E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce.

Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou mezi zákazníky každoročně stále populárnější. Není totiž výjimkou, že si Češi pod stromeček přejí finanční hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. „Internetové obchody samozřejmě tento trend vnímají a jsou na zájem nakupujících připraveny. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou. Na své si přijdou samozřejmě i zákazníci, na které čekají slevy v řádu až desítek procent z původní ceny zboží,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. V řádu desítek vteřin či jednotek minut dokáže prakticky každý uživatel internetu zjistit, jaké jsou v on-line obchodech aktuální nabídky a vyhledat si tu pro sebe nejzajímavější. „Před Vánoci uvedlo v našem průzkumu 29 % respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí samozřejmě i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cen. Stačí využít některý z cenových srovnávačů a rázem budou vědět, kde objednat nejlépe,“ doplnil Vetyška.

A jakou vůbec volí při nákupech na internetu Češi taktiku? 31 % zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. 24 % nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 % spotřebitelů pak využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců – jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.

Z výsledků výzkumu APEK tak vyplývá, že zákazníci e-shopů dobře vědí, jak využít výhod nakupování po internetu. Můžeme proto očekávat další rekordní výsledky e-commerce v ČR i během povánočních výprodejů.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce poroste nejrychleji v Evropě, na vzestupu jsou i cashback portály

29. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tipli)
Obliba e-commerce v Česku neustále roste a spolu s tím roste i obliba cashback služeb. Online nákupy podporují i velké akce zahraničních e-shopů, jako je například AliExpress Day. Čtěte více

„Černý pátek“ a „kyber pondělí“ mají rádi kupující i podvodníci

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Obliba tzv. černého pátku a kyber pondělí neustále roste - 93 % dotázaných českých zákazníků ví o jejich existenci. Pro třetinu spotřebitelů generace Z (18-24 let) a generace mileniálů (25-40 let) se nakupování v tyto dny již stalo tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Čtěte více

Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat. Čtěte více

Alza.cz rozvíjí program pro firemní zákazníky

22. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Alza.cz)
E-shop Alza.cz prohlubuje spolupráci s firemními zákazníky a veřejným sektorem. Vedle širokého sortimentu nabízí např. asistenci vlastního obchodníka, řešení na míru, rychlé dodání a flexibilní možnosti financování. Novinkou mezi doplňkovými službami je instalace softwaru na místě i na dálku. Čtěte více