Další rekordní Vánoce startují

23. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Na pátek 23. listopadu připadá v letošním roce stále oblíbenější svátek marketingu a slev – Black Friday. Do České republiky dorazil Černý pátek z USA, kde následuje vždy po Dni díkůvzdání. U nás se „svátek“ ujal především u e-shopů, pro které tak definitivně začíná hlavní vánoční sezona. Také letos by měla být ve znamení rekordů.

Zatímco u nás je Black Friday dominantou e-shopů, v USA jej hojně využívají tradiční kamenné obchody. On-line obchody si na Západě původně vyhradili následující pondělí, které dostalo „název“ Cyber Monday. Přestože je tedy termín Black Friday v Česku používán v širším měřítku, než pouze pro jeden konkrétní pátek jako ve Státech, je letošní 23. listopad důležitým datem pro všechny prodejce. Předvánoční akce jsou pro české zákazníky stále populárnější a obstarají tak nepochybně start nejvytíženějšího období pro všechny maloobchodní prodejce.

 „Vloni před Vánoci cíleně čekalo na nabídky Black Friday či Dnů dopravy zdarma více než 40 % zákazníků e-shopů. A tento trend roste s každým dalším rokem, jelikož jejich povědomí o pravidelných akčních nabídkách je stále větší. Roste i počet e-shopů, které se do těchto speciálních dní aktivně zapojují,“ řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. Bez toho, že by akci původně sami hledali, využili k výhodnějším nákupům v roce 2017 před Vánoci internetoví zákazníci nakonec v nadpoloviční většině – „57 % z těch, kteří nakoupili vloni dárky po síti, tak učinilo během některého z uvedených akčních dní. Letos jich bude nepochybně opět víc.“

Alespoň část vánočních dárků na internetu nakoupí v roce 2018 drtivá většina uživatelů internetu v ČR. I proto lze očekávat další výrazné posunutí rekordní hranice on-line prodejů během této hlavní sezony. „Na Vánoce by podle našich odhadů měli Češi utratit na internetu přibližně 44 miliard korun. Vrchol lze očekávat v pondělí 10. prosince a následujících dnech, ve kterých by prodeje mohly přesahovat v obratech až miliardu denně,“ uvedl Jan Vetyška. A kolik utratí zákazníci v e-shopech v nejvytíženějších týdnech? „Zatímco vloni překonalo hranici čtyř miliard pouze sedm dní od 11. prosince, letos takových čísel dosáhne už právě období Black Friday. Vánoce budou podle našich odhadů opravdu úspěšné.

Internetové obchody i dopravci se tradičně maximálně připravují na nadstandardní množství objednávek a odesílaných balíků. Přesto lze nakupujícím jen doporučit, aby s výběrem a zakoupením dárků neotáleli. „Během Vánoc je třeba přece jen počítat s možnými neovlivnitelnými faktory při dodání, především pak s vlivy počasí či obecně zhoršenou dopravní situací v ČR. Posledním termínem, kdy by nakupující měli objednávat zboží, které bude v e-shopech skladem, je úterý 18. prosince. V případě vyzvednutí na výdejně či prodejně to samozřejmě může být ještě o den či dva později. S ohledem na to, že letos vychází Štědrý den na pondělí, je ale vhodné objednávky provést výjimečně dříve. Všichni v e-shopech ale udělají maximum pro to, aby dárky dorazily pod stromek včas,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí? Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více