IDC: Prodej headsetů pro AR/VR v roce 2017 poroste

6. 6. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový prodej náhlavních sad pro tzv. rozšířenou a virtuální realitu nadále rostl. V prvním čtvrtletí roku 2017 se prodej těchto řešení podle agentury IDC meziročně zvýšil na 2,3 milionu kusů. I díky řadě nových produktů IDC tomuto segmentu pro letošní rok předpovídá nárůst prodeje ve stovkách procent.

Řešení pro virtuální realitu (VR) se na celkových prodejích podílely velkou většinou (98 %). Přibližně dvě třetiny prodejů pak tvořily modely bez vlastních zobrazovačů (tedy např. Samsung Gear VR nebo Google Daydream). Zbývající třetinou přispěly k celkovému prodeji zařízení vybavená vlastními displeji (HTC Vive, Oculus Rift nebo Sony PSVR).

„Trh s virtuální realitou je stále v plenkách a zákazníci většinou zatím spíše vyčkávají,“ uvedl Jitesh Ubrani, analytik IDC. „Hardware není hlavním problémem, na trhu již je dostatek řešení a řada dalších bude k dispozici v nejbližší době. Největší výzvou je v současné chvíli nedostatek obsahu a jeho nepřenositelnost mezi různými platformami.“

Řešení pro rozšířenou realitu (AR) zaznamenala meziroční nárůst prodeje o téměř 80 %. „Před řešeními pro rozšířenou realitu stojí ještě delší vývoj. V současné chvíli většina produkce míří do rukou vývojářů. Očekáváme proto, že většina uživatelů se s technologiemi rozšířené reality nejprve setká prostřednictvím mobilních telefonů a tabletů,“ poznamenal Tom Mainelli, viceprezident výzkumu v IDC.

Z hlediska objemu se nejvíce dařilo společnosti Samsung s headsety Gear VR. Samsung za to vděčí své rozsáhlé prodejní síti i partnerství s firmou Oculus. Ačkoli byl Samsung v prvním čtvrtletí roku 2017 jedinou firmou z pětice největších dodavatelů na trhu, která vykázala pokles prodeje, IDC se domnívá, že šlo pouze o dočasný jev způsobený výpadkem vlajkové lodi kvůli podzimním potížím s Galaxy Note 7. Nedávno představený headset doplněný ovladačem do ruky navíc představuje příjemné zpestření nabídky.

 

Celosvětový prodej AR a VR headsetů v 1. čtvrtletí 2017 (v tisících kusů)
VýrobceProdej 1Q17Tržní podíl 1Q17
Samsung489,521,5 %
Sony42918,8 %
HTC190,98,4 %
Facebook99,34,4 %
TCL91,34 %
Ostatní98043 %
Celkem2 280100 %

Ačkoli Sony své řešení PlayStation nabízí teprve druhým, respektive třetím čtvrtletím, stačilo to na umístění mezi pěti největšími dodavateli na světě. Sony kompletně ovládá celý ekosystém včetně headsetu, konzole i obsahu a těží z široké uživatelské základny a velkého množství již prodaných konzolí PlayStation 4, které jsou po dokoupení potřebného příslušenství s technologií pro virtuální realitu kompatibilní. I díky podpoře AAA herních titulů zůstane Sony přinejmenším v blízké budoucnosti na tomto poli silným hráčem.

Díky svým specifickým ovladačům a snímačům pohybu představuje HTC Vive pokročilé řešení pro náročné uživatel schopné si připlatit za prvotřídní zážitek. Na dalších příčkách se pak již s větším odstupem umístily řešení společností Facebook (respektive Oculus) a TLC (Alcatel).

Podobné články

Prodej tiskáren a multifunkcí ve čtvrtém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostl o 3,1 %

2. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětový trh s periferními tiskovými zařízeními podle IDC ve čtvrtém kvartálu roku 2024 zaznamenal meziroční růst o 3,1 %. Pro dalo se téměř 22 milionů zařízení. Podle IDC tak jde o druhé čtvrtletí růstu v řadě. Čtěte více

Celosvětový trh s chytrými telefony v 1. čtvrtletí 2025 vzrostl o 1,5 %

24. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle údajů společnosti IDC vzrostl celosvětový prodej chytrých telefonů v prvním čtvrtletí roku 2025 meziročně o 1,5 % na 304,9 milionu kusů. Trh s chytrými telefony si vedl v souladu s prognózami IDC, současná obchodní válka mezi USA a Čínou a volatilita cel však způsobuje obavy ohledně dalšího vývoje. Čtěte více

Trh s počítači vkročil do turbulentního roku 2025 s dobrými výsledky

14. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle průzkumu společnosti IDC vzrostly dodávky osobních počítačů v prvním čtvrtletí roku 2025 o 4,9 % oproti předchozímu roku. Celosvětově se prodalo 63,2 milionu zařízení. Při pohledu na aktuální dění je však zřejmé, že odvětví osobních počítačů bude s největší pravděpodobností letos čelit celé řadě obtíží. Čtěte více

IDC očekává zastavení růstu AR a VR headsetů

9. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Podle nejnovějších informací společnosti IDC vzrostly celosvětové prodeje náhlavních souprav pro rozšířenou a virtuální realitu v roce 2024 o 10 %. Uvedení nových produktů od stávajících hráčů i vstup několika nových firem do tohoto segmentu pomohlo trhu po dvou letech poklesu opět k růstu. Letos však nejspíš bude opět o něco hůř… Čtěte více