SAP ukázal, jak propojuje AI, data a aplikace. Představil také asistenty pro jednotlivé role ve firmách
„Firmy potřebují víc než skládat vedle sebe specializované aplikace, které spolu nekomunikují. Síla SAP Business Suite spočívá v propojení AI, dat a byznysových aplikací,“ říká Muhammad Alam, člen představenstva SAP zodpovědný za oblast produktového vývoje.
Propojení lidí s AI asistenty a agenty
Joule se posouvá do role centrálního AI rozhraní, které vychází z dat a procesů v SAP Business Suite. Softwarová firma k tomu na konferenci představila novou řadu AI asistentů, kteří spolupracují s uživateli podle jejich pracovní náplně a pro plnění úkolů řídí síť AI agentů.
V praxi to znamená, že se asistent manažera spojí s agentem pro personální analytiku, aby odhalil nesrovnalosti v odměňování. Podobným způsobem asistent pro finanční plánování využije agenta ke správě hotovosti, aby optimalizoval cash flow a výnosy z úroků.
Otevřený datový ekosystém
K propojení dat napříč firemními odděleními SAP představil řešení Business Data Cloud Connect. To umožňuje obousměrný tok dat mezi řešeními SAP a partnerskými platformami.
Podstatou je tzv. zero-copy sdílení: data zůstávají v zabezpečených systémech SAP a zároveň jsou okamžitě dostupná v existujících datových prostředích zákazníků bez duplicit a dalších komplikací.
Prvními partnery, kteří mohou nové řešení využít, jsou Databricks a Google Cloud. Další mají následovat. SAP tím navazuje na dřívější integraci datové analýzy Databricks v SAP Business Data Cloud a rozšiřuje ji do otevřeného datového ekosystému.
Řešení postavená na AI
Novinek se dočkala i oblast dodavatelských řetězců a nákupu. SAP Supply Chain Orchestration kombinuje znalostní graf s možnostmi Joule, aby mohl v reálném čase odhalit rizika u dodavatelů i subdodavatelů a navrhnout koordinovanou reakci. Nová generace řešení SAP Ariba pro nákupčí ve firmách staví na umělé inteligenci napříč celým procesem řízení výdajů od výběrových řízení až po práci s dodavateli.
SAP také představil řešení Engagement Cloud, které využívá obchodní kontext k personalizaci interakcí se zákazníky, dodavateli a dalšími partnery.