Nákupy na e-shopech za jediný den překonaly miliardu korun

13. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Obraty internetových obchodů v pondělí 10. prosince předčily očekávání a vůbec poprvé přesáhly miliardu korun za den. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by magickou hranici mohly vánoční on-line prodeje atakovat i v dalších dnech. S celkovými prodeji také výrazně stoupl zájem zákazníků o osobní odběry objednaného zboží.

Podle prvních informací přesáhly obraty e-shopů v pondělí 10. 12. 1,1 miliardy korun. To jen potvrzuje trend posledních let, kdy řada zákazníků dává stále více přednost on-line nákupům před návštěvami nákupních center. „České e-commerce se daří dlouhodobě, letos by dosažené výsledky mohly dokonce překonat původně očekávaný 16% meziroční růst. Vánoční sezona je z tohoto pohledu klíčová. A podle dat, která máme k dispozici, bude ta letošní z pohledu e-shopů opravdu vydařená. Jen v právě probíhajícím týdnu budou obraty atakovat pět miliard korun,“ uvedl aktuální prodeje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zatímco v minulosti si nakupující během Vánoc nechávali balíčky z internetových obchodů doručovat především domů, letos už plánují využívat prakticky ve stejné míře osobní odběry. Podle aktuálního výzkumu, který APEK zpracoval ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, si až domů nechá dodat letošní vánoční objednávky 45 % on-line zákazníků. Dalších 44 % ale nejraději volí osobní odběr. Zbývajících 11 % si pak nejčastěji objednává vánoční balíčky do zaměstnání.

Zájem o osobní odběr u zákazníků dlouhodobě roste. Tento trend souvisí s prolínáním on-line a off-line obchodů, a to společně se širokou nabídkou odběrných míst externích dopravců,“ řekl Jan Vetyška a dodal: „Nakupujícím vyhovuje, že nejsou nucení řešit konkrétní čas převzetí zboží od dopravce a mohou si jej vyzvednout dle svých potřeb. V termínech blížících se ke Štědrému dni je však třeba počítat s tím, že i osobní odběr může znamenat jistou časovou zátěž. Výdejny největších e-shopů se totiž musí vypořádat s návaly zákazníků.

Současně je však třeba upozornit nakupující, aby s vánočními nákupy nečekali na poslední chvíli. Do kdy by tedy zákazníci měli posílat své objednávky, aby se dodání dočkali včas? „U zboží, které má obchodník skladem, doporučujeme nakupovat nejpozději 17. nebo 18. prosince při doručení mimo vlastní výdejny prodávajícího. Samozřejmě bude možné objednávat i v následujících dnech, v některých případech téměř až do Štědrého dne, ale to už spíše s osobním vyzvednutím u obchodníka. Osobně doporučuji s nákupy neotálet a dárky pořídit co nejdříve,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více