APEK

Vánoční nákupy v e-shopech se blíží svému vrcholu, Češi utratí miliardy
Novinky

Vánoční nákupy v e-shopech se blíží svému vrcholu, Češi utratí miliardy

Prosinec je (nejen) pro internetové obchody klíčovým obdobím roku. Vánoční nákupy vrcholí, po Black Friday čekají na e-shopy nejhektičtější dva týdny. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) by Češi během nich mohli utratit v on-line prostředí více než 12 miliard korun.

Přečíst celý článek
78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu
Novinky

78 % „on-line Čechů“ nakoupí vánoční dárky na internetu

Objednat vánoční dárky online je pro uživatele internetu v Česku běžná záležitost. Jak potvrdil výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), objednat balíček pro své blízké v e-shopech plánuje letos 78 % on-line Čechů. Ti se chystají nakupovat ve velkém již v listopadu, nejčastěji přitom budou vkládat do virtuálních košíků hračky.

Přečíst celý článek
Vánoční sezona v e-shopech startuje
Novinky

Vánoční sezona v e-shopech startuje

Vánoční sezona opět startuje a je jasné, že v roce 2021 se bude od těch předchozích v lecčems lišit. A to nejen v porovnání s těmi „covidovými“. Češi změnili v posledních dvou letech své nákupní zvyklosti, do hry navíc vstupuje inflace a problémy s dodávkami zboží. Je zřejmé, že významnou roli budou opět hrát internetové obchody, jejichž růst nezpomalil ani letos.

Přečíst celý článek
Uživatelské recenze na internetu čekají nová pravidla
Novinky

Uživatelské recenze na internetu čekají nová pravidla

Uživatelské recenze a jejich význam na výběr objednaného zboží či konkrétního e-shopu hrají stále větší roli. Podle průzkumu APEK ovlivní až 94 % nakupujících na internetu. V roce 2022 na ně čekají nová pravidla implementována na základě evropské směrnice, která by měla zvýšit důvěryhodnost konkrétních hodnocení.

Přečíst celý článek
COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa
Novinky

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků.

Přečíst celý článek
E-commerce kopíruje křivky pandemie, květen byl meziročně o 4 % slabší
Novinky

E-commerce kopíruje křivky pandemie, květen byl meziročně o 4 % slabší

Česká e-commerce v květnu oproti loňskému roku stagnovala, respektive mírně klesla (o čtyři procenta). Navzdory tomu, že e-commerce mírně poklesla, šlo o silný měsíc – nesmíme zapomenout, že srovnáváme první v offlinu otevřený měsíc s extrémně silným loňským rokem.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce? 196 miliard korun, 16,2 % českého maloobchodu a 75 tisíc zaměstnanců
Novinky

Česká e-commerce? 196 miliard korun, 16,2 % českého maloobchodu a 75 tisíc zaměstnanců

Asociace pro elektronickou komerci (APEK), která sdružuje subjekty ze všech kategorií českého on-line prostředí, představila vybraná data z komplexní Studie přínosů e-commerce v ČR. Nejdůležitější výstupy zveřejnila na svých webových stránkách a umožnila tak veřejnosti zjistit více o tomto dynamicky rostoucím odvětví maloobchodu.

Přečíst celý článek
E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně
Novinky

E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně

Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Přečíst celý článek
Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun
Novinky

Vloni se v Česku na internetu prodalo zboží a služby za 196 miliard korun

Internetové obchody zažily v roce 2020 podle očekávání rekordní rok. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů 196 miliard korun, což znamená meziroční růst 26 %. Podíl české e-commerce na maloobchodu v ČR přesáhl 16 %, což znamená skokový růst o přibližně tři procentní body.

Přečíst celý článek
Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc
Novinky

Infografika: Koronavirus a nákupy on-line? 51 % Čechů nakoupilo zboží navíc

Rok 2020 byl ve znamení on-line nákupů. Češi rekordně utráceli a e-commerce se na celém maloobchodě podílela z 16 %. Změny v běžném životě, které přinesl koronovirus a související omezení, ale znamenaly také potřebu pořídit si nové zboží, ať již šlo o více času stráveného doma, home office, distanční výuku či sportování.

Přečíst celý článek