zemích. Téměř třetina dotazovaných spotřebitelů z celého světa se ztotožňuje s tvrzením, že cloudové úložiště je pro ně nepostradatelné. Nejvíce tento názor převládá v Mexiku, Brazílii, Turecku, Číně a Rusku. Němce, Kanaďany a Australany cloud zatím nepřesvědčil.

Přečíst celý článek
Ekonomická očekávání v Evropě ovlivňuje řecká krize
Novinky

Ekonomická očekávání v Evropě ovlivňuje řecká krize

Ve druhém čtvrtletí letošního roku byla nálada spotřebitelů ve většině evropských zemí ovlivněna dlouho trvajícím vyjednáváním mezi Řeckem a jeho věřiteli. Ukazatel spotřebního klimatu pro celou evropskou osmadvacítku přesto od března vzrostl o jeden bod na 10,8 bodu. Jaká je situace v ČR, SR a dalších zemích?

Přečíst celý článek
GfK: Cenová polarizace trhu přenosných počítačů
Analýzy

GfK: Cenová polarizace trhu přenosných počítačů

Za první třetinu roku 2015 vzrostla na panelovém trhu poptávka po přenosných počítačích meziročně téměř o pětinu. Nárůst prodeje doprovázel pokles průměrné ceny, který generovaly zejména levné přístroje v ceně zhruba do 8 200 korun.

Přečíst celý článek
GfK: Západoevropský trh s elektrem zaznamenal silný vstup do nového roku
Analýzy

GfK: Západoevropský trh s elektrem zaznamenal silný vstup do nového roku

V prvním čtvrtletí 2015 dosáhly tržby na západoevropském trhu technického spotřebního zboží téměř 50,1 miliardy eur. Ve srovnání s prvním čtvrtletím 2014 došlo k nárůstu o 3,4 %. Na úspěšném začátku roku se výrazně podílely sektory jako telekomunikace, malé domácí spotřebiče a velké domácí spotřebiče.

Přečíst celý článek
GfK: Prodej chytrých telefonů dosáhl v 1. čtvrtletí 2015 rekordních hodnot
Analýzy

GfK: Prodej chytrých telefonů dosáhl v 1. čtvrtletí 2015 rekordních hodnot

Celosvětový prodej chytrých telefonů dosáhl dle GfK v prvním čtvrtletí roku 2015 rekordní hodnoty 96 miliard dolarů, což představuje 8% meziroční nárůst. Růst táhla zejména poptávka po přístrojích s podporou mobilních sítí čtvrté generace a také přístroji s displeji o úhlopříčce 5" a více.

Přečíst celý článek
Trh s elektrem v ČR a SR v 1. čtvrtletí 2015
Analýzy

Trh s elektrem v ČR a SR v 1. čtvrtletí 2015

V prvním čtvrtletí zaznamenal trh technického spotřebního zboží v České republice meziroční nárůst o více než 14 % v hodnotovém vyjádření. Slovenský trh technického spotrebného tovaru medziročne narástol o viac ako 8 % v hodnotovom vyjadrení.

Přečíst celý článek
GfK: Spotřebitelské klima v Evropě se zlepšuje
Novinky

GfK: Spotřebitelské klima v Evropě se zlepšuje

Během prvního čtvrtletí 2015 se spotřebitelská nálada ve vztahu k ekonomickému rozvoji v evropských zemích vyvíjela pozitivně. V západní a jižní Evropě byli spotřebitelé obzvláště optimističtí, neboť začali věřit, že celkové ekonomické oživení bude mít pozitivní dopad i na ně. V zemích východní Evropy byli spotřebitelé opatrnější.

Přečíst celý článek
GfK: Tržby za tablety stagnují
Analýzy

GfK: Tržby za tablety stagnují

Za rok 2014 vzrostla na panelovém trhu poptávka po tabletech meziročně o necelou desetinu, obratově (údaje vycházejí z nedotovaných cen) však zůstala na stejné výši. Průměrná cena tabletů klesala v průběhu celého roku, meziroční snížení dosáhlo 8 %.

Přečíst celý článek
GfK Temax: Trh s elektrem v západní Evropě ve 4. čtvrtletí 2014 rostl
Analýzy

GfK Temax: Trh s elektrem v západní Evropě ve 4. čtvrtletí 2014 rostl

Ve čtvrtém čtvrtletí 2014 zaznamenal západoevropský trh technického spotřebního zboží nárůst obratu o 3,5 % a dosáhl zhruba 60,5 miliardy eur. Rok 2014 byl celkově úspěšný díky tomu, že tržby vzrostly o 2,1 % a celková hodnota prodeje dosáhla téměř 201,2 miliard eur.

Přečíst celý článek
Trh s elektrem v ČR a SR ve 4. čtvrtletí 2014
Analýzy

Trh s elektrem v ČR a SR ve 4. čtvrtletí 2014

V posledním čtvrtletí 2014 zaznamenal trh technického spotřebního zboží v České republice meziroční nárůst o více než 7 % v hodnotovém vyjádření. Na Slovensku pak trh spotřebního zboží zaznamenal meziroční nárůst o více než 5 % v hodnotovém vyjádření.

Přečíst celý článek