Kdo se může pochlubit titulem ShopRoku od Heureky?

20. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Celkem 200 000 hlasů rozhodlo v letošním, už dvanáctém, ročníku soutěže ShopRoku o jejím vítězi. Více než tisíc přihlášených e-shopů a šest milionů recenzí, tak zní shrnutí tří hlavních kategorií, které Heureka každoročně vyhlašuje v soutěži ShopRoku.

„Rekordní čísla české e-commerce v loňském roce se odrazila i na zájmu o ocenění nejlepších českých e-shopů. Češi v e-shopech trávili hodně času a jako zákazníci jsou stále náročnější. České e-shopy však patří ke špičce ve kvalitě, což se letos opět potvrdilo,” uvedl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Nejpopulárnějším českým e-shopem podle hlasování zákazníků se stal Lidl-shop.cz. Tím nejkvalitnějším na základě recenzí a hodnocení, absolutním vítězem Ceny kvality, je prodejce outdoorového vybavení 4camping.cz. Z rekordního počtu přihlášených vzešel také vítěz Ceny Heureky - internetový „farmářský trh” Scuk.cz. Cílem soutěže ShopRoku, kterou každoročně vyhlašuje nákupní rádce Heureka.cz, je ocenit nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém trhu.

Nejpopulárnější e-shop má Lidl, ovládl i Slovensko

Absolutním vítězem ceny popularity, ve které rozdávají hlasy svým oblíbeným e-shopům sami zákazníci, se stal e-shop obchodního řetězce Lidl. Ten  si stejnou cenu převezme i na Slovensku. V letošním ročníku soutěže udělili internetoví zákazníci celkem 200 000 hlasů. „Velice nás těší, že Lidl-shop patří u zákazníků k vyhledávaným místům pro nákup spotřebního zboží a oblečení. Za dobu své existence se tak stal plnohodnotným prodejním kanálem, který naše kamenné prodejny významně doplňuje. Ocenění je pro nás současně závazkem, abychom neustále pracovali na jeho rozvoji a zlepšovali naše služby,“ poznamenal mluvčí společnosti Lidl Tomáš Myler.

CENA POPULARITY
Název kategorieVítěz
Absolutní vítězLidl-shop
ElektroDATART.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaCZC.cz
Móda a doplňkyCityzenwear.cz
Krása a zdravíNotino
Dětské zboží4kids.cz
Auto-motoBikers Crown
Sport a fitnessSportisimo
Dům a zahradaSIGMAshop.cz
Bydlení a designdecoDoma
HobbyMojeGalanterka.cz
Zábava a volný časMegaKnihy.cz
Erotické zbožíRuzovySlon.cz
Obchodní domyLidl-shop

Cenu kvality si odnáší 4camping.cz

Na základě vyplněných dotazníků spokojenosti se vybírá nejkvalitnější e-shop - absolutním vítězem této kategorie se stal e-shop 4camping. „Češi vloni byli nuceni přesunout se do e-shopů, což se odrazilo i na počtu recenzí a hodnocení – za rok 2020 jich udělili šest milionů, což je téměř o milion a půl více než vloni. Právě na základě hodnocení a recenzí reálných zákazníků vybíráme vítěze v Ceně kvality,” vysvětlil Braverman. Mezi dalšími vítězi Ceny kvality se objevily například e-shop palmknihy.cz, spokojenypes.cz, notino.cz nebo e-kondomy.cz.

CENA KVALITY
Název kategorieVítěz
Absolutní vítěz4camping
ElektroONLINESHOP.cz
Výpočetní a telekomunikační technikaMironet.cz
Móda a doplňkyRieker-eshop.cz
Krása a zdravíNotino
Dětské zboží4kids.cz
Auto-motoAUTO HOTAREK
Sport a fitness4camping
Dům a zahradaHadex, spol. s r.o.
Bydlení a designMatejovský povlecení
HobbySpokojenyPes.cz
Zábava a volný časPalmknihy
Erotické zbožíe-kondomy.cz
Obchodní domyEVA.cz

Zaměřeno na Cenu Heureky

V letošním ročníku se Heureka více zaměřila na Cenu Heureky a počet vyhlašovaných e-shopů rozšířila na pět. „V Ceně Heureky se dlouhodobě snažíme oceňovat e-shopy, které za sebou mají nějaký zajímavý příběh, přesah, neotřelou myšlenku – zkrátka nějaký originální počin,” vysvětlil Tomáš Braverman, ředitel Heureky, a doplnil: „Letos se nám sešlo přes 1200 e-shopů, a vybrat jich jen pár bylo nesmírně obtížné. Je fantastické vidět, že skvělých nápadů je na českém trhu dost.”  Prvenství v Ceně Heureky si nakonec odnáší e-shop Scuk.cz, následovaný e-shopy Reknihy.cz, Knihobot.cz, PuclePucle.cz a Stehlikdesign.cz.

Cena Heureky
1. místoScuk.cz
2. místoReknihy.cz
3. místoKnihobot.cz
finalistaPuclePucle.cz
finalistaStehlikdesign.cz

Prohlédněte si kompletní výsledky soutěže. 

Podobné články

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Češi nakupují víc, ale tuzemská e-commerce se dál trápí. Jak mohou obchodníci získat zákazníky zpět?

8. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Vánoční sezona i následné výprodeje jsou za námi, zázrak však nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se poděly peníze Čechů a co s tím mohou dělat obchodníci? Čtěte více

Rostoucí množství podvodů v e-commerce zvyšuje oblibu odložených plateb

5. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Situace v české e-commerce výrazně mění vnímání funkce odložených plateb – jejich obliba meziročně vzrostla takřka o pětinu. Podle Skip Pay, jednoho z českých poskytovatelů této služby v průběhu Vánoc využívalo odloženou platbu dokonce až 47,5 % zákazníků, a to i jako pojistku bezproblémového nákupu. Pomohlo také to, že odložená platba začíná zajímat i menší e-shopy. Čtěte více

Trendy v e-commerce: Jen tři procenta organizací neplánují využívat umělou inteligenci

15. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Z analýzy vánočních nákupů společnosti Salesforce Commerce Cloud vyplývá, že slevy a umělá inteligence byly hlavním vodítkem k získání zákazníků, protože ti si vybírají podle ceny a personalizace nabídky. Během předvánoční nákupní sezóny 2023 se vyskytla nejvyšší průměrná míra slev od roku 2020 a došlo ke značnému nárůstu nákupů ovlivněných umělou inteligencí. Čtěte více