Infografika: České e-commerce se daří, Češi v e-shopech utratili 135 miliard korun

8. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Další úspěšný rok za sebou mají české e-shopy. Jejich obrat za rok 2018 dosáhl 135 miliard korun, jak vyplývá z analýzy nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Meziročně tedy Češi utráceli o 17 % více. Celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za známé značky elektroniky, konkrétně za Samsung, Apple a Xiaomi.

„Opět se potvrdilo, že vánoční nákupy jsou pro všechny obchodníky klíčové. Díky mimořádně příznivému počasí byla první polovina roku s menším růstem, úspěšný konec roku vytáhl obrat o 17 % výš než vloni. Češi v e-shopech opět trhali rekordy,“ potvrdil šéf nákupního rádce Heureka.cz Tomáš Braverman. Vzrostl také počet e-shopů, aktuálně jich je na českém trhu 43 500.

„Rok 2018 byl pro českou e-commerce nakonec ještě úspěšnější, než jsme původně očekávali. V celkových obratech tak našim internetovým obchodům přinesl o dvě miliardy korun více. Růst podpořila dlouhodobá důvěra zákazníků, kteří v e-shopech pravidelně nakupují. Na navýšení oproti odhadům se nejvíce podepsala velmi úspěšná vánoční sezóna. Zákazníci stále častěji objednávají on-line zboží z kategorií, které se v minulosti na internetu prodávaly podstatně méně. Věříme, že růst podobným tempem bude pokračovat i v roce 2019,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

A za jaké konkrétní zboží Češi utratili nejvíce? „Celkově největší balík nechali zákazníci v e-shopech za mobilní telefony, konkrétně Apple iPhone 7. Za ním jsou další modely iPhonů, utrácelo se ale také za telefon Huawei P20 Lite, sedačku Wersal a investiční zlato,“ vysvětlil Braverman. Na množství kusů se nejčastěji objednávaly proteinové tyčinky, kontaktní čočky a pleny.

Jaké trendy budou českou e-commerce provázet v tomto roce? „Velký důraz bude opět kladen především na rychlost a zjednodušení celého procesu, a to jak v e-shopech, tak potom v rámci dopravy zboží k zákazníkovi,” poznamenal Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz, a dodal: „I když je český trh zajímavý pro zahraniční e-shopy, což dokládá také vstup velkých hráčů v uplynulém roce, Češi jsou loajálními zákazníky, a díky kvalitním službám lokálních e-shopů zůstávají celkem věrní jim.”

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více