APEK

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají
Novinky

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají

Sociální sítě hrají v našich životech stále významnější roli. A to nejen v oblasti zábavy nebo sdílení informací. Významně také ovlivňují to, co, jak a kde nakupujeme. Přestože v ČR objednávání přímo prostřednictvím tohoto zdroje příliš netáhne, jsou sítě významným dodavatelem zákazníků pro e-shopy. Jak prostřednictvím klasické reklamy, tak díky influencerům.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce v prvním čtvrtletí meziročně ztratila 25 %
Novinky

Česká e-commerce v prvním čtvrtletí meziročně ztratila 25 %

Aktuální pokles obratu e-shopů o čtvrtinu v porovnání s prvním kvartálem 2021 podle Heureky stále znamená růst oproti přepandemickému období. Na vině meziročního poklesu je loňský lockdown a s tím spojený přesun nákupů lidí z kamenných prodejen na internet. Celkové situaci nepřispěla ani společenská nálada a růst cen způsobený vysokou inflací.

Přečíst celý článek
Podíl e-commerce na českém maloobchodě se vloni zvýšil na 17 %
Novinky

Podíl e-commerce na českém maloobchodě se vloni zvýšil na 17 %

O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce v roce 2021 vzrostla o 14 %
Novinky

Česká e-commerce v roce 2021 vzrostla o 14 %

Jízda na horské dráze, příměr, který perfektně vystihuje meziroční vývoj české e-commerce za uplynulý rok. Období až dvojnásobných meziročních tržeb vystřídalo na konci roku vystřízlivění v podobě mírného meziročního poklesu. I přesto se nakonec vyšplhal meziroční obrat e-shopů ve srovnání s rokem 2020 o 14 % na 223 miliard korun.

Přečíst celý článek
Vánoční nákupy vrcholí – Češi utratí v e-shopech denně až miliardu a půl
Novinky

Vánoční nákupy vrcholí – Češi utratí v e-shopech denně až miliardu a půl

Vánoční objednávky přicházejí do e-shopů jedna za druhou a internetové obchody zažívají vrchol letošní sezony. Jak ukazují data Asociace pro elektronickou komerci (APEK), sahají obraty on-line obchodů v těchto dnech až k jedné a půl miliardě korun denně. Celkově utratí před Vánoci Češi na internetu více než 77 miliard korun.

Přečíst celý článek
Vánoční nákupy v e-shopech se blíží svému vrcholu, Češi utratí miliardy
Novinky

Vánoční nákupy v e-shopech se blíží svému vrcholu, Češi utratí miliardy

Prosinec je (nejen) pro internetové obchody klíčovým obdobím roku. Vánoční nákupy vrcholí, po Black Friday čekají na e-shopy nejhektičtější dva týdny. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by Češi během nich mohli utratit v on-line prostředí více než 12 miliard korun.

Přečíst celý článek
78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu
Novinky

78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu

Objednat vánoční dárky online je pro uživatele internetu v Česku běžná záležitost. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), objednat balíček pro své blízké v e-shopech plánuje letos 78 % on-line Čechů. Ti se chystají nakupovat ve velkém již v listopadu, nejčastěji přitom budou vkládat do virtuálních košíků hračky.

Přečíst celý článek
Vánoční sezona v e-shopech startuje
Novinky

Vánoční sezona v e-shopech startuje

Vánoční sezona opět startuje a je jasné, že v roce 2021 se bude od těch předchozích v lecčems lišit. A to nejen v porovnání s těmi „covidovými“. Češi změnili v posledních dvou letech své nákupní zvyklosti, do hry navíc vstupuje inflace a problémy s dodávkami zboží. Je zřejmé, že významnou roli budou opět hrát internetové obchody, jejichž růst nezpomalil ani letos.

Přečíst celý článek
Uživatelské recenze na internetu čekají nová pravidla
Novinky

Uživatelské recenze na internetu čekají nová pravidla

Uživatelské recenze a jejich význam na výběr objednaného zboží či konkrétního e-shopu hrají stále větší roli. Podle průzkumu APEK ovlivní až 94 % nakupujících na internetu. V roce 2022 na ně čekají nová pravidla implementována na základě evropské směrnice, která by měla zvýšit důvěryhodnost konkrétních hodnocení.

Přečíst celý článek
COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa
Novinky

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků.

Přečíst celý článek