Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou náklady na dopravu

7. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Počítače, notebooky a tablety vybírá pouze na internetu 48 % Čechů, což je v porovnání se zbytkem Evropy daleko více. Naopak Češi v nákupu na internetu zaostávají za evropským průměrem v nákupu finančních služeb, oděvů, módy, nebo přípravků na péči o dítě.

Ve srovnání se zbytkem Evropy dává český spotřebitel při výběru a nákupu řady kategorií zboží přednost internetu před kamennou prodejnou. Tak například 48 % Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, při výběru a nákupu chytrých a mobilních telefonů to je 44 %. Na druhou stranu Češi na internetu „zaostávají“ za evropským průměrem při výběru a nákupu finančních služeb, oděvů a módy, nebo přípravků k péči o dítě.

„Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz (lepší ceny, speciální nabídky). Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ uvedl Zdeněk Skála, Director Retail & FMCG.

Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou pro české zákazníky náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími, ovšem ne už tak výraznými překážkami, jsou strach o bezpečnost osobních údajů (např. z platební karty), chybějící možnost lépe si zboží prohlédnout a „osahat“ nebo obavy z komplikací při vrácení nebo reklamaci zboží.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více