O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

24. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli.

Daleko důležitější jsou v očích českého zákazníka skladová dostupnost v kombinaci s nastavenou cenou. Velmi důležitou problematikou je posléze registrace při nákupu. Pakliže má e-shop registraci nastavenou jako povinnou, odrazuje od dokončení nákupu celých 17 % uživatelů.

Studie má za cíl poskytnout e-commerce hráčům odpovědi na zásadní otázky týkající se řešení pro zákazníky klíčových oblastí e-shopu, jako je proces nalezení produktu, košík či objednací proces. Závěry studie jsou podloženy výzkumem, do kterého byla zapojena více než tisícovka českých zákazníků e-shopů.

„Víme, že naši členové kontinuálně věnují nemalé finanční prostředky do toho, aby svůj e-shop co nejlépe přizpůsobili přáním a očekáváním potenciálních zákazníků. Chceme jim studií poskytnout kvalitní podklady pro rozhodování o nejpalčivějších otázkách, které s redesignem či konverzní optimalizací e-shopů souvisí,“ objasnil důvody zpracování studie Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace.

„Během studie jsme hledali odpovědi na byznysově důležité otázky, které denně řeší drtivá většina e-shopů. Vzhledem k rozsáhlosti vzorku uživatelů máme dostatek sebevědomí tvrdit, že jsme společně vytvořili unikátní inspirační materiál, který dává majitelům e-shopů jasný obrázek toho, co na českého zákazníka „platí“ - ať již ve fázi výběru obchodu, z hlediska celkové orientace na e-shopu nebo třeba při finalizaci objednávky,“ řekl Filip Ekl, šéf UX oddělení Sherpas, který byl primárně zodpovědný za sběr dat a jejich následnou analýzu.

Podobné články

Češi si pro zboží z e-shopu rádi dojdou, dopravu zdarma by chtěli při nákupu nad 1 000 korun

10. 5. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Dodání zboží zákazníkovi. Základní, ale zároveň jeden z nejnáročnějších úkolů pro e-shopy dneška. Rychlost i kvalita doručení balíčku hrají významnou roli v budoucím návratu nakupujícího do internetového obchodu. Nejen těmto tématům se věnuje právě vydaná Studie dopravních služeb, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Genderová vyváženost na e-shopech neplatí

4. 3. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česko je e-shopovou velmocí, na internetu nakoupí alespoň jednou ročně 90 % jeho uživatelů. Obrat prodejů za rok 2018 přesáhl 135 miliard korun a posunul tak opět rekordní hranici. Kdo ale zboží vybírá a objednává? Je rozdíl mezi muži a ženami? A existuje zboží, které se typicky objednává spíše on-line? Čtěte více

Infografika: České e-commerce se daří, Češi v e-shopech utratili 135 miliard korun

8. 1. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka.cz)
Další úspěšný rok za sebou mají české e-shopy. Jejich obrat za rok 2018 dosáhl 135 miliard korun, jak vyplývá z analýzy nákupního rádce Heureka.cz a Asociace pro elektronickou komerci. Meziročně tedy Češi utráceli o 17 % více. Celkově největší objem peněz utratili zákazníci na internetu za známé značky elektroniky, konkrétně za Samsung, Apple a Xiaomi. Čtěte více

E-shopy mají za sebou další rekordní Vánoce

31. 12. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pět miliard v jednom týdnu, 45 miliard za celé předvánoční období. Taková čísla hlásí české internetové obchody. Přestože mají vrchol sezony za sebou, zahálet v následujících dnech a týdnech nebudou. Prakticky ihned po Štědrém dnu totiž podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) odstartují výprodejové akce. Čtěte více