Nákupy na e-shopech za jediný den překonaly miliardu korun

13. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Obraty internetových obchodů v pondělí 10. prosince předčily očekávání a vůbec poprvé přesáhly miliardu korun za den. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by magickou hranici mohly vánoční on-line prodeje atakovat i v dalších dnech. S celkovými prodeji také výrazně stoupl zájem zákazníků o osobní odběry objednaného zboží.

Podle prvních informací přesáhly obraty e-shopů v pondělí 10. 12. 1,1 miliardy korun. To jen potvrzuje trend posledních let, kdy řada zákazníků dává stále více přednost on-line nákupům před návštěvami nákupních center. „České e-commerce se daří dlouhodobě, letos by dosažené výsledky mohly dokonce překonat původně očekávaný 16% meziroční růst. Vánoční sezona je z tohoto pohledu klíčová. A podle dat, která máme k dispozici, bude ta letošní z pohledu e-shopů opravdu vydařená. Jen v právě probíhajícím týdnu budou obraty atakovat pět miliard korun,“ uvedl aktuální prodeje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zatímco v minulosti si nakupující během Vánoc nechávali balíčky z internetových obchodů doručovat především domů, letos už plánují využívat prakticky ve stejné míře osobní odběry. Podle aktuálního výzkumu, který APEK zpracoval ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, si až domů nechá dodat letošní vánoční objednávky 45 % on-line zákazníků. Dalších 44 % ale nejraději volí osobní odběr. Zbývajících 11 % si pak nejčastěji objednává vánoční balíčky do zaměstnání.

Zájem o osobní odběr u zákazníků dlouhodobě roste. Tento trend souvisí s prolínáním on-line a off-line obchodů, a to společně se širokou nabídkou odběrných míst externích dopravců,“ řekl Jan Vetyška a dodal: „Nakupujícím vyhovuje, že nejsou nucení řešit konkrétní čas převzetí zboží od dopravce a mohou si jej vyzvednout dle svých potřeb. V termínech blížících se ke Štědrému dni je však třeba počítat s tím, že i osobní odběr může znamenat jistou časovou zátěž. Výdejny největších e-shopů se totiž musí vypořádat s návaly zákazníků.

Současně je však třeba upozornit nakupující, aby s vánočními nákupy nečekali na poslední chvíli. Do kdy by tedy zákazníci měli posílat své objednávky, aby se dodání dočkali včas? „U zboží, které má obchodník skladem, doporučujeme nakupovat nejpozději 17. nebo 18. prosince při doručení mimo vlastní výdejny prodávajícího. Samozřejmě bude možné objednávat i v následujících dnech, v některých případech téměř až do Štědrého dne, ale to už spíše s osobním vyzvednutím u obchodníka. Osobně doporučuji s nákupy neotálet a dárky pořídit co nejdříve,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Infografika: České e-commerce se daří, Češi v e-shopech utratili 135 miliard korun

8. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Další úspěšný rok za sebou mají české e-shopy. Jejich obrat za rok 2018 dosáhl 135 miliard korun, jak vyplývá z analýzy nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Meziročně tedy Češi utráceli o 17 % více. Celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za známé značky elektroniky, konkrétně za Samsung, Apple a Xiaomi. Čtěte více

E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce. Čtěte více

Obliba čínských e-shopů u Čechů trvá, nakupují v nich více než v EU nebo USA

17. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Eset)
Čtyři z deseti Čechů, kteří nakupují přes internet, používají čínské e-shopy. Oblíbenost internetových obchodů z nejlidnatější země světa se mezi tuzemskými uživateli drží na mnohem vyšší úrovni než u e-shopů ze zemí Evropské unie nebo Spojených států. Čtěte více

Nejvíce obchodních sdělení míří na Seznam.cz

12. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: SmartEmailing)
Tuzemské e-shopy a další podniky směřují na své zákazníky i obchodní partnery desítky tisíc e-mailů denně. Na vzorku více než 1 700 účtů se v aplikaci SmartEmailing podívali, na které domény obchodní sdělení nejčastěji míří. Čtěte více