E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce.

Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou mezi zákazníky každoročně stále populárnější. Není totiž výjimkou, že si Češi pod stromeček přejí finanční hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. „Internetové obchody samozřejmě tento trend vnímají a jsou na zájem nakupujících připraveny. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou. Na své si přijdou samozřejmě i zákazníci, na které čekají slevy v řádu až desítek procent z původní ceny zboží,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. V řádu desítek vteřin či jednotek minut dokáže prakticky každý uživatel internetu zjistit, jaké jsou v on-line obchodech aktuální nabídky a vyhledat si tu pro sebe nejzajímavější. „Před Vánoci uvedlo v našem průzkumu 29 % respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí samozřejmě i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cen. Stačí využít některý z cenových srovnávačů a rázem budou vědět, kde objednat nejlépe,“ doplnil Vetyška.

A jakou vůbec volí při nákupech na internetu Češi taktiku? 31 % zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. 24 % nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 % spotřebitelů pak využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců – jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.

Z výsledků výzkumu APEK tak vyplývá, že zákazníci e-shopů dobře vědí, jak využít výhod nakupování po internetu. Můžeme proto očekávat další rekordní výsledky e-commerce v ČR i během povánočních výprodejů.

Štítky: 

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více