Chytré předání od DPD zajistí e-shopům zpětnou vazbu od zákazníků

27. 5. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští na českém trhu službu Chytré předání. Díky ní mohou e-shopy využít další prodejní kanál a získat zpětnou vazbu od zákazníků.
Foto: Freeimages.com

Zatímco v kamenných obchodech je osobní styk se zákazníky samozřejmostí, provozovatelé e-shopů tuto výhodu dosud neměli. Společnost DPD se proto rozhodla, že pomůže novým způsobem propojit e-shopy s příjemci zásilek a prostřednictvím svých kurýrů jim umožní dozvědět se o zákazníkovi více.

Jak to funguje?

Kurýr při předání zásilky využívá skenovací zařízení, na kterém se může zobrazit text v podobě otázek s různým obsahem. Pomocí skeneru lze například provést průzkum a zjistit, jak byl zákazník spokojen s nákupem. Další možností je prodej dodatečného zboží e-shopu na základě preferencí nebo potřeb zákazníka zjištěných při doručení. Skener dále může zobrazit důležité informace a pokyny pro doručení a vyzvednutí zásilky nebo multimediální obsah, například logo firmy s poděkováním. Výsledky jsou následně e-shopu na pravidelné bázi reportovány.

„Spolupráce s e-shopy je pro nás velmi důležitá, a to nejen co se týče přepravy jako takové. Za zajímavou považujeme také oblast podpory prodeje, ve které se snažíme pravidelně přicházet s novinkami, jež e-shopům zjednoduší práci se zákazníkem a přinesou jim nové možnosti,” řekl Ondřej Vaňha, výkonný ředitel DPD CZ.

„Od projektu očekáváme více informací o zkušenostech a preferencích našich zákazníků. Chceme zjišťovat jejich spokojenost a rozpoznat potenciál pro další nákupy“vysvětlil Marek Ingr, tiskový mluvčí Euronics.

Chytré předání v současné době běží jako pilotní projekt.

Štítky: 

Podobné články

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více