Android v počtu uskutečněných mobilních nákupů poráží iPhone

29. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Criteo)
Podle průzkumu marketingové společnosti Criteo se 38 % e-commerce transakcí na celém světě v současnosti uskuteční přes mobilní zařízení. V některých zemích, jako je Japonsko nebo Velká Británie, už se podíl mobilních transakcí přehoupl přes 50 %. Jak si dle studie vede Česká republika?

„Vidíme, že se mobilita stává stále důležitější součástí on-line nakupování na všech trzích, různá mobilní zařízení využívá k vyhledávání i nákupu většina spotřebitelů,“ uvedl Alexander Gösswein, ředitel pro střední Evropu společnosti Criteo. „V Česku nyní prostřednictvím mobilních zařízení proběhne 17 % všech digitálních transakcí. Vidíme velký potenciál pro další růst, zvláště když přihlédneme k faktu, že na celém světě se na mobilních zařízeních nyní odehrávají téměř čtyři z deseti transakcí e-commerce. Kromě toho je dalším důkazem rostoucího významu mobilních telefonů v oblasti e-commerce fakt, že nyní činí průměrná hodnota objednávky u mobilních transakcí ve východní Evropě v porovnání s objednávkami z klasických desktopů 85 %, takže je už velmi blízko. Český průměr je téměř stejný – pro maloobchod je to 83 %, ale je zajímavé, že v oblasti módního zboží dosahuje 96 %.“

Mobilní spotřebitelé ve střední Evropě nakupují přes smarphony s Androidem

Chytrý telefon volí uživatelé pro mobilní nakupování čím dál častěji a dominuje většině mobilních transakcí po celém světě. Ve střední a východní Evropě obzvlášť, 57 % mobilních transakcí se uskuteční na chytrých telefonech, zatímco na tablety připadá zbývajících 43 % nákupů. Česko je na tom podobně – 56 % mobilních transakcí je prováděno na smartphonech. Androidy ve středoevropském a východoevropském regionu nad zařízeními se systémem iOS převažují – 75 % ze všech mobilních transakcí ve střední a východní Evropě zajišťují zařízení s Androidem. V Česku není podíl Androidu tak velký – zajišťuje 62 % transakcí. V tomto kontextu je pro místní obchodníky užitečné se zaměřit se na chytré telefony a aplikace pro Android, protože iPhone aplikace zjevně k dosažení většiny potenciálních zákazníků nestačí.

Aplikace fungují lépe, roste obliba používání více zařízení
Ze zprávy vyplývá, že na celém světě fungují nyní aplikace lépe než mobilní web. Takzvaná konverze, tedy úspěšně uskutečněná transakce, dosahuje dokonce v některých ohledech o 20 % lepších výsledků, než návštěva prostřednictvím počítače.

On-line nakupování prostřednictvím více různých zařízení, tedy od notebooků k tabletům a chytrým telefonům, je dnes velmi populární. Nicméně téměř 46 % transakcí provedených na více zařízeních je dokončeno z mobilních zařízení. 

Podobné články

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více