Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou náklady na dopravu

7. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Počítače, notebooky a tablety vybírá pouze na internetu 48 % Čechů, což je v porovnání se zbytkem Evropy daleko více. Naopak Češi v nákupu na internetu zaostávají za evropským průměrem v nákupu finančních služeb, oděvů, módy, nebo přípravků na péči o dítě.

Ve srovnání se zbytkem Evropy dává český spotřebitel při výběru a nákupu řady kategorií zboží přednost internetu před kamennou prodejnou. Tak například 48 % Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, při výběru a nákupu chytrých a mobilních telefonů to je 44 %. Na druhou stranu Češi na internetu „zaostávají“ za evropským průměrem při výběru a nákupu finančních služeb, oděvů a módy, nebo přípravků k péči o dítě.

„Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz (lepší ceny, speciální nabídky). Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ uvedl Zdeněk Skála, Director Retail & FMCG.

Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou pro české zákazníky náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími, ovšem ne už tak výraznými překážkami, jsou strach o bezpečnost osobních údajů (např. z platební karty), chybějící možnost lépe si zboží prohlédnout a „osahat“ nebo obavy z komplikací při vrácení nebo reklamaci zboží.

Štítky: 

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více