Infografika: České e-commerce se daří, Češi v e-shopech utratili 135 miliard korun

8. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Další úspěšný rok za sebou mají české e-shopy. Jejich obrat za rok 2018 dosáhl 135 miliard korun, jak vyplývá z analýzy nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Meziročně tedy Češi utráceli o 17 % více. Celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za známé značky elektroniky, konkrétně za Samsung, Apple a Xiaomi.

„Opět se potvrdilo, že vánoční nákupy jsou pro všechny obchodníky klíčové. Díky mimořádně příznivému počasí byla první polovina roku s menším růstem, úspěšný konec roku vytáhl obrat o 17 % výš než vloni. Češi v e-shopech opět trhali rekordy,“ potvrdil šéf nákupního rádce Heureka.cz Tomáš Braverman. Vzrostl také počet e-shopů, aktuálně jich je na českém trhu 43 500.

„Rok 2018 byl pro českou e-commerce nakonec ještě úspěšnější, než jsme původně očekávali. V celkových obratech tak našim internetovým obchodům přinesl o dvě miliardy korun více. Růst podpořila dlouhodobá důvěra zákazníků, kteří v e-shopech pravidelně nakupují. Na navýšení oproti odhadům se nejvíce podepsala velmi úspěšná vánoční sezóna. Zákazníci stále častěji objednávají on-line zboží z kategorií, které se v minulosti na internetu prodávaly podstatně méně. Věříme, že růst podobným tempem bude pokračovat i v roce 2019,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

A za jaké konkrétní zboží Češi utratili nejvíce? „Celkově největší balík nechali zákazníci v e-shopech za mobilní telefony, konkrétně Apple iPhone 7. Za ním jsou další modely iPhonů, utrácelo se ale také za telefon Huawei P20 Lite, sedačku Wersal a investiční zlato,“ vysvětlil Braverman. Na množství kusů se nejčastěji objednávaly proteinové tyčinky, kontaktní čočky a pleny.

Jaké trendy budou českou e-commerce provázet v tomto roce? „Velký důraz bude opět kladen především na rychlost a zjednodušení celého procesu, a to jak v e-shopech, tak potom v rámci dopravy zboží k zákazníkovi,” poznamenal Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a dodal: „I když je český trh zajímavý pro zahraniční e-shopy, což dokládá také vstup velkých hráčů v uplynulém roce, Češi jsou loajálními zákazníky, a díky kvalitním službám lokálních e-shopů zůstávají celkem věrní jim.”

Podobné články

Obliba nákupů přes internet nepřetržitě roste

10. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
Tržby internetových a zásilkových obchodů rostou od roku 2000 a neovlivnila je ani hospodářská krize. Tempo růstu internetového prodeje dle Českého statistického úřadu v posledních letech navíc zrychluje. Čtěte více

Jídlo na e-shopech nakupuje každý třetí Čech a doménou e-shopů je erotické zboží

18. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware )
Více než třetina Čechů nakupuje na internetu potraviny, z toho 16 % alespoň jednou měsíčně. Zájem o internetové nákupy však sílí bez ohledu na druh zboží – již 21 % Čechů přiznává, že nakupuje převážně v e-shopech. Nejvíce je lidé preferují u erotického zboží. Čtěte více

Zrecenzované produkty se prodávají výrazně lépe

3. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Lesensky)
Zákazník při výběru zboží mnohem více věří produktům, které jsou recenzované. Pokud navíc své zkušenosti se zbožím předává vlivná osoba, kterou zákazník zná a věří jí, pravděpodobnost nákupu markantně roste. Dobře jsou si toho vědomy i velké e-shopy, které do svých řad vábí ta největší jména na trhu a do obsahu pod svou značkou investují nemalé finanční prostředky. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více