Nejlepší cesta k zákazníkům vede přes e-mail aneb výhody e-mail marketingu

23. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
Cena, efektivita, ziskovost. Tak by se daly krátce popsat hlavní důvody, proč si e-mailing dlouhodobě udržuje výsostné postavení mezi online marketingovými kanály. Mohlo by se zdát, že v konkurenci sociálních médií již e-mail marketing nemá co nabídnout, výzkumy však hovoří jinak.

Sociální sítě mají podle webu statista.com celosvětově 3,4 miliardy uživatelů. Ačkoli se toto číslo zdá být obrovské, e-mail denně použije ještě o půl miliardy lidí víc. V tomto ohledu je na prvním místě ve všech věkových kategoriích. Kontrola e-mailové schránky je dokonce suverénně nejčastější online aktivitou, kterou lidé ráno po probuzení udělají jako první. Důležitější však je, že e-mail se optikou nejnovějších výzkumů jeví jako nejvhodnější kanál, skrze který lze promlouvat ke svým potenciálním i stávajícím zákazníkům. I to je důvod, proč si jej dnešní internetoví prodejci mohou jen stěží dovolit přehlížet.

Nejlevnější a nejefektivnější

Přednosti e-mail marketingu:
  • Může být až 10x levnější než reklama na sociálních sítích
  • Nabízí průměrnou návratnost investic (ROI) 4200 %
  • Zajišťuje až 30 % tržeb běžného e-shopu
  • Většina zákazníků jej preferuje v případě příjmu e-commerce
  • Jeho výsledky jsou velmi dobře měřitelné.
  • 66 % uživatelů díky němu minimálně jednou uskutečnila online nákup

Poměr cena – výkon je zřejmě tím zásadním kritériem, které dává v současnosti e-mailingu náskok před konkurencí. „Dobře optimalizovaný e-mail marketing může být až desetkrát levnější než kupříkladu PPC reklama na sociální síti. E-mail má rovněž suverénně nejlepší konverzi. Nové výzkumy ukazují, že zákazníci, kteří nakupují produkty skrz e-mailovou nabídku, utrácí o 138 % víc než ti, kteří e-mail s nabídkou neobdrželi,“ uvedl Břetislav Strnad,ředitel společnosti Webkomplet, do které patří i služba Mail komplet.

Mimořádnou účinnost e-mailingové komunikace dokládá i zjištění, podle kterého je za 30 % tržeb běžných e-shopů zodpovědný právě e-mail marketing. Neoddiskutovatelnou výhodou tohoto nástroje je rovněž skutečnost, že výsledky jeho působení lze velmi dobře měřit. Oproti sociálním sítím nabízí e-mailing rovněž nepoměrně vyšší šanci, že příjemce reklamní sdělení zaznamená. Jinými slovy, že jej zasáhne. Není tedy příliš překvapující, že návratnost investic (ROI) se v případě e-mailingu, podle výzkumu společnosti Litmus, průměrně pohybuje kolem 4 200 %. Za každý investovaný dolar se tak inzerující firmě vrací 42 dolarů.

E-mailem budujete vztah

Jedním z hlavních trumfů e-mail marketingu je podle Strnada fakt, že skrze něj lze dosáhnout mnohem osobnějšího kontaktu mezi zákazníkem a prodávajícím: „Citlivou, pravidelnou a správně personalizovanou komunikací prostřednictvím e-mailingu je možné s klientem navázat mnohem autentičtější vztah než v případě jiných nástrojů. Marketingovou komunikaci prostřednictvím sociální sítě považují mnozí uživatelé za narušení jejich vlastní soukromé zóny. E-mail je v tomto ohledu mnohem méně invazivní a plní spíše roli poštovní schránky, kam si lidé přichází pro zprávy, jež jim jsou adresovány.

Velká část zákazníků se po uskutečnění nákupu přes e-shop na stránky prodejce již znovu nevrátí. Za pomoci e-mailové adresy však lze s odběratelem opětovně navázat kontakt. V případě vhodně zvolené strategie se tak náhodný kupující může proměnit ve stálého zákazníka.

Král mrtev není, stále vládne   

Představené výhody e-mailového marketingu v kontextu dnešních trendů nenaznačují, že by měl být v příštích letech z pomyslného trůnu kýmkoliv sesazen. „Obliba e-mailingu každým rokem roste a je pravděpodobné, že se na tomto trendu v budoucnu nic zásadně nezmění. Nové pronikající inovace jako redesign či důraz na interaktivitu navíc posouvají e-mail marketing na další úroveň. Je tak stále schopen držet krok s moderními trendy a být nadále nejefektivnějším nástrojem pro online komunikaci se zákazníky,“ uzavřel Strnad.

Podobné články

Jak může vašemu e-shopu prospět e-promoter?

14. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Conectart)
Nakupování přes internet enormně roste. V době lockdownu se stalo dokonce jedinou možností, jak si některé zboží pořídit. S rostoucí oblibou e-commerce stoupá zároveň potřeba po kvalitním zákaznickém servisu, jenž v obchodech běžně obstarávají prodejní asistenti. V on-line prostředí by tento požadavek mohl řešit nástroj e-promoter. Čtěte více
Petr Blabla, ředitel divize Digital Retail v Adastra ČR

Zákazníci v retailu mění své chování. Jak ho měřit a předvídat?

26. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Adastra)
Rychle nakoupit podle seznamu a utíkat pryč. Lidé se nyní snaží čas strávený v prodejnách minimalizovat. Jejich chování se vlivem restrikcí i obav o vlastní zdraví mění. Čtěte více

Firmy na křižovatce mezi novými zákazníky a zapomněním. Pomůže „odepsaný“ tisk?

22. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Canon)
Jak dnes využít rozpočet na marketing efektivně? Podle průzkumu společnosti Canon, do nějž se zapojilo 235 marketingových ředitelů z devíti zemí Evropy a Středního východu, může správnou cestu nabídnout v digitální době opomíjený tisk. Čtěte více

Hlavní trendy v e-mail marketingu

5. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mail Komplet)
PAST. Počáteční písmena čtyř stěžejních faktorů, díky kterým je v posledních letech e-mail marketing funkční a úspěšný. A zdá se, že personalizace, automatizace, segmentace a testování budou nejdůležitější součástí e-mail marketingu i v nejbližší budoucnosti. Doplní je ale i redesign e-mailových kampaní a větší interaktivita. Čtěte více