E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce.

Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou mezi zákazníky každoročně stále populárnější. Není totiž výjimkou, že si Češi pod stromeček přejí finanční hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. „Internetové obchody samozřejmě tento trend vnímají a jsou na zájem nakupujících připraveny. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou. Na své si přijdou samozřejmě i zákazníci, na které čekají slevy v řádu až desítek procent z původní ceny zboží,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. V řádu desítek vteřin či jednotek minut dokáže prakticky každý uživatel internetu zjistit, jaké jsou v on-line obchodech aktuální nabídky a vyhledat si tu pro sebe nejzajímavější. „Před Vánoci uvedlo v našem průzkumu 29 % respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí samozřejmě i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cen. Stačí využít některý z cenových srovnávačů a rázem budou vědět, kde objednat nejlépe,“ doplnil Vetyška.

A jakou vůbec volí při nákupech na internetu Češi taktiku? 31 % zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. 24 % nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 % spotřebitelů pak využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců – jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.

Z výsledků výzkumu APEK tak vyplývá, že zákazníci e-shopů dobře vědí, jak využít výhod nakupování po internetu. Můžeme proto očekávat další rekordní výsledky e-commerce v ČR i během povánočních výprodejů.

Štítky: 

Podobné články

ShopRoku 2018: Bodovaly stálice i úplní nováčci. A jak si vedli zástupci IT?

15. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Už podesáté vyhlásil nákupní rádce Heureka.cz nejpopulárnější a nejkvalitnější e-shopy na českém trhu. Kromě již osvědčených e-shopů bodovalo o i několik nováčků, z nichž někteří vás možná překvapí. Čtěte více

Genderová vyváženost na e-shopech neplatí

4. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česko je e-shopovou velmocí, na internetu nakoupí alespoň jednou ročně 90 % jeho uživatelů. Obrat prodejů za rok 2018 přesáhl 135 miliard korun a posunul tak opět rekordní hranici. Kdo ale zboží vybírá a objednává? Je rozdíl mezi muži a ženami? A existuje zboží, které se typicky objednává spíše on-line? Čtěte více

Kamenné obchody ustály rozmach e-shopů

8. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DXC Technology)
Ani síla internetu není dost velká na to, aby srazila na kolena kamenné prodejny. Nejnovější průzkum společností IDC pro dodavatele IT služeb DXC Technology ukázal, že téměř tři čtvrtiny zákazníků i nadále raději nakupují spotřební zboží tam, kde si ho mohou vyzkoušet a poradit se s personálem. Čtěte více

Češi předhánějí zbytek Evropy v nákupech na zahraničních e-shopech

7. 2. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Stále více Čechů si nechává dovážet zboží ze zahraničních e-shopů. Loni nakoupilo na zahraničních e-shopech 62 % Čechů, což je o 11 % více než v roce 2017. Evropský průměr je přitom 58 %. Čtěte více