Android v počtu uskutečněných mobilních nákupů poráží iPhone

29. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Criteo)
Podle průzkumu marketingové společnosti Criteo se 38 % e-commerce transakcí na celém světě v současnosti uskuteční přes mobilní zařízení. V některých zemích, jako je Japonsko nebo Velká Británie, už se podíl mobilních transakcí přehoupl přes 50 %. Jak si dle studie vede Česká republika?

„Vidíme, že se mobilita stává stále důležitější součástí on-line nakupování na všech trzích, různá mobilní zařízení využívá k vyhledávání i nákupu většina spotřebitelů,“ uvedl Alexander Gösswein, ředitel pro střední Evropu společnosti Criteo. „V Česku nyní prostřednictvím mobilních zařízení proběhne 17 % všech digitálních transakcí. Vidíme velký potenciál pro další růst, zvláště když přihlédneme k faktu, že na celém světě se na mobilních zařízeních nyní odehrávají téměř čtyři z deseti transakcí e-commerce. Kromě toho je dalším důkazem rostoucího významu mobilních telefonů v oblasti e-commerce fakt, že nyní činí průměrná hodnota objednávky u mobilních transakcí ve východní Evropě v porovnání s objednávkami z klasických desktopů 85 %, takže je už velmi blízko. Český průměr je téměř stejný – pro maloobchod je to 83 %, ale je zajímavé, že v oblasti módního zboží dosahuje 96 %.“

Mobilní spotřebitelé ve střední Evropě nakupují přes smarphony s Androidem

Chytrý telefon volí uživatelé pro mobilní nakupování čím dál častěji a dominuje většině mobilních transakcí po celém světě. Ve střední a východní Evropě obzvlášť, 57 % mobilních transakcí se uskuteční na chytrých telefonech, zatímco na tablety připadá zbývajících 43 % nákupů. Česko je na tom podobně – 56 % mobilních transakcí je prováděno na smartphonech. Androidy ve středoevropském a východoevropském regionu nad zařízeními se systémem iOS převažují – 75 % ze všech mobilních transakcí ve střední a východní Evropě zajišťují zařízení s Androidem. V Česku není podíl Androidu tak velký – zajišťuje 62 % transakcí. V tomto kontextu je pro místní obchodníky užitečné se zaměřit se na chytré telefony a aplikace pro Android, protože iPhone aplikace zjevně k dosažení většiny potenciálních zákazníků nestačí.

Aplikace fungují lépe, roste obliba používání více zařízení
Ze zprávy vyplývá, že na celém světě fungují nyní aplikace lépe než mobilní web. Takzvaná konverze, tedy úspěšně uskutečněná transakce, dosahuje dokonce v některých ohledech o 20 % lepších výsledků, než návštěva prostřednictvím počítače.

On-line nakupování prostřednictvím více různých zařízení, tedy od notebooků k tabletům a chytrým telefonům, je dnes velmi populární. Nicméně téměř 46 % transakcí provedených na více zařízeních je dokončeno z mobilních zařízení. 

Podobné články

Stabilní start pro českou e-commerce: První čtvrtletí přineslo 4% meziroční růst

25. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Česká e-commerce zaznamenala v prvním čtvrtletí roku 2025 meziroční růst ve výši čtyř procent. Zatímco v lednu a únoru zůstávala výkonnost pod očekáváním, výrazné zlepšení přišlo v březnu, kdy došlo k meziročnímu růstu. Zvýšený zájem byl především v sezónních kategoriích jako zahrada, cyklistické vybavení a obecně vybavení na venkovní sporty. Čtěte více

Podvody řízené AI: Vznikající hrozby a protiopatření

23. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Microsoft vydal nový report Cyber Signals. Zaměřuje se v něm na podvody řízené umělou inteligencí, a to hlavně v oblasti e-commerce a náborových kampaních. Mezi dubnem 2024 a dubnem 2025 Microsoft podle zprávy zmařil pokusy o podvod za čtyři miliardy dolarů, odmítl 49 000 podvodných registrací partnerství a zablokoval přibližně 1,6 milionu pokusů o registraci botů za hodinu. Čtěte více

Velký test e-shopů: Jak si vedly české online obchody pohledem odborníků z e-commerce?

11. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shopsys, Skladon, Retino)
Třetí ročník rozsáhlého testování české e-commerce scény se nově uskutečnil pod názvem Velký test e-shopů. Společnosti Shopsys, Skladon a Retino v něm opět v průběhu vánoční špičky hodnotily standardy českých e-shopů, které zásadně ovlivňují zákaznickou zkušenost – uživatelskou přívětivost nákupního košíku, úroveň logistiky a kvalitu vratkových procesů. Čtěte více

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více