Na internetu letos vánoční dárky nakoupí kvůli pohodlí i nižším cenám tři čtvrtiny Čechů

8. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a téma výběru a nákupu vánočních dárků začíná být velkým tématem. Zákazníci budou letos s ohledem na komplikovanou situaci v ekonomice obezřetnější a vybíravější. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), Češi budou opět využívat k nákupu e-shopy ve velkém. A to díky pohodlí a výhodnějším cenám oproti kamenným obchodům.

Naše asociace provádí předvánoční průzkum mezi spotřebiteli každoročně. Díky tomu víme, že popularita objednávání vánočních dárků v e-shopech je u nás vysoká. Alespoň nějaký dárek on-line plánuje letos pořídit 74 % Čechů, kteří využívají internet,“ uvedl k výsledkům výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Většinu dárků po síti plánuje objednat 37 % spotřebitelů, někteří další navíc ještě se svým výběrem váhají.

E-commerce se stejně jako celý maloobchod potýká s dopady energetické krize a inflace. Přesto však provozovatelé e-shopů věří, že Češi během Vánoc dárky pro své blízké budou objednávat obdobně jako v minulém roce. „České internetové obchody patří k evropské špičce. Díky raketovému růstu v uplynulých dvou letech letos očekáváme stabilizaci a obraty obdobné jako v roce 2021,“ uvedl Jan Vetyška.

Z výzkumu APEK vyplynulo, že dvě třetiny spotřebitelů plánuje utratit za dárky stejně nebo více jako vloni. A co především je přivádí do internetových obchodů? Z těch zákazníků, kteří plánují na internetu objednat všechny nebo většinu vánočních dárků, 64 % uvedlo, že jim vyhovuje pohodlí nákupu z domova. Výhodnější cena, kterou e-shopy nabízí, je důležitá pro 48 % dotázaných.

Vánoce na internetu již začaly. Obchodníci tradičně od října sledují zvýšené prodeje a je tomu tak i letos. Věříme, že zákazníci opět ocení kvalitu služeb, které jim české on-line obchody přináší a využijí je k pohodlnému a příjemnému nákupu dárků,“ uzavřel Vetyška.

Panelový výzkum byl připraven ve spolupráci s odbornou agenturou Nielsen Admosphere na vzorku 1 398 respondentů.

Podobné články

Co vše se změní na e-shopech? Slevy, reklamace i možnost vrácení zboží

21. 11. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Úplné novinky i náprava předchozích chyb. Už jen podpis prezidenta chybí k zavedení změn, které přináší novela občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele do vztahů mezi obchodníky a nakupujícími. Co čekat od změn, které přinesou férové prezentace slev, změny v záruce a reklamacích, zveřejňování uživatelských recenzí a řadě dalších oblastí? Čtěte více

Sociální sítě pro přímé nákupy Čechy příliš nelákají

29. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Sociální sítě hrají v našich životech stále významnější roli. A to nejen v oblasti zábavy nebo sdílení informací. Významně také ovlivňují to, co, jak a kde nakupujeme. Přestože v ČR objednávání přímo prostřednictvím tohoto zdroje příliš netáhne, jsou sítě významným dodavatelem zákazníků pro e-shopy. Jak prostřednictvím klasické reklamy, tak díky influencerům. Čtěte více

Česká e-commerce v prvním čtvrtletí meziročně ztratila 25 %

20. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Aktuální pokles obratu e-shopů o čtvrtinu v porovnání s prvním kvartálem 2021 podle Heureky stále znamená růst oproti přepandemickému období. Na vině meziročního poklesu je loňský lockdown a s tím spojený přesun nákupů lidí z kamenných prodejen na internet. Celkové situaci nepřispěla ani společenská nálada a růst cen způsobený vysokou inflací. Čtěte více

Podíl e-commerce na českém maloobchodě se vloni zvýšil na 17 %

1. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %. Čtěte více