E-commerce
Vánoce v e-shopech předčily očekávání, letos opět padaly rekordy
Vánoční nákupy spějí do cíle a už nyní je jasné, že česká e-commerce letos opět výrazně překonala všechny předchozí výsledky. Rekordní prodeje dárků po internetu přesáhly v celkovém souhrnu 31,5 miliardy korun, což znamená meziroční růst o více než 20 %. Velmi úspěšný byl již letošní listopad, v prosinci zaujal velký nárůst objednávek během posledního víkendu.
Přečíst celý článekPayPal v ČR rozšířil možnost vrácení zboží
Jedna z nejoblíbenějších služeb společnosti PayPal, kterou je možnost vrátit zboží díky programu Refunded Returns, původně uvedená na zkoušku, bude v České republice pokračovat trvale. Služba je obzvláště oblíbená mezi českými zákazníky, kteří plánují vánoční nákupy online.
Přečíst celý článekČeši během Dne dopravy zdarma utratili 222 milionů korun
Pátý ročník akce Den dopravy zdarma, organizované nákupním portálem Heureka.cz, je u konce. I letos čísla překonala předchozí ročníky. Celkový obraz zapojených e-shopů se přehoupl přes 222 milionů korun. Počet objednávek meziročně vzrostl o 20 %.
Přečíst celý článekV menším počtu e-shopů letos Češi utratí o 15 miliard korun více než vloni
Odhadovaný obrat českých e-shopů pro letošní rok činí dle Heureky 96 miliard korun, což je o 19 % více, než tomu bylo vloni. Nejdynamičtěji, stejně jako v pololetí, rostly segmenty oblečení, jídla, ale i domu a zahrady, kosmetiky nebo sportu. Počet e-shopů tento rok opět klesl na aktuálních 36 200.
Přečíst celý článekE-shopy vylepšily nakupování z mobilů i bezpečnost
Ve studii Český košík roku, která již třetím rokem zkoumá pohodlnost nakupování na největších českých e-shopech, se letos utkalo 111 internetových obchodů. Oproti roku 2015 zásadně vzrostla nejen spokojenost uživatelů s nakupováním z mobilních telefonů, ale i úroveň zabezpečení dat, které o sobě uživatelé e-shopům zanechávají (oproti loňským 16 % bylo letos certifikátem HTTPS zabezpečeno 53 % e-shopů).
Přečíst celý článekV e-shopech nakupuje už téměř 77 % českých online spotřebitelů
Češi nakupují nejenom v domácích e-shopech, ale také v těch zahraničních. Cena přitom už není tím hlavním kritériem, které rozhoduje. Důležitou se stává šíře sortimentu a kvalita a dostupnost zboží. Nejvíce přitom táhnou české spotřebitele oděvy, elektronika a hračky.
Přečíst celý článekBudoucnost českých e-shopů – více legislativy, ale i nové příležitosti
E-commerce se stala neopomenutelnou součástí globální ekonomiky. I v Česku si již vydobyla neotřesitelnou pozici, přesto náš internetový trh není zcela zaplněn a z odborného hlediska existuje málo prognóz, kam se bude v následujících letech vyvíjet. Svůj pohled nyní přináší průzkum společnosti ADMEZ, který vznikl ve spolupráci se Zásilkovnou a DPD.
Přečíst celý článekZa první pololetí utratili Češi v e-shopech 41 miliard korun, nejnižší cena při jejich výběru již nerozhoduje
Celkově v prvním pololetí Češi nechali v e-shopech 41 miliard korun. Meziroční nárůst o 18 % potvrdil, že chuť nakupovat online Čechům stále nechybí. Významně rostly především segmenty kosmetiky a zdraví, jídla a oblečení. Češi už si navíc na internetu nevybírají jen nejlevnější nabídky – takto nakupuje jen 6 % uživatelů.
Přečíst celý článekNákup přes mobil dokončí 12 lidí ze 100, při výběru zboží je jeho využití podstatně vyšší
Nákupy z mobilních telefonů už nejsou tak neobvyklé, podle průzkumu společnosti Seznam.cz uskuteční celý svůj nákup přes mobil 12 % dotázaných. V současnosti je nakupování přes mobil bližší mužům než ženám. K výběru zboží pak mobil využívá již více než 40 % respondentů.
Přečíst celý článekIngenico a Microsoft rozšiřují mobilní platby na Windows
Společnost Ingenico v České republice rozšířila své mPOS řešení pro akceptaci bankovních karet na mobilní telefony a tablety s operačním systémem Windows. Řešení kombinuje platební terminál a mobilní pokladní aplikaci v chytrých zařízeních.
Přečíst celý článek