Nákupy na e-shopech za jediný den překonaly miliardu korun

13. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Obraty internetových obchodů v pondělí 10. prosince předčily očekávání a vůbec poprvé přesáhly miliardu korun za den. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by magickou hranici mohly vánoční on-line prodeje atakovat i v dalších dnech. S celkovými prodeji také výrazně stoupl zájem zákazníků o osobní odběry objednaného zboží.

Podle prvních informací přesáhly obraty e-shopů v pondělí 10. 12. 1,1 miliardy korun. To jen potvrzuje trend posledních let, kdy řada zákazníků dává stále více přednost on-line nákupům před návštěvami nákupních center. „České e-commerce se daří dlouhodobě, letos by dosažené výsledky mohly dokonce překonat původně očekávaný 16% meziroční růst. Vánoční sezona je z tohoto pohledu klíčová. A podle dat, která máme k dispozici, bude ta letošní z pohledu e-shopů opravdu vydařená. Jen v právě probíhajícím týdnu budou obraty atakovat pět miliard korun,“ uvedl aktuální prodeje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zatímco v minulosti si nakupující během Vánoc nechávali balíčky z internetových obchodů doručovat především domů, letos už plánují využívat prakticky ve stejné míře osobní odběry. Podle aktuálního výzkumu, který APEK zpracoval ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, si až domů nechá dodat letošní vánoční objednávky 45 % on-line zákazníků. Dalších 44 % ale nejraději volí osobní odběr. Zbývajících 11 % si pak nejčastěji objednává vánoční balíčky do zaměstnání.

Zájem o osobní odběr u zákazníků dlouhodobě roste. Tento trend souvisí s prolínáním on-line a off-line obchodů, a to společně se širokou nabídkou odběrných míst externích dopravců,“ řekl Jan Vetyška a dodal: „Nakupujícím vyhovuje, že nejsou nucení řešit konkrétní čas převzetí zboží od dopravce a mohou si jej vyzvednout dle svých potřeb. V termínech blížících se ke Štědrému dni je však třeba počítat s tím, že i osobní odběr může znamenat jistou časovou zátěž. Výdejny největších e-shopů se totiž musí vypořádat s návaly zákazníků.

Současně je však třeba upozornit nakupující, aby s vánočními nákupy nečekali na poslední chvíli. Do kdy by tedy zákazníci měli posílat své objednávky, aby se dodání dočkali včas? „U zboží, které má obchodník skladem, doporučujeme nakupovat nejpozději 17. nebo 18. prosince při doručení mimo vlastní výdejny prodávajícího. Samozřejmě bude možné objednávat i v následujících dnech, v některých případech téměř až do Štědrého dne, ale to už spíše s osobním vyzvednutím u obchodníka. Osobně doporučuji s nákupy neotálet a dárky pořídit co nejdříve,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce poroste nejrychleji v Evropě, na vzestupu jsou i cashback portály

29. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tipli)
Obliba e-commerce v Česku neustále roste a spolu s tím roste i obliba cashback služeb. Online nákupy podporují i velké akce zahraničních e-shopů, jako je například AliExpress Day. Čtěte více

„Černý pátek“ a „kyber pondělí“ mají rádi kupující i podvodníci

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Obliba tzv. černého pátku a kyber pondělí neustále roste - 93 % dotázaných českých zákazníků ví o jejich existenci. Pro třetinu spotřebitelů generace Z (18-24 let) a generace mileniálů (25-40 let) se nakupování v tyto dny již stalo tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Čtěte více

Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat. Čtěte více

Alza.cz rozvíjí program pro firemní zákazníky

22. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
E-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem. Vedle širokého sortimentu nabízí např. asistenci vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování. Novinkou mezi doplňkovými službami je instalace softwaru na místě i na dálku. Čtěte více