E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce.

Povánoční slevy a výhodné nabídky jsou mezi zákazníky každoročně stále populárnější. Není totiž výjimkou, že si Češi pod stromeček přejí finanční hotovost, kterou využijí právě pro nákup zlevněného zboží. „Internetové obchody samozřejmě tento trend vnímají a jsou na zájem nakupujících připraveny. Na jedné straně je třeba uvolnit sklady od sezonního zboží, na straně druhé jde o opravdu zajímavé obraty, kterých e-shopy dosáhnou. Na své si přijdou samozřejmě i zákazníci, na které čekají slevy v řádu až desítek procent z původní ceny zboží,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Velkou výhodou pro nakupující v internetových obchodech je možnost srovnat si aktuální ceny zboží mezi jednotlivými e-shopy a předejít tak nejistotě, zda objednávají opravdu výhodně. V řádu desítek vteřin či jednotek minut dokáže prakticky každý uživatel internetu zjistit, jaké jsou v on-line obchodech aktuální nabídky a vyhledat si tu pro sebe nejzajímavější. „Před Vánoci uvedlo v našem průzkumu 29 % respondentů jako hlavní výhodu nákupu dárků po internetu úsporu času. A to platí samozřejmě i pro aktuální výprodeje. Zákazníci nemusí obcházet nákupní centra, aby si srovnali, který e-obchod jim poskytne tu nejlepší cen. Stačí využít některý z cenových srovnávačů a rázem budou vědět, kde objednat nejlépe,“ doplnil Vetyška.

A jakou vůbec volí při nákupech na internetu Češi taktiku? 31 % zákazníků nejčastěji navštíví několik vybraných internetových obchodů a porovná si jejich nabídku. 24 % nakupujících volí obvykle svůj oblíbený e-shop a bez většího zkoumání objedná přímo z něj. A 23 % spotřebitelů pak využívá cenových srovnávačů a nákupních rádců – jejich prostřednictvím si hledají nejnižší cenu a za tu následně nakoupí.

Z výsledků výzkumu APEK tak vyplývá, že zákazníci e-shopů dobře vědí, jak využít výhod nakupování po internetu. Můžeme proto očekávat další rekordní výsledky e-commerce v ČR i během povánočních výprodejů.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce by letos mohla růst až o 18 %, koronavirus může paradoxně pomoci

31. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PackWay)
Tuzemská e-commerce scéna loni meziročně rostla o 15 %. V letošním roce odborníci odhadují růst až o 18 %. K ještě vyšším číslům může segmentu pomoci i aktuální dění kolem pandemie koronaviru. Vyšší prodeje vedle potravin totiž hlásí také další prodejci například ze segmentu potřeb pro domácnost. Nárůst tržeb lze očekávat i v segmentu firem, které pro oblast e-commerce poskytují logistické a další služby. Čtěte více

Objem rozesílaných e-mailů narostl o desítky procent. Co dělat, pokud je musíte posílat také?

26. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Společnost Mailkit, která stojí za stejnojmenným nástrojem pro marketingovou automatizaci, pozorně sleduje, jaký dopad má aktuální situace týkající se koronavirové nákazy na to, jakým způsobem firmy po celém světě rozesílají e-mailingové kampaně. Co odborníci vysledovali a co vám radí? Čtěte více

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

ShopRoku 2019: Lidl-shop, Spokojenýpes.cz a další

13. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Heureka.cz už pojedenácté vyhlásila výsledky soutěže ShopRoku. Nejkvalitnějším e-shopem na českém trhu (Absolutní vítěz Ceny kvality) se stal e-shop Spokojenýpes.cz, který po třech letech vystřídal na první příčce tuzemského giganta s parfémy e-shop Notino.cz. V Ceně popularity udělili letos zákazníci 180 000 hlasů, „zlatý hattrick“ získal e-shop ONLINESHOP.cz. Jak si vedly další obchody? Čtěte více