E-shopy by neměly podcenit přípravy na Vánoce

3. 8. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: APEK)
Prodej v letních měsících patří u většiny e-shopů k nejnižším za rok. I proto už není od věci začít přípravu na hlavní část roku.

 „Kvalitní příprava na hlavní sezonu může hrát rozhodující roli v tom, zda bude obchod o Vánocích a tedy vlastně v celém roce 2016 úspěšný. E-shopaři by neměli podcenit jak volbu správné marketingové strategie, tak i zajištění skladových prostor pro své zboží. Podcenit by neměli ani vylepšení fungování logistiky jako celku – není nic horšího, než dodat objednané výrobky o Vánocích pozdě,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

V loňském roce bylo s doručením zboží z internetových obchodů během Vánoc spokojeno 91 % zákazníků. Přestože se jedná o číslo pozitivní, je stále mít na paměti, že právě doručení zboží včas a podle očekávání zákazníka patří mezi klíčové faktory, které ovlivní loajalitu nakupujícího ke konkrétnímu e-shopu. „Léto je ideální období pro vylepšení všech procesů. Kvalitní logistika a komunikace se zákazníkem budou mít v budoucnu stále větší váhu. Zákazníci už na internetu nehledí pouze na nejnižší cenu, ale kladou důraz právě na kvalitu služeb. Ta rozhodne, které e-obchody budou dlouhodobě úspěšné,“ doplňuje Jan Vetyška.

E-shopy tedy v současné době opravdu nezahálí a výsledky této přípravy na nadcházející klíčové období se už brzy projeví. „V roce 2015 dosáhla česká e-komerce meziročního růstu přes 20 % při celkových obratech přesahujících 117 miliard korun, a to včetně zboží a služeb. Letos vše nasvědčuje tomu, že prodej po internetu opět poroste alespoň o 18 %,“ komentoval vývoj Vetyška. S ohledem na tento fakt může právě léto, a tedy příprava na klíčové závěrečné čtvrtletí, výrazně ovlivnit další výsledky jednotlivých internetových obchodů a také jejich význam na českém e-trhu do budoucna.

Podobné články

E-shopy jsou v plném provozu a dopravci minimalizují osobní kontakt se zákazníky

23. 3. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Zatímco řada kamenných obchodů musela v současné době na základě vyhlášeného nouzového stavu svůj provoz přerušit, e-shopy dodávají zboží zákazníkům dál. A je na ně, stejně jako na dopravce, kladena nečekaná zátěž. V některých segmentech přesahují prodeje předvánoční úroveň, přitom musí on-line obchody i doručovatelé dbát na přísná hygienická pravidla. Čtěte více

E-commerce se na českém maloobchodě podílí již 13 %

27. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2019 byl pro české internetové obchody opět úspěšný. Z aktuálních údajů zveřejněných Českým statistickým úřadem (ČSÚ) na začátku února vyplývá, že celkový růst maloobchodních prodejů zůstal mírně za očekáváními. I díky tomu již dosáhla e-commerce podílu na českém maloobchodu ve výši 13 %. Čtěte více

Mobilní zařízení k nákupu v e-shopech použilo v roce 2019 již 55 % zákazníků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Český internetový zákazník se pomalu mění. Nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější. Jak vyplývá z výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), ještě v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu. V roce 2019 to ale byla již více než polovina nakupujících. Čtěte více

E-shopy a dopravci o Vánocích zrychlily – balíčky byly u zákazníků za dva dny

29. 1. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rychlost a kvalita doručení objednávek je pro internetové obchody a jejich zákazníky jedním z klíčových bodů. Také Vánoce 2019 byly pro e-shopy a dopravce velkou výzvou. Jak ale ukazují data i ohlasy zákazníků, dodání vánočních dárků tentokrát proběhlo bez větších problémů a včas. Čtěte více