O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

24. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli.

Daleko důležitější jsou v očích českého zákazníka skladová dostupnost v kombinaci s nastavenou cenou. Velmi důležitou problematikou je posléze registrace při nákupu. Pakliže má e-shop registraci nastavenou jako povinnou, odrazuje od dokončení nákupu celých 17 % uživatelů.

Studie má za cíl poskytnout e-commerce hráčům odpovědi na zásadní otázky týkající se řešení pro zákazníky klíčových oblastí e-shopu, jako je proces nalezení produktu, košík či objednací proces. Závěry studie jsou podloženy výzkumem, do kterého byla zapojena více než tisícovka českých zákazníků e-shopů.

„Víme, že naši členové kontinuálně věnují nemalé finanční prostředky do toho, aby svůj e-shop co nejlépe přizpůsobili přáním a očekáváním potenciálních zákazníků. Chceme jim studií poskytnout kvalitní podklady pro rozhodování o nejpalčivějších otázkách, které s redesignem či konverzní optimalizací e-shopů souvisí,“ objasnil důvody zpracování studie Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace.

„Během studie jsme hledali odpovědi na byznysově důležité otázky, které denně řeší drtivá většina e-shopů. Vzhledem k rozsáhlosti vzorku uživatelů máme dostatek sebevědomí tvrdit, že jsme společně vytvořili unikátní inspirační materiál, který dává majitelům e-shopů jasný obrázek toho, co na českého zákazníka „platí“ - ať již ve fázi výběru obchodu, z hlediska celkové orientace na e-shopu nebo třeba při finalizaci objednávky,“ řekl Filip Ekl, šéf UX oddělení Sherpas, který byl primárně zodpovědný za sběr dat a jejich následnou analýzu.

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více