Průzkumy

GfK: Budou Češi a Slováci utrácet?
Novinky

GfK: Budou Češi a Slováci utrácet?

Ekonomika EU se ve druhém čtvrtletí 2014 podle GfK zotavovala. Evropští spotřebitelé znovu nalézají důvěru, která se odráží na vývoji ukazatele ekonomických a příjmových očekávání a ochoty nakupovat ve většině zemí. Ukazatel spotřebitelského klimatu GfK pro EU nyní dosahuje 9,1 bodu. Ovšem jak irácká, tak ukrajinská krize by mohly ekonomický rozvoj v Evropě destabilizovat. Jaké jsou prognózy pro český a slovenský trh?

Přečíst celý článek
IDC: Externím diskovým systémům se v regionu CEE nedařilo
Analýzy

IDC: Externím diskovým systémům se v regionu CEE nedařilo

Prodej externích diskových systémů v regionu střední a východní Evropy během prvního čtvrtletí roku 2014 meziročně klesl o 3,3 % na 203,65 milionu dolarů. Kapacita prodaných úložných systémů ve stejném období vzrostla o 20 % na 163,9 petabajtů.

Přečíst celý článek
Zjednodušte zákazníkům IT, zlepšíte jim výsledek podnikání
Novinky

Zjednodušte zákazníkům IT, zlepšíte jim výsledek podnikání

Studie IDC ukázala, že složitost IT prostředí snižuje zisky podniků a brzdí jejich schopnost inovovat a růst. Firmy účastnící se studie získaly další výhody, k nimž patří rychlejší uvádění produktů na trh, lepší služby zákazníkům a schopnost převést personál IT oddělení na strategické projekty.

Přečíst celý článek
Gartner: Pokles prodeje PC se ve 2. čtvrtletí 2014 zastavil
Analýzy

Gartner: Pokles prodeje PC se ve 2. čtvrtletí 2014 zastavil

Podle společnosti Gartner bylo ve druhém čtvrtletí roku 2014 celosvětově prodáno 75,8 milionu kusů osobních počítačů a trh zaznamenal nulový růst. Propad prodeje PC se zastavil po dvou letech.

Přečíst celý článek
Canalys: Bezdrátové sítě posilují ve firemním prostředí
Analýzy

Canalys: Bezdrátové sítě posilují ve firemním prostředí

Hodnota firemních investic do bezdrátových sítí a souvisejícího hardwaru by se měla mezi lety 2013 a 2018 zvednout z 29,9 na 33,7 miliardy dolarů. V prvním čtvrtletí roku 2014 prodeji bezdrátového síťového hardwaru dominovalo Cisco, stále větší vliv však získávají specializované firmy jako Aruba, Ruckus či Ubiquiti.

Přečíst celý článek
IDC: Prodej PC se ve 2. čtvrtletí 2014 téměř stabilizoval
Analýzy

IDC: Prodej PC se ve 2. čtvrtletí 2014 téměř stabilizoval

Celosvětový prodej osobních počítačů podle společnosti IDC v prvním čtvrtletí 2014 meziročně klesl o 1,7 % na 74,4 milionu kusů. Jde o nejmenší pokles od 2. čtvrtletí roku 2012, kdy byl prodej počítačů negativně ovlivněn poklesem zájmu o mininotebooky a současně probíhajícím nástupem tabletů.

Přečíst celý článek
GfK: Trh s přenosnými počítači v první třetině roku 2014 stagnoval
Analýzy

GfK: Trh s přenosnými počítači v první třetině roku 2014 stagnoval

Poptávka po přenosných počítačích na českém maloobchodním trhu klesla. Za první čtyři měsíce letošního roku se ve sledovaných odbytových cestách prodalo přenosných počítačů meziročně o 6 % méně, avšak tržby zůstaly na stejné úrovni.

Přečíst celý článek
Gartner: Celosvětové výdaje na IT v roce 2014 vzrostou o 2,1 %
Analýzy

Gartner: Celosvětové výdaje na IT v roce 2014 vzrostou o 2,1 %

Celosvětové výdaje na IT dle Gartneru v roce 2014 dosáhnou 3,7 bilionu dolarů. Z důvodů snížení předpokládaných výdajů na zařízení, datová centra a některé služby je prognóza oproti původním předpokladům nižší o 1,1 %. V ČR porostou výdaje na IT oproti celosvětovému průměr rychleji.

Přečíst celý článek
IDC: Trh s PC, tablety a chytrými telefony v roce 2014 poroste
Analýzy

IDC: Trh s PC, tablety a chytrými telefony v roce 2014 poroste

Celosvětový prodej chytrých připojených přístrojů (SCD), kam IDC řadí počítače, tablety a chytré telefony, byl měl podle prognóz této analytické společnosti v roce 2014 vzrůst o více než 15 % na zhruba 1,8 miliardy zařízení. Strůjcem růstu budou chytré telefony.

Přečíst celý článek
Mezi IT a marketingem to skřípe
Novinky

Mezi IT a marketingem to skřípe

Nefungující spolupráce mezi marketingovým a IT oddělením má výrazný vliv na kvalitu poskytovaných služeb. Podle studie společnosti Accenture jsou manažeři IT odhodlanější k vzájemné spolupráci více než manažeři marketingoví. Tři ze čtyř manažerů IT souhlasí s tím, že vzájemná spolupráce mezi oběma divizemi je velmi důležitá, v případě marketingových manažerů však podobný názor sdílí pouze 55 % dotázaných.

Přečíst celý článek