Jak může vašemu e-shopu prospět e-promoter?

14. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Conectart)
Nakupování přes internet enormně roste. V době lockdownu se stalo dokonce jedinou možností, jak si některé zboží pořídit. S rostoucí oblibou e-commerce stoupá zároveň potřeba po kvalitním zákaznickém servisu, jenž v obchodech běžně obstarávají prodejní asistenti. V on-line prostředí by tento požadavek mohl řešit nástroj e-promoter.

„Část zákaznického servisu internetových prodejen dnes pokrývají infolinky. Majitelé e-shopů je mnohdy outsourcují do profesionálních kontaktních center, čímž zvyšují jejich kvalitu a dostupnost, a paradoxně často i snižují náklady. Další možností, která je stále oblíbenější a stává se pomalu samozřejmostí, jsou pak automatizované platformy využívající umělou inteligenci, jako jsou například chatboti,“ řekl Petr Studnička, generální ředitel společnosti Conectart, která tyto formy zákaznického servisu svým klientům poskytuje.

Oblíbenost chatbotů částečně souvisí s trendem preference jiných komunikačních kanálů, než je klasická telefonní linka. I to je jedním z důvodů, proč je nyní na velkém vzestupu další z forem zákaznického servisu – tzv. e-promoter. Přestože jsou dnes chatboti schopni pokrýt mnohem širší záběr dotazů a dokáží odpovědět i na otázky týkající se stavu objednávky či uhrazené platby, případně pomohou přímo vyhledat žádané zboží, mají stále jisté limity – neumí například reagovat na příliš složité dotazy. Umělá inteligence se totiž stále nedokáže orientovat v kontextu, nebo neumí rozpoznat citové zabarvení jednotlivých slov.

E-promoter se nakupujícím po příchodu do virtuální prodejny zobrazuje podobně jako chatovací okénko a můžete jej potkat například na největším tuzemském e-shopu, nebo přímo na webu značky Samsung. Tamější „Samsung expert“ je dokonale obeznámen s veškerým portfoliem výrobků této značky a funguje stejně jako chatbot. Na webu značky lze s expertem komunikovat prostřednictvím chatovacího okna, na největším českém e-shopu pak dokonce telefonicky nebo přes videohovor. Nezanedbatelný je ale i jeho dopad na prodejní výsledky. Od zavedení nástroje se na webech s e-promoterem prodeje zdvojnásobily.

Že oblíbenost této formy komunikace mezi zákazníky enormně roste, dokládají data z prvních kvartálů uplynulých let. „Porovnáme-li například první kvartál roku 2020 a roku 2021, byl letošní počet interakcí zákazníků prostřednictvím e-promotera na webu značky a největším e-shopu více než dvojnásobný! A zatímco počty interakcí se ještě před rokem pohybovaly kolem čtyř tisíc měsíčně, v letošním březnu jich bylo již přes devět tisíc, co se týče realizovaného obratu po interakci s e-promoterem je pak trend ještě výraznější oproti prvnímu kvartálu 2020 je první kvartál roku 2021 o 261 % lepší,“ uvedl Jan Procházka, Head of Customer Services v Samsung Electronics Czech and Slovak.

Kromě zákaznického servisu jsou k dispozici další možnosti, jak e-promotera využívat. Kromě pasivního prodejního rádce totiž může hrát zároveň roli aktivního prodejce. „Protože se jedná o komunikaci se živým operátorem, pro samotné prodejce se zde rovněž otevírají nové možnosti. Nejenom jak zlepšit zákaznický servis, ale například i zvýšit prodej konkrétního zboží či odpromovat nové produkty,“ dodal Petr Studnička.

Podobné články

DPD spouští podej zásilek přes stovky výdejních míst i samoobslužné boxy

28. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Přepravní společnost DPD nově umožňuje svým zákazníkům posílat balíčky z většiny svých výdejních míst Pickup, a to včetně nových samoobslužných DPD boxů, které jsou v provozu 24 hodin denně. V případě vracení zboží do e-shopu je tak odeslání balíčku mnohem jednodušší a přizpůsobuje se časovým možnostem zákazníka. Čtěte více

Vánoční sezona v e-shopech startuje

25. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona opět startuje a je jasné, že v roce 2021 se bude od těch předchozích v lecčems lišit. A to nejen v porovnání s těmi „covidovými“. Češi změnili v posledních dvou letech své nákupní zvyklosti, do hry navíc vstupuje inflace a problémy s dodávkami zboží. Je zřejmé, že významnou roli budou opět hrát internetové obchody, jejichž růst nezpomalil ani letos. Čtěte více

Tech Data rozšířila e-shop pro partnery o vybrané produkty HPE a Lenovo

13. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Tech Data Distribution)
Distributor Tech Data připravil pro partnery flexibilnější, rychlejší a jednodušší způsob objednávání zboží HPE a Lenovo ISG. Nabídka vybraných produktů uvedených výrobců bude nově dostupná prostřednictvím e-shopu InTouch. Čtěte více

Kolik je třeba e-mailů k úspěšnému prodeji?

7. 9. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Protipandemická opatření od základů změnila způsob práce obchodníků a komunikaci se zákazníky. To, co si obě strany dříve předávaly na osobních schůzkách, se nyní ještě více přesouvá do online světa. Čtěte více