E-commerce
České e-shopy rostly v prvním čtvrtletí 2015 o 23 %
Českým e-shopům se v roce 2015 daří. Za první čtvrtletí letošního roku vzrostl jejich obrat meziročně o zhruba 23 %. Lidé mají větší zájem zejména o zboží do domácnosti, dařilo se však i prodejcům elektroniky, módy či dětského zboží.
Přečíst celý článekJednotná správa internetového i kamenného obchodu
Společnost Shoptet představila službu, která umožňuje správu e-shopu a kamenného obchodu v jednom systému. Propojuje online a offline prodej a ulehčuje tak jejich provozování. Prodejce i zákazník získávají výhody obou světů.
Přečíst celý článekObliba online plateb meziročně vzrostla o 25 %
Trh s online platbami meziročně posiluje. Podle dat platební brány PayU v ČR dosáhl jejich podíl na celkovém objemu e-commerce 25 %. Nejvíce Češi platili online kartou, kterou si ke své online platbě vybralo 78 % nakupujících. Zákazníci ale neopustili ani typická platební tlačítka – meziročně vzrostl objem nákupů placených tlačítky o 33 %.
Přečíst celý článekShoptet má přes 5 000 aktivních e-shopů
Na platformě společnosti Shoptet aktuálně běží více než 5 000 aktivních elektronických obchodů, což představuje asi 14 % komerčních řešení na českém trhu. Dosažení tohoto výsledku trvalo pět let, během kterých bylo založeno téměř 55 000 testovacích e-shopů. Průměrný denní obrat online obchodů je 3 888 korun.
Přečíst celý článekZásilkovna.cz doručuje do Maďarska
Zásilkovna.cz otevřela pobočku v maďarské Budapešti, díky čemuž umožňuje českým e-shopům prodej na dalších zahraničních trzích. Již dříve byly otevřeny také pobočky na Slovensku a v Polsku.
Přečíst celý článekČeši se při online nakupování stále obávají reklamací
Na internetové nákupy si čeští zákazníci zvykli, přesto však mezi nimi stále panuje několik předsudků a obav. Z nedávného průzkumu nákupního portálu Heureka.cz vyplynulo, že více než třetina Čechů se obává vrácení a reklamace zboží a necelá třetina se pak obává, že o své peníze přijde.
Přečíst celý článekZákazníci na prodejnách srovnávají nabídku s konkurencí na internetu
Je dobře známo, že zákazníci nakupující online mají přímo při nakupování možnost okamžitého srovnání cen. Nyní se však toto chování rozšiřuje i mezi zákazníky, kteří nakupují v klasických kamenných obchodech.
Přečíst celý článekInfografika: Mobilní obchodování zastíní tradiční online nákupy
Průzkum společností PayPal a Ipsos odhalil, že mobilní obchodování roste téměř třikrát rychleji než celý sektor elektronického obchodování. V období let 2013–2016 se složená roční míra růstu (CAGR) v oblasti mobilního nakupování odhaduje na 42 % oproti 13% růstu celého sektoru elektronického obchodování (včetně mobilního).
Přečíst celý článekZa služby na internetu Češi loni online utratili přes 21 miliard korun
Nejen zboží, ale také služby si Češi kupují na internetu stále častěji. Jen v loňském roce za ně utratili online kolem 21 miliard korun. Až 60 % plateb za služby na internetu pokrývají online platební metody. Nejsilnější kategorií služeb na internetu je online sázení a cestování. Zájem je o nákup letenek a roste i počet jízdenek zaplacených online.
Přečíst celý článek