Na internetu letos vánoční dárky nakoupí kvůli pohodlí i nižším cenám tři čtvrtiny Čechů

8. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a téma výběru a nákupu vánočních dárků začíná být velkým tématem. Zákazníci budou letos s ohledem na komplikovanou situaci v ekonomice obezřetnější a vybíravější. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi budou opět využívat k nákupu e-shopy ve velkém. A to díky pohodlí a výhodnějším cenám oproti kamenným obchodům.

Naše asociace provádí předvánoční průzkum mezi spotřebiteli každoročně. Díky tomu víme, že popularita objednávání vánočních dárků v e-shopech je u nás vysoká. Alespoň nějaký dárek on-line plánuje letos pořídit 74 % Čechů, kteří využívají internet,“ uvedl k výsledkům výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Většinu dárků po síti plánuje objednat 37 % spotřebitelů, někteří další navíc ještě se svým výběrem váhají.

E-commerce se stejně jako celý maloobchod potýká s dopady energetické krize a inflace. Přesto však provozovatelé e-shopů věří, že Češi během Vánoc dárky pro své blízké budou objednávat obdobně jako v minulém roce. „České internetové obchody patří k evropské špičce. Díky raketovému růstu v uplynulých dvou letech letos očekáváme stabilizaci a obraty obdobné jako v roce 2021,“ uvedl Jan Vetyška.

Z výzkumu APEK vyplynulo, že dvě třetiny spotřebitelů plánuje utratit za dárky stejně nebo více jako vloni. A co především je přivádí do internetových obchodů? Z těch zákazníků, kteří plánují na internetu objednat všechny nebo většinu vánočních dárků, 64 % uvedlo, že jim vyhovuje pohodlí nákupu z domova. Výhodnější cena, kterou e-shopy nabízí, je důležitá pro 48 % dotázaných.

Vánoce na internetu již začaly. Obchodníci tradičně od října sledují zvýšené prodeje a je tomu tak i letos. Věříme, že zákazníci opět ocení kvalitu služeb, které jim české on-line obchody přináší a využijí je k pohodlnému a příjemnému nákupu dárků,“ uzavřel Vetyška.

Panelový výzkum byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 398 respondentů.

Podobné články

První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší… Čtěte více

Češi v e-shopech v prvním pololetí šetřili, ve druhém ale e-commerce bude růst

10. 7. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Poptávka po slevách, větší obezřetnost při výběru e-shopu pro nákup konkrétního zboží a všeobecná snaha ušetřit. Tak tak podle průzkumu organizace APEK Češi ve velké míře přistupovali k nákupům v první polovině letošního roku. Ve druhé polovině roku ovšem e-commerce očekává návrat k meziročnímu růstu a dalšímu zvyšování on-line prodejů. Čtěte více

E-shopy očekávají meziroční růst nejpozději ve druhém pololetí

16. 3. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Internetové obchody dokáží tradičně připravit svým zákazníkům nejvýhodnější nabídky. S ohledem na přetrvávající inflaci a drahé energie proto lze podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) očekávat, že nejpozději ve druhém pololetí roku 2023 se e-shopy vrátí k tradičnímu meziročnímu růstu obratů. Čtěte více

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

5. 1. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu. Čtěte více