České e-shopy hlásí téměř čtvrtinový nárůst tržeb

29. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Acomware)
Po prvních šesti měsících tohoto roku je jasné, že internetové prodeje v Česku letos zlomí další rekord. Od ledna do konce června se obrat tuzemských e-shopů meziročně zvýšil o 22 %. Ve druhém čtvrtletí růst dokonce akceleroval a dosáhl 25 %. V tomto období byl mezi lidmi největší zájem zejména o sezonní zboží, jako jsou bazény, klimatizace nebo domácí ventilátory.
Foto: Freeimages.com

Uvedená čísla vyplývají z analýzy konzultační společnosti Acomware a jejích partnerů. „První letošní pololetí bylo pro české e-shopy úspěšné. Díky vyšší spotřebě domácností zůstává i růst e-shopů nad 20 %, meziročně jde konkrétně o 22 %, vysvětlil Ondřej Klega z konzultační společnosti Acomware. Ve druhém čtvrtletí rostly tržby e-shopů dokonce o něco rychleji, než v tom prvním – konkrétně o 25 %. Potvrzuje se tím předchozí prognóza společnosti Acomware, že v roce 2016 bude obrat české e-commerce atakovat hranici sta miliard korun.

Jedním z hlavních důvodů pokračujícího růstu je vyšší míra konverze. Ta určuje procento návštěvníků internetových e-shopů, kteří dokončí objednávku. „V prvním i druhém čtvrtletí byla míra konverze zhruba 2,5 %, loni to bylo ve druhém čtvrtletí jen 1,6 %," řekl Klega, podle nějž rostou i nadále nejrychleji prodeje realizované pomocí mobilních telefonů – konkrétně ve druhém kvartálu meziročně o 67 %.

Podle statistik společnosti GoPay také roste důvěra v online platbu. Již 64 % zákazníků, kteří využijí tuto bránu, zaplatí kartou. Loni to bylo 59 %. „Tento trend je patrný jak z dat o rozložení platebních metod na naší platební bráně, tak i z poptávek nových e-shopů, které chtějí dominantně umožnit svým zákazníkům platit kartou,“ vysvětlil Jan Vodička, marketingový manažer GoPay.

Česká e-commerce ve 2. čtvrtletí 2016:

  1. Tržby českých e-shopů vzrostly ve druhém čtvrtletí meziročně o 25 %. Za celé první pololetí pak růst dosáhl 22 %.
  2. Hlavní podíl na tržbách stále mají objednávky z desktopů – z těch plyne obchodníkům 86 % všech příjmů. Loni to bylo téměř 89 %.
  3. Míra konverze dosáhla ve 2. čtvrtletí téměř 2,5 % - loni to bylo pouhých 1,6 %. Zároveň došlo ke snížení průměrné hodnoty objednávky z loňských 1 737 Kč na aktuálních 1 347 Kč.
  4. Nejvíce rostl ve druhém čtvrtletí zájem o sezónní zboží – zejména klimatizace, bazény a ventilátory. Naopak lidé méně hledali elektroniku, spotřebiče nebo tepelnou techniku.
  5. Při platbě Češi stále častěji využívají platební karty – podle údajů GoPay již v 64 % případů. Populární jsou také bankovní tlačítka, která využívá 29 % zákazníků.

Metodika: Při analýze byla zkoumána data více než 60 českých e-shopů se souhrnným ročním obratem přibližně tři miliardy korun. Zdroj dat: Google Analytics.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více