Nákupy na e-shopech za jediný den překonaly miliardu korun

13. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Obraty internetových obchodů v pondělí 10. prosince předčily očekávání a vůbec poprvé přesáhly miliardu korun za den. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by magickou hranici mohly vánoční on-line prodeje atakovat i v dalších dnech. S celkovými prodeji také výrazně stoupl zájem zákazníků o osobní odběry objednaného zboží.

Podle prvních informací přesáhly obraty e-shopů v pondělí 10. 12. 1,1 miliardy korun. To jen potvrzuje trend posledních let, kdy řada zákazníků dává stále více přednost on-line nákupům před návštěvami nákupních center. „České e-commerce se daří dlouhodobě, letos by dosažené výsledky mohly dokonce překonat původně očekávaný 16% meziroční růst. Vánoční sezona je z tohoto pohledu klíčová. A podle dat, která máme k dispozici, bude ta letošní z pohledu e-shopů opravdu vydařená. Jen v právě probíhajícím týdnu budou obraty atakovat pět miliard korun,“ uvedl aktuální prodeje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Zatímco v minulosti si nakupující během Vánoc nechávali balíčky z internetových obchodů doručovat především domů, letos už plánují využívat prakticky ve stejné míře osobní odběry. Podle aktuálního výzkumu, který APEK zpracoval ve spolupráci s agenturou Nielsen Admosphere, si až domů nechá dodat letošní vánoční objednávky 45 % on-line zákazníků. Dalších 44 % ale nejraději volí osobní odběr. Zbývajících 11 % si pak nejčastěji objednává vánoční balíčky do zaměstnání.

Zájem o osobní odběr u zákazníků dlouhodobě roste. Tento trend souvisí s prolínáním on-line a off-line obchodů, a to společně se širokou nabídkou odběrných míst externích dopravců,“ řekl Jan Vetyška a dodal: „Nakupujícím vyhovuje, že nejsou nucení řešit konkrétní čas převzetí zboží od dopravce a mohou si jej vyzvednout dle svých potřeb. V termínech blížících se ke Štědrému dni je však třeba počítat s tím, že i osobní odběr může znamenat jistou časovou zátěž. Výdejny největších e-shopů se totiž musí vypořádat s návaly zákazníků.

Současně je však třeba upozornit nakupující, aby s vánočními nákupy nečekali na poslední chvíli. Do kdy by tedy zákazníci měli posílat své objednávky, aby se dodání dočkali včas? „U zboží, které má obchodník skladem, doporučujeme nakupovat nejpozději 17. nebo 18. prosince při doručení mimo vlastní výdejny prodávajícího. Samozřejmě bude možné objednávat i v následujících dnech, v některých případech téměř až do Štědrého dne, ale to už spíše s osobním vyzvednutím u obchodníka. Osobně doporučuji s nákupy neotálet a dárky pořídit co nejdříve,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více