Průzkumy

Zaměstnanci mají zájem rozvíjet své AI dovednosti, chtějí smysluplnější práci i vyšší odměnu

1. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Microsoft)
Smysluplnější práce, vyšší odměny, ale i vyšší hodnota na trhu práce. To jsou nejsilnější motivátory zaměstnanců v Česku v souvislosti s dovednostmi na využívání technologií umělé inteligence (AI). Vyplývá to z nového mezinárodní průzkumu Microsoftu „AI a dovednosti“. Čtěte více

Ředitelé českých firem výrazně podceňují kybernetické hrozby

9. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: PwC)
Pouze 36 % českých generálních ředitelů uvedlo v PwC CEO Survey 2020, že kybernetickou bezpečnost vnímá jako aktuální podnikatelskou hrozbu. V globálním průzkumu přitom hackery a další kyberhrozby jako riziko hodnotilo 73 % ředitelů. Tedy dvakrát tolik. Za největší kybernetickou hrozbu ředitelé označili omezení přístupu k vlastním datům a technologiím nebo prozrazení citlivých informací. Čtěte více

Ročenka RMOL.CZ: Nejzajímavější průzkumy roku 2019

24. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
V roce 2019 jsme pro vás na RMOL.CZ připravili desítky analýz, studií a předpovědí, které prozrazují, v jaké kondici se nacházely různé tržní segmenty a jak by se měl trh dále vyvíjet. K nejzajímavějším z nich se můžete nyní vrátit a podívat se, zda se předpovědi naplnily a co nás pravděpodobně čeká v blízké budoucnosti. Čtěte více

Z Česka se vyvezlo ICT zboží za 668 miliard korun

12. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSÚ)
V roce 2018 pracovalo v České republice 206 400 ICT odborníků. Výdaje na výzkum a vývoj v oblasti ICT dosáhly 18,7 miliard korun a hodnota vyvezeného ICT zboží se přiblížila hranici 700 miliard korun. Čtěte více

„Černý pátek“ a „kyber pondělí“ mají rádi kupující i podvodníci

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayPal)
Obliba tzv. černého pátku a kyber pondělí neustále roste - 93 % dotázaných českých zákazníků ví o jejich existenci. Pro třetinu spotřebitelů generace Z (18-24 let) a generace mileniálů (25-40 let) se nakupování v tyto dny již stalo tradicí. To se projevuje přímo na průměrné ceně nákupu – v těchto dnech zákazníci utrácí v online obchodech až o 360 % více než kterýkoli jiný den v roce. Čtěte více

Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu. Čtěte více

Celková důvěra v ekonomiku mírně poklesla

26. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: ČSU)
Souhrnný indikátor důvěry se meziměsíčně snížil o 0,3 bodu na hodnotu 93,3. Důvěra v ekonomiku meziměsíčně poklesla mezi spotřebiteli i mezi podnikateli, kde se však se snížila mírněji. Čtěte více

Sítě řízené obchodními potřebami chtějí do dvou let nasadit 3/4 firem

13. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Společnost Cisco se zeptala více než 2 000 IT lídrů a síťových stratégů na aktuální stav jejich sítí a na to, jak plánují jejich rozvoj. Ukázalo se, že jejich cílem je mít síť schopnou reagovat na požadavky byznysu. Do dvou let by toho chtělo dosáhnout 78 % účastníků průzkumu. Čtěte více

Umělá inteligence již není sci-fi. Investovat do ní plánuje přes 60 % českých firem

15. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: EY)
Každá druhá firma oslovená ve studii EY a Hospodářské komory ČR považuje za největší přínos umělé inteligence zvýšení produktivity a snížení nákladů. Do konce roku 2019 bude do nástrojů umělé inteligence investovat 76 % firem, které plánují jejich implementaci. Zaměří se hlavně na počítačové virtualizace a simulace a analýzy dat. Čtěte více

Virtuální realita, chytré reproduktory i wearables stále lákají hlavně „early adopters“

4. 9. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: IHS Market)
Headsety pro virtuální realitu, chytré reproduktory a chytré hodinky patří podle analytické agentury IHS Markit stále mezi zboží, které láká zejména technologické nadšence. Tedy vybranou skupinu vysokopříjmových zákazníků, která se nebojí utrácet za doposud neprověřené a nastupující technologie a inovace. Čtěte více

Stránky

Celkem 178 záznamů