Gartner: Zásadní dopad internetu věcí očekává 40 % organizací

9. 2. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Přes 40 % organizací očekává, že internet věcí změní jejich obchodní modely nebo přinese nové zdroje příjmů či úspor již během následujících tří let. V dlouhodobém horizontu to předpokládá dokonce 60 % organizací.

„Průzkum potvrdil, že IoT je velmi nevyspělou oblastí a řada organizací s ním teprve začíná experimentovat,” vysvětlil Nick Jones, viceprezident a analytik společnosti Gartner. „Jen malá část organizací již nasadila řešení IoT do praxe. Nicméně klesající ceny za připojení a výpočetní výkon znamenají, že existuje jen málo ekonomických důvodů proč nepřidat senzory nebo schopnost komunikovat i do výrobků, které stojí řádově jen desítky dolarů.  Skutečnou výzvou v oblasti IoT není schopnost udělat výrobek “chytrým”, ale rozumět obchodním příležitostem, které chytré produkty a jejich ekosystémy nabízejí.”

Jedním z indikátorů, které naznačují do jaké míry se ta která organizace na IoT již připravila, je to, zda mají pro tuto oblast vedoucí pracovníky v technologické a obchodní oblasti. Z výsledku průzkumu vyplývá, že takový krok učinila méně než čtvrtina dotazovaných organizací (ať už v podobě zvláštního oddělení, nebo aktivit napříč stávající strukturou organizace).

„Přestože konkrétní osoba řídící aktivity v oblasti IoT není nutností, vedení a vize jsou v této oblasti velmi důležité,“ vysvětlil Steve Kleynhans, viceprezident průzkumu v Gartneru. „Očekáváme, že podstatná část organizací ustanoví v této oblasti v následujících třech letech jasné vedení, případně centra excellence pro IoT, neboť se musí seznámit s řadou nových technologií a dovedností.“

Řada dotazovaných má pocit, že vrcholné vedení jejich organizací prozatím dostatečně nechápe potenciální dopad IoT, postoje k tomuto fenoménu se navíc výrazně liší podle odvětví. Pozadu jsou zejména veřejná správa, školství, bankovnictví a pojišťovnictví. Naopak v odvětvích telekomunikace a obecně oblasti služeb byly z hlediska chápání IoT nejvyšším vedením známkovány nadprůměrně.

Průzkum probíhal v říjnu 2014 a bylo v něm dotazováno na 463 vedoucích pracovníků v oblasti IT a obchodu, kteří mají znalosti a přehled o strategiích IoT ve svých organizacích.

Podobné články

Gartner: Prodej mobilních telefonů byl ve třetím čtvrtletí slabý

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Globální prodej chytrých telefonů koncovým uživatelům podle Gartneru ve třetím čtvrtletí roku 2019 meziročně klesl o 0,4 %. Poptávka zůstává slabá zejména proto, že zákazníci hlejí co nejlepší poměr ceny a užitné hodnoty. Společnost Huawei prodala o 13 milionů telefonů více, Apple naopak téměř o pět milionů méně. V ČR prodej meziročně klesl o 0,3 %. Čtěte více

Gartner: Výdaje na IT v regionu EMEA příští rok opět porostou

13. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Analytici Gartneru předpokládají, že výdaje na informační technologie se v příštím roce v regionu EMEA opět vrátí k růstu. Vyšplhat by se měly na 798 miliard USD, což bude oproti roku 2019 nárůst o 3,4 %. Čtěte více

Deset předpovědí Gartneru pro IT v roce 2020 a následujících letech

7. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Rozšíření našich schopností, lepší rozhodování, detekce a práce s emocemi či vzájemné partnerství strojů a lidí jsou čtyři aspekty, jež společně formují náš nový vztah s technologiemi a způsob, kterým je používáme. Vedle tradičních vhledů do vybraných oblastí se v letošních předpovědích analytici Gartneru posunuli od úvah o jejich prostém využívání směrem k otázce, co znamená být člověkem v digitálním světě. Čtěte více

Gartner: Prodej PC ve 3. čtvrtletí 2019 mírně rostl

17. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Celosvětový prodej osobních počítačů ve třetím čtvrtletí letošního roku podle Gartneru meziročně vzrostl o 1,1 %. Celkem se ve sledovaném období prodalo 68 milionů zařízení, což je o milion víc oproti stejnému období vloni. Čtěte více