E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce.

Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou mezi zákazníky každoročně stále populárnější. Není totiž výjimkou, že si Češi pod stromeček přejí finanční hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. „Internetové obchody samozřejmě tento trend vnímají a jsou na zájem nakupujících připraveny. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou. Na své si přijdou samozřejmě i zákazníci, na které čekají slevy v řádu až desítek procent z původní ceny zboží,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. V řádu desítek vteřin či jednotek minut dokáže prakticky každý uživatel internetu zjistit, jaké jsou v on-line obchodech aktuální nabídky a vyhledat si tu pro sebe nejzajímavější. „Před Vánoci uvedlo v našem průzkumu 29 % respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí samozřejmě i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cen. Stačí využít některý z cenových srovnávačů a rázem budou vědět, kde objednat nejlépe,“ doplnil Vetyška.

A jakou vůbec volí při nákupech na internetu Češi taktiku? 31 % zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. 24 % nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 % spotřebitelů pak využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců – jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.

Z výsledků výzkumu APEK tak vyplývá, že zákazníci e-shopů dobře vědí, jak využít výhod nakupování po internetu. Můžeme proto očekávat další rekordní výsledky e-commerce v ČR i během povánočních výprodejů.

Štítky: 

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více