Novinky

Kamenný i online obchod se navzájem doplňují, mít oba se vyplatí

Třetina e-shopařů již zjistila, že je pro jejich byznys dobré mít také kamennou prodejnu. To samé platí i obráceně. V dnešním světě je prakticky nezbytností provozovat k obchodu také e-shop. Propojení obou způsobů prodeje je trendem dnešní doby. Přináší to výhody pro obchodníky i zákazníky.

František Doupal
Zdroj: Shoptet.cz
  • 17. 6. 2016
  • 1 min
Kamenný i online obchod se navzájem doplňují, mít oba se vyplatí

Obrat českých e-shopů každoročně roste a letos by se měl přiblížit ke stovce miliard korun. Internetové obchody se v roce 2015, kdy byl jejich obrat 81 miliard korun, na celkovém maloobchodu podílely zhruba osmi procenty. Prostor pro nové e-shopy tu tedy rozhodně stále je.

Majitelé kamenných obchodů si musí uvědomit, že existence e-shopu je do jisté míry i hodnotícím kritériem, který zvyšuje důvěryhodnost a image. Mít internetový obchod dnes již znamená být schopný obstát v konkurenčním boji, protože stále více lidí nakupuje ze svých počítačů, tabletů a telefonů. E-shop také umožňuje obchodníkům zlepšit a především zrychlit komunikaci se zákazníky a nabídnout jim tak lepší služby.

„Majitelé kamenných obchodů si často stěžují, že si lidé přijdou do obchodu zboží prohlédnout a pak si jej objednají na internetu. Pokud má obchodník oba kanály, zvyšuje se šance, že nakonec nakoupí právě u něj,“ uvedl Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Kamenný obchod má své zákazníky pouze v místě, kde se prodejna nachází. E-shop umožňuje obchodníkům rozšířit pole působení na celou republiku. Navíc není nutné tolik investovat do propagace off-line obchodu, lidé si jej najdou na internetu.

Obchodník navíc přes e-shop získá lepší přehled o svých zákaznících a jejich potřebách a může s těmito informacemi lepé pracovat, a to jak v internetovém tak i kamenném obchodě. Navíc díky e-shopu může nabízet daleko více produktů.

„Náklady spojené s pořízením internetového obchodu nejsou nikterak vysoké. Pro obchodníka, který má již fungující kamenný obchod, je to doslova otázka několika kliknutí. Pokud je schopný pracovat se sociálním sítěmi, tak on-line marketing může mít prakticky zdarma. Navíc získat nového zákazníka je na internetu levnější než v případě kamenného obchodu,“ doplnil Miroslav Uďan.