Evropané během pandemie na e-shopech nejvíce utratili za potraviny, šetřili na módě

19. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní firma DPD analyzovala na základě svého nejnovějšího výzkumu E-shopper barometer nákupní chování Evropanů během pandemie. Největší boom nastal u kategorie potravin, kde nákupy vzrostly o 95 %. Mírný pokles naopak zaznamenala móda. Zcela zásadní byl vznik nové skupiny zákazníků, kteří na internetu před pandemií nikdy nenakupovali – většinu z nich tvoří senioři.

Potraviny obsadily poprvé v historii první místo mezi nejžádanějšími online kategoriemi zboží, které po dlouhou dobu zaujímala móda. I přes původní předpoklady, že prodej oblečení a obuvi zaznamená také velký nárůst, v tomto případě zájem naopak nečekaně poklesl, a to o 5 %. Výrazně pak vzrostl prodej high-tech produktů, a to o celých 61 %.

„Před pandemií jsme nakupovali na internetu především proto, že to bylo pohodlnější, rychlejší a někoho to dokonce vyloženě bavilo. Během pandemie se však tyto potřeby změnily a bylo často nutné shánět online zcela základní věci denní spotřeby jako jsou právě potraviny, ” vysvětlil generální ředitel DPD Miloš Malaník.

Senioři objevili online nakupování

Již během roku 2020 přibylo 15 milionů nových zákazníků, z nichž většinu tvoří senioři, kteří nákupy online před pandemií vůbec nevyužívali. Z průzkumu E-shopper barometer vyplývá, že 90 % seniorů využívá k nákupu počítač, 92 % z nich preferuje doručení domů a je málo pravděpodobné, že opustí svůj nákupní košík bez toho, aniž by zboží nakoupili. Většina seniorů také uvádí, že si na online nakupování natolik zvykli, že v něm budou pokračovat i po otevření kamenných obchodů.

Zájem o udržitelnost roste

Vzrostl také zájem o udržitelné nákupy, ať už jde o výběr e-shopu, tak o doručovací společnost. Například ve Velké Británii by 40 % zákazníků uvítalo, kdyby e-shop poskytoval informace o emisích při přepravě a na základě toho by byli ochotni změnit způsob doručení. Spojit více objednávek do jedné se zase snaží 71 % Francouzů, aby minimalizovali počet doručení. Evropané se obecně začali mnohem více zajímat o etické a udržitelné zdroje, zboží z druhé ruky a vintage výrobky. Záleží jim také na tom, aby balíček urazil co možná nejkratší možnou vzdálenost a například neletěl zbytečně přes oceán, když zboží lze nakoupit od lokálního výrobce.

„Pro zákazníky je stále důležitější, aby udržitelné nebyly jenom výrobky, které nakupují, ale také cesta, kterou se k nim dostanou. V tomhle ohledu hraje přístup přepravních společností klíčovou roli a jsem rád, že DPD se již v současné chvíli daří přepravovat zásilky co možná nejekologičtěji díky 100% uhlíkové neutralitě. Do roku 2025 jsme se pak zavázali doručovat v Praze a Ostravě pouze bezemisně, následovat budou samozřejmě i další česká města,” uzavřel Miloš Malaník.

Štítky: 

Podobné články

DPD u Pardubic otevřelo své největší depo v Česku. Odbaví 5 000 balíků za hodinu

29. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD otevřela v Dolních Ředicích nedaleko Pardubic své rozlohou doposud největší depo v Česku. Nové depo, které se nachází na strategickém místě u dálnice D35, má zastavěnou plochu větší než 5 100 m2 a je schopno odbavit 5 000 balíků za hodinu. Čtěte více

Geopost začne poskytovat přesnější informace o doručování mezinárodních zásilek

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní síť Geopost, jejíž součástí je i česká DPD, přináší službu pro mezinárodní doručování Day Definite, která poskytuje významné zpřesnění doby mezinárodního doručení i českým zákazníkům. Čtěte více

Na výdejní místa pravidelně objednává polovina Čechů

21. 3. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: E-shopper Barometer + GeoPost)
Geopost (dříve DPDgroup) na základě svého každoročního průzkumu E-shopper Barometer analyzoval nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že vyzvedávání balíčků mimo domov se stává v Česku skutečným fenoménem podobně jako tomu je již dlouhodobě v případě dobírky. Roste však i obliba samoobslužných boxů. Čtěte více

DPD rozšířilo svou síť o tisíc AlzaBoxů

24. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD díky nové spolupráci s Alzou doručuje do více než tisícovky AlzaBoxů. Zákazníci je najdou po celém Česku a mohou si zde vyzvedávat balíčky z e-shopů. Síť DPD Pickup tak naroste na více než 2 500 výdejních míst a samoobslužných boxů. Čtěte více