Další rekordní Vánoce startují

23. 11. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Na pátek 23. listopadu připadá v letošním roce stále oblíbenější svátek marketingu a slev – Black Friday. Do České republiky dorazil Černý pátek z USA, kde následuje vždy po Dni díkůvzdání. U nás se „svátek“ ujal především u e-shopů, pro které tak definitivně začíná hlavní vánoční sezona. Také letos by měla být ve znamení rekordů.

Zatímco u nás je Black Friday dominantou e-shopů, v USA jej hojně využívají tradiční kamenné obchody. On-line obchody si na Západě původně vyhradili následující pondělí, které dostalo „název“ Cyber Monday. Přestože je tedy termín Black Friday v Česku používán v širším měřítku, než pouze pro jeden konkrétní pátek jako ve Státech, je letošní 23. listopad důležitým datem pro všechny prodejce. Předvánoční akce jsou pro české zákazníky stále populárnější a obstarají tak nepochybně start nejvytíženějšího období pro všechny maloobchodní prodejce.

 „Vloni před Vánoci cíleně čekalo na nabídky Black Friday či Dnů dopravy zdarma více než 40 % zákazníků e-shopů. A tento trend roste s každým dalším rokem, jelikož jejich povědomí o pravidelných akčních nabídkách je stále větší. Roste i počet e-shopů, které se do těchto speciálních dní aktivně zapojují,“ řekl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jan Vetyška. Bez toho, že by akci původně sami hledali, využili k výhodnějším nákupům v roce 2017 před Vánoci internetoví zákazníci nakonec v nadpoloviční většině – „57 % z těch, kteří nakoupili vloni dárky po síti, tak učinilo během některého z uvedených akčních dní. Letos jich bude nepochybně opět víc.“

Alespoň část vánočních dárků na internetu nakoupí v roce 2018 drtivá většina uživatelů internetu v ČR. I proto lze očekávat další výrazné posunutí rekordní hranice on-line prodejů během této hlavní sezony. „Na Vánoce by podle našich odhadů měli Češi utratit na internetu přibližně 44 miliard korun. Vrchol lze očekávat v pondělí 10. prosince a následujících dnech, ve kterých by prodeje mohly přesahovat v obratech až miliardu denně,“ uvedl Jan Vetyška. A kolik utratí zákazníci v e-shopech v nejvytíženějších týdnech? „Zatímco vloni překonalo hranici čtyř miliard pouze sedm dní od 11. prosince, letos takových čísel dosáhne už právě období Black Friday. Vánoce budou podle našich odhadů opravdu úspěšné.

Internetové obchody i dopravci se tradičně maximálně připravují na nadstandardní množství objednávek a odesílaných balíků. Přesto lze nakupujícím jen doporučit, aby s výběrem a zakoupením dárků neotáleli. „Během Vánoc je třeba přece jen počítat s možnými neovlivnitelnými faktory při dodání, především pak s vlivy počasí či obecně zhoršenou dopravní situací v ČR. Posledním termínem, kdy by nakupující měli objednávat zboží, které bude v e-shopech skladem, je úterý 18. prosince. V případě vyzvednutí na výdejně či prodejně to samozřejmě může být ještě o den či dva později. S ohledem na to, že letos vychází Štědrý den na pondělí, je ale vhodné objednávky provést výjimečně dříve. Všichni v e-shopech ale udělají maximum pro to, aby dárky dorazily pod stromek včas,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

E-shopy uživatelské recenze nepodceňují. Přesto je zde velký prostor pro zlepšení

1. 7. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Uživatelské recenze využívá na svých e-shopech čím dál více značek. Není divu, dávno už totiž neplatí, že se Češi rozhodují především podle nejnižší ceny. Mezi nejdůležitější aspekty, podle kterých si lidé zboží vybírají, patří hodnocení ostatních zákazníků, recenze a zkušenosti s nákupem. Čtěte více

E-commerce v Evropě dosáhla v roce 2018 obratu 547 miliard eur

25. 6. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V loňském roce evropská e-commerce poprvé přesáhla magickou hranici půl miliardy eur obratů. Zatímco v roce 2017 činily dosažené obraty 489 miliard eur, vloni to bylo již 547. A letos můžeme čekat nárůst až k 620 miliardám. Z celých 66 % se na těchto obratech podílí západní Evropa, střední Evropa pak z šesti procent. Čtěte více

E-shopy vyhlížejí další rekordní rok. Brzdí je ale nedostatek kapitálu

6. 6. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: oXyShop)
Majitelé e-shopů v Česku letos očekávají další rekordní rok. Úspěšnost jejich obchodu stojí a padá s kvalitním marketingem a technologiemi, každému třetímu prodejci se přitom nedostává kapitálu. Čtvrtina e-shopů vidí příležitost v expanzi do zahraničí, ale pouze 15 % do ní plánuje letos investovat. Čtěte více

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více