O nákupu v e-shopu rozhoduje skladová dostupnost v kombinaci s cenou

24. 4. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) vydala studii mapující očekávání a návyky zákazníků, kteří nakupují online. Studie je založená na rozsáhlém výzkumu zákazníků a připravila ji digitální agentura Sherpas. Oproti obecnému pocitu na trhu studie přichází například s překvapivým zjištěním, že české kořeny e-shopu, nebo dostupnost kamenného obchodu v rozhodovacím procesu klienta prakticky nehrají roli.

Daleko důležitější jsou v očích českého zákazníka skladová dostupnost v kombinaci s nastavenou cenou. Velmi důležitou problematikou je posléze registrace při nákupu. Pakliže má e-shop registraci nastavenou jako povinnou, odrazuje od dokončení nákupu celých 17 % uživatelů.

Studie má za cíl poskytnout e-commerce hráčům odpovědi na zásadní otázky týkající se řešení pro zákazníky klíčových oblastí e-shopu, jako je proces nalezení produktu, košík či objednací proces. Závěry studie jsou podloženy výzkumem, do kterého byla zapojena více než tisícovka českých zákazníků e-shopů.

„Víme, že naši členové kontinuálně věnují nemalé finanční prostředky do toho, aby svůj e-shop co nejlépe přizpůsobili přáním a očekáváním potenciálních zákazníků. Chceme jim studií poskytnout kvalitní podklady pro rozhodování o nejpalčivějších otázkách, které s redesignem či konverzní optimalizací e-shopů souvisí,“ objasnil důvody zpracování studie Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace.

„Během studie jsme hledali odpovědi na byznysově důležité otázky, které denně řeší drtivá většina e-shopů. Vzhledem k rozsáhlosti vzorku uživatelů máme dostatek sebevědomí tvrdit, že jsme společně vytvořili unikátní inspirační materiál, který dává majitelům e-shopů jasný obrázek toho, co na českého zákazníka „platí“ - ať již ve fázi výběru obchodu, z hlediska celkové orientace na e-shopu nebo třeba při finalizaci objednávky,“ řekl Filip Ekl, šéf UX oddělení Sherpas, který byl primárně zodpovědný za sběr dat a jejich následnou analýzu.

Podobné články

Česká e-commerce byla opět rekordní, obraty přesáhly 155 miliard korun

6. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Velmi úspěšné druhé pololetí roku 2019 a především podařené Vánoce podpořily další růst prodejů českých internetových obchodů. Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz dosáhly obraty e-shopů více než 155 miliard korun, což znamená meziroční růst 15 %. Na celém českém maloobchodu už se e-commerce podílí téměř z 13 %. Čtěte více

Rekordní obraty – e-shopy dosáhly na 1,2 miliardy za den

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V pondělí 16. prosince vyvrcholily prodeje internetových obchodů, když obraty dosáhly přibližně 1,2 miliardy korun. Zákazníci mohou v e-shopech objednávat vánoční dárky prakticky až do Štědrého dne, garance doručení mimo prodejny či výdejny ale budou pomalu končit. Čtěte více

Češi za dárky přes internet nejčastěji utratí dva až pět tisíc korun

17. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nejintenzivnější předvánoční období pro obchodníky i nakupující je v plném proudu. Téměř každý Čech využívající internet plánuje nakoupit alespoň část dárků on-line, a tak i v letošním roce dosáhnou podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) obraty e-shopů rekordních hodnot. Čtěte více

Black Friday odstartuje rekordní týdny, nejvíce Češi v e-shopech utratí v polovině prosince

25. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Štědrý den se nezadržitelně blíží a s ním i nejvytíženější období pro internetové obchody. České e-shopy čekají rekordní dny a týdny, které by měly vyvrcholit v pondělky 9. a 16. prosince. On-line obchody dokáží připravit k osobnímu odběru zboží prakticky do poslední možné chvíle, objednávku balíčků s doručením domů či do práce by ale neměli zákazníci odkládat. Čtěte více