Android v počtu uskutečněných mobilních nákupů poráží iPhone

29. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Criteo)
Podle průzkumu marketingové společnosti Criteo se 38 % e-commerce transakcí na celém světě v současnosti uskuteční přes mobilní zařízení. V některých zemích, jako je Japonsko nebo Velká Británie, už se podíl mobilních transakcí přehoupl přes 50 %. Jak si dle studie vede Česká republika?

„Vidíme, že se mobilita stává stále důležitější součástí on-line nakupování na všech trzích, různá mobilní zařízení využívá k vyhledávání i nákupu většina spotřebitelů,“ uvedl Alexander Gösswein, ředitel pro střední Evropu společnosti Criteo. „V Česku nyní prostřednictvím mobilních zařízení proběhne 17 % všech digitálních transakcí. Vidíme velký potenciál pro další růst, zvláště když přihlédneme k faktu, že na celém světě se na mobilních zařízeních nyní odehrávají téměř čtyři z deseti transakcí e-commerce. Kromě toho je dalším důkazem rostoucího významu mobilních telefonů v oblasti e-commerce fakt, že nyní činí průměrná hodnota objednávky u mobilních transakcí ve východní Evropě v porovnání s objednávkami z klasických desktopů 85 %, takže je už velmi blízko. Český průměr je téměř stejný – pro maloobchod je to 83 %, ale je zajímavé, že v oblasti módního zboží dosahuje 96 %.“

Mobilní spotřebitelé ve střední Evropě nakupují přes smarphony s Androidem

Chytrý telefon volí uživatelé pro mobilní nakupování čím dál častěji a dominuje většině mobilních transakcí po celém světě. Ve střední a východní Evropě obzvlášť, 57 % mobilních transakcí se uskuteční na chytrých telefonech, zatímco na tablety připadá zbývajících 43 % nákupů. Česko je na tom podobně – 56 % mobilních transakcí je prováděno na smartphonech. Androidy ve středoevropském a východoevropském regionu nad zařízeními se systémem iOS převažují – 75 % ze všech mobilních transakcí ve střední a východní Evropě zajišťují zařízení s Androidem. V Česku není podíl Androidu tak velký – zajišťuje 62 % transakcí. V tomto kontextu je pro místní obchodníky užitečné se zaměřit se na chytré telefony a aplikace pro Android, protože iPhone aplikace zjevně k dosažení většiny potenciálních zákazníků nestačí.

Aplikace fungují lépe, roste obliba používání více zařízení
Ze zprávy vyplývá, že na celém světě fungují nyní aplikace lépe než mobilní web. Takzvaná konverze, tedy úspěšně uskutečněná transakce, dosahuje dokonce v některých ohledech o 20 % lepších výsledků, než návštěva prostřednictvím počítače.

On-line nakupování prostřednictvím více různých zařízení, tedy od notebooků k tabletům a chytrým telefonům, je dnes velmi populární. Nicméně téměř 46 % transakcí provedených na více zařízeních je dokončeno z mobilních zařízení. 

Podobné články

Úspěšný prodejce potřebuje propojenou komunikační síť

19. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Konecta )
Digitální technologie transformovaly způsob, jakým zákazníci interagují s prodejci. Studie odhalují, že většina klientů dnes při nákupu využije hned několik online i offline komunikačních kanálů. To zvyšuje tlak na prodejce, kteří jsou nuceni poskytovat plynulé a konzistentní služby napříč všemi platformami. V ten moment přichází na scénu strategie omnichannel. Čtěte více

Česká e-commerce zakončila první kvartál roku se 4% růstem

18. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
První čtvrtletí roku 2024 přineslo pokračující vzestup v oblasti e-commerce. Podle dat společnosti Heureka Group se po úspěšném závěru předchozího roku podařilo udržet pozitivní trend a první kvartál roku skončil s celkovým růstem tržeb o 4 % ve srovnání s předchozím rokem. Mírně se také zvýšila průměrná hodnota objednávky na 1 512 Kč. Čtěte více

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více