APEK

Vánoce v e-shopech vrcholí, největší zájem bude tradičně o hračky
Novinky

Vánoce v e-shopech vrcholí, největší zájem bude tradičně o hračky

Vánoční nákupy v internetových obchodech v těchto dnech dosahují nejvyšších obrátek. Více než miliardu korun denně utratí Češi za dárky, které  si nechají doručit z e-shopů. Největší část zákazníků objedná zboží z kategorie hraček, dále pak budou nakupovat vstupenky, knihy, kosmetiku a parfémy, vouchery či módu. Vysoké útraty lze očekávat za elektroniku, mobilní telefony či notebooky a počítače.

Přečíst celý článek
Výdejní boxy pojedou až do Vánoc naplno. Zákazníci je jednoznačně preferují
Novinky

Výdejní boxy pojedou až do Vánoc naplno. Zákazníci je jednoznačně preferují

Se začátkem prosince je „oficiálně“ u konce Black Friday. Češi v uplynulých dnech v e-shopech utratili miliardy. Internetové obchody ale rozhodně nečeká oddech – druhý vrchol předvánočních prodejů se očekává v týdnu od 8. prosince.

Přečíst celý článek
Black Friday je tu, Češi na internetu utratí miliardy
Novinky

Black Friday je tu, Češi na internetu utratí miliardy

Jeden z vrcholů letošních on-line Vánoc je tu. Probíhá týden, který vyvrcholí na „Černý pátek“ – tedy svátek slev, který je obecně známý spíše pod anglickým názvem Black Friday. Právě nyní čeká e-shopy velký nápor, kdy Češi utratí více než jednu miliardu korun každý den. Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) plánuje přitom slev cíleně využít více než 37 % on-line zákazníků.

Přečíst celý článek
Hlavní sezona e-shopů se rozjíždí: Až 80 % Čechů nakoupí vánoční dárky na internetu
Novinky

Hlavní sezona e-shopů se rozjíždí: Až 80 % Čechů nakoupí vánoční dárky na internetu

Vánoční sezona v e-shopech startuje. Asociace pro elektronickou komerci APEK se proto podívala na to, jak Češi plánují na Vánoce nakupovat. Není žádným překvapením, že využití internetových obchodů bude masivní, 80 % nakupujících z internetové populace objedná alespoň nějaký dárek on-line. Téměř 12 % jich ještě váhá a je velmi pravděpodobné, že se přidá.

Přečíst celý článek
České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla
Novinky

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let.

Přečíst celý článek
Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy
Novinky

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů.

Přečíst celý článek
APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce
Novinky

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli.

Přečíst celý článek
Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech
Novinky

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků.

Přečíst celý článek
APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí
Novinky

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu.

Přečíst celý článek
eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?
Novinky

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami.

Přečíst celý článek