Nákupy na e-shopech za jediný den překonaly miliardu korun

13. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Obraty internetových obchodů v pondělí 10. prosince předčily očekávání a vůbec poprvé přesáhly miliardu korun za den. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by magickou hranici mohly vánoční on-line prodeje atakovat i v dalších dnech. S celkovými prodeji také výrazně stoupl zájem zákazníků o osobní odběry objednaného zboží.

Podle prvních informací přesáhly obraty e-shopů v pondělí 10. 12. 1,1 miliardy korun. To jen potvrzuje trend posledních let, kdy řada zákazníků dává stále více přednost on-line nákupům před návštěvami nákupních center. „České e-commerce se daří dlouhodobě, letos by dosažené výsledky mohly dokonce překonat původně očekávaný 16% meziroční růst. Vánoční sezona je z tohoto pohledu klíčová. A podle dat, která máme k dispozici, bude ta letošní z pohledu e-shopů opravdu vydařená. Jen v právě probíhajícím týdnu budou obraty atakovat pět miliard korun,“ uvedl aktuální prodeje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zatímco v minulosti si nakupující během Vánoc nechávali balíčky z internetových obchodů doručovat především domů, letos už plánují využívat prakticky ve stejné míře osobní odběry. Podle aktuálního výzkumu, který APEK zpracoval ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, si až domů nechá dodat letošní vánoční objednávky 45 % on-line zákazníků. Dalších 44 % ale nejraději volí osobní odběr. Zbývajících 11 % si pak nejčastěji objednává vánoční balíčky do zaměstnání.

Zájem o osobní odběr u zákazníků dlouhodobě roste. Tento trend souvisí s prolínáním on-line a off-line obchodů, a to společně se širokou nabídkou odběrných míst externích dopravců,“ řekl Jan Vetyška a dodal: „Nakupujícím vyhovuje, že nejsou nucení řešit konkrétní čas převzetí zboží od dopravce a mohou si jej vyzvednout dle svých potřeb. V termínech blížících se ke Štědrému dni je však třeba počítat s tím, že i osobní odběr může znamenat jistou časovou zátěž. Výdejny největších e-shopů se totiž musí vypořádat s návaly zákazníků.

Současně je však třeba upozornit nakupující, aby s vánočními nákupy nečekali na poslední chvíli. Do kdy by tedy zákazníci měli posílat své objednávky, aby se dodání dočkali včas? „U zboží, které má obchodník skladem, doporučujeme nakupovat nejpozději 17. nebo 18. prosince při doručení mimo vlastní výdejny prodávajícího. Samozřejmě bude možné objednávat i v následujících dnech, v některých případech téměř až do Štědrého dne, ale to už spíše s osobním vyzvednutím u obchodníka. Osobně doporučuji s nákupy neotálet a dárky pořídit co nejdříve,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Počet online nákupů přes mobilní zařízení prudce stoupá

27. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup )
Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPDgroup roste v Evropě meziročně podíl online nákupů přes mobilní zařízení. M-commerce zaznamenala mezi lety 2016 a 2018 nárůst o 10 % na celkových 54 %. Oblast m-commerce tlačí silně do popředí mileniálové, 62 % z nich nakupuje přes chytré telefony, což je o 13 % více než v roce 2016. Čtěte více

Hranice mezi jednotlivými prodejními kanály mizí, omnichannel se stává nutností

25. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mibcon)
Digitální transformace rozšiřuje možnosti prodejců přiblížit se přáním zákazníků. Hlavním důvodem stále masivnějšího růstu vícekanálového (omnichannel) prodeje je fakt, že zákazníci chtějí pohodlně nakoupit tam, kde právě jsou – v kamenném obchodě, mobilní aplikaci i na e-shopu. Čtěte více

ShopRoku 2018: Bodovaly stálice i úplní nováčci. A jak si vedli zástupci IT?

15. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Už podesáté vyhlásil nákupní rádce Heureka.cz nejpopulárnější a nejkvalitnější e-shopy na českém trhu. Kromě již osvědčených e-shopů bodovalo o i několik nováčků, z nichž někteří vás možná překvapí. Čtěte více

Genderová vyváženost na e-shopech neplatí

4. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česko je e-shopovou velmocí, na internetu nakoupí alespoň jednou ročně 90 % jeho uživatelů. Obrat prodejů za rok 2018 přesáhl 135 miliard korun a posunul tak opět rekordní hranici. Kdo ale zboží vybírá a objednává? Je rozdíl mezi muži a ženami? A existuje zboží, které se typicky objednává spíše on-line? Čtěte více