E-commerce

Češi dávají e-mailům osm sekund
Novinky

Češi dávají e-mailům osm sekund

Téměř třetinu e-mailů zavřou Češi v prvních osmi sekundách. Delší dobu strávíme čtením zpráv v mobilním telefonu než na monitoru počítače, ovšem z hlediska konverzí stále vedou počítače. Nejpopulárnější jsou české e-mailové klienty například od Seznamu a s rostoucím využitím Gmailu a Apple zařízení budou častěji nasazovány interaktivní e-maily.

Přečíst celý článek
Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun
Novinky

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni.

Přečíst celý článek
Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky
Novinky

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí.

Přečíst celý článek
Mobily na prvním místě. Proč jsou aplikace pro dnešní e-commerce klíčové?
Novinky

Mobily na prvním místě. Proč jsou aplikace pro dnešní e-commerce klíčové?

M-commerce je nyní jedním z nejrychleji se rozvíjejících oborů a je neoddělitelně spjatá s růstem nákupů s pomocí mobilních aplikací. Mnoho společností na tento trend prozatím nereaguje a spoléhají, zejména v marketingu, na základní formáty a nástroje. Což se však již brzy může ukázat jako velká chyba.

Přečíst celý článek
E-shopy uživatelské recenze nepodceňují. Přesto je zde velký prostor pro zlepšení
Novinky

E-shopy uživatelské recenze nepodceňují. Přesto je zde velký prostor pro zlepšení

Uživatelské recenze využívá na svých e-shopech čím dál více značek. Není divu, dávno už totiž neplatí, že se Češi rozhodují především podle nejnižší ceny. Mezi nejdůležitější aspekty, podle kterých si lidé zboží vybírají, patří hodnocení ostatních zákazníků, recenze a zkušenosti s nákupem.

Přečíst celý článek
E-commerce v Evropě dosáhla v roce 2018 obratu 547 miliard eur
Novinky

E-commerce v Evropě dosáhla v roce 2018 obratu 547 miliard eur

V loňském roce evropská e-commerce poprvé přesáhla magickou hranici půl miliardy eur obratů. Zatímco v roce 2017 činily dosažené obraty 489 miliard eur, vloni to bylo již 547. A letos můžeme čekat nárůst až k 620 miliardám. Z celých 66 % se na těchto obratech podílí západní Evropa, střední Evropa pak z šesti procent.

Přečíst celý článek
Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků
Novinky

Za téměř 90 % všech online nákupů stojí třetina nejčastěji nakupujících zákazníků

Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPD je tuzemská e-commerce závislá na třetině (34 %) svých zákazníků. Tito tzv. heavy buyers uskutečnili 87 % všech nákupů na internetu.

Přečíst celý článek
O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou
Novinky

O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli.

Přečíst celý článek
Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR
Novinky

Vánoce vrátily množství marketingových sdělení do stavu před GDPR

Podle některých znamenalo datum 25. května 2018, tedy nástup GDPR, konec e-mail marketingu. Aktuální čísla ale ukazují, že nové nařízení mělo vliv zejména na čistotu databází, na něž komerční sdělení obchodníci posílají. Množství odesílaných e-mailů je přitom po deseti měsících jeho platnosti již zpět na loňské úrovni.

Přečíst celý článek
Počet online nákupů přes mobilní zařízení prudce stoupá
Novinky

Počet online nákupů přes mobilní zařízení prudce stoupá

Podle každoročního průzkumu přepravní společnosti DPDgroup roste v Evropě meziročně podíl online nákupů přes mobilní zařízení. M-commerce zaznamenala mezi lety 2016 a 2018 nárůst o 10 % na celkových 54 %. Oblast m-commerce tlačí silně do popředí mileniálové, 62 % z nich nakupuje přes chytré telefony, což je o 13 % více než v roce 2016.

Přečíst celý článek