Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail aneb výhody e-mail marketingu

23. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci sociálních médií již e-mail marketing nemá co nabídnout, výzkumy však hovoří jinak.

Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliardy uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům. I to je důvod, proč si jej dnešní internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.

Nejlevnější a nejefektivnější

Přednosti e-mail marketingu:
  • Může být až 10x levnější než reklama na sociálních sítích
  • Nabízí průměrnou návratnost investic (ROI) 4200 %
  • Zajišťuje až 30 % tržeb běžného e-shopu
  • Většina zákazníků jej preferuje v případě příjmu e-commerce
  • Jeho výsledky jsou velmi dobře měřitelné.
  • 66 % uživatelů díky němu minimálně jednou uskutečnila online nákup

Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,“ uvedl Břetislav Strnad,ředitel společnosti Webkomplet, do které patří i služba Mail komplet.

Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4 200 %. Za každý investovaný dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů.

E-mailem budujete vztah

Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím: „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány.

Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka.

Král mrtev není, stále vládne   

Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavřel Strnad.

Podobné články

Sitefinity ve verzi 15 přináší generativní AI a další novinky

1. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Progress Flowmon)
Společnost Progress uvedla novou verzi svého CMS řešení Progress Sitefinity 15, která přináší podporu generativní AI v celé platformě a umožňuje marketérům vytvářet personalizovaný obsah ve velkém měřítku. Novinka dále pomáhá odstranit marketingová datová sila, smysluplně využít cenné informace o zákaznících a zrychlit poskytování personalizovaných služeb. Čtěte více

Proč se v marketingu nevyhýbat vyhledávači Bing

15. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Proč Bing zařadit do marketingového mixu? Protože vyhledávač od Microsoftu v řadě ohledů šlape na paty Googlu. Díky inovacím, jako je integrace Chatu GPT, se snaží získat větší podíl uživatelů a Microsoft Ads má druhý největší podíl na světovém trhu vyhledávačů s placenou reklamou a inzerce zde vám může pomoci zvýšit dosah za nižší cenu než u Googlu. Čtěte více

Deset klíčových pravidel pro úspěšný e-mailový marketing

28. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Contexto)
E-mailový marketing je důležitým nástrojem pro úspěšné podnikání. Ale jak zajistit, aby vaše e-mailové kampaně byly skutečně účinné a udržely vaše zákazníky spokojené? Úspěch závisí na mnoha faktorech, a proto vám přinášíme 10 klíčových pravidel, která vám pomohou vytvořit zajímavé e-maily a dosáhnout maximální efektivnosti. Čtěte více

Přestaňte hledat nové zákazníky – soustřeďte se na ty stávající

16. 5. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Evropští maloobchodníci již projevují známky hospodářského oživení tím, že se zaměřují na plnění přání svých stávajících a věrných zákazníků.Data ze Shopping Indexu firmy Salesforce upozorňují na to, že snaha o udržení zákazníků by mohla v roce 2023 pro maloobchodníky změnit pravidla hry. Co by tedy obchodníci měli vědět? Čtěte více