E-shopy by neměly podcenit přípravy na Vánoce

3. 8. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: APEK)
Prodej v letních měsících patří u většiny e-shopů k nejnižším za rok. I proto už není od věci začít přípravu na hlavní část roku.

 „Kvalitní příprava na hlavní sezonu může hrát rozhodující roli v tom, zda bude obchod o Vánocích a tedy vlastně v celém roce 2016 úspěšný. E-shopaři by neměli podcenit jak volbu správné marketingové strategie, tak i zajištění skladových prostor pro své zboží. Podcenit by neměli ani vylepšení fungování logistiky jako celku – není nic horšího, než dodat objednané výrobky o Vánocích pozdě,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

V loňském roce bylo s doručením zboží z internetových obchodů během Vánoc spokojeno 91 % zákazníků. Přestože se jedná o číslo pozitivní, je stále mít na paměti, že právě doručení zboží včas a podle očekávání zákazníka patří mezi klíčové faktory, které ovlivní loajalitu nakupujícího ke konkrétnímu e-shopu. „Léto je ideální období pro vylepšení všech procesů. Kvalitní logistika a komunikace se zákazníkem budou mít v budoucnu stále větší váhu. Zákazníci už na internetu nehledí pouze na nejnižší cenu, ale kladou důraz právě na kvalitu služeb. Ta rozhodne, které e-obchody budou dlouhodobě úspěšné,“ doplňuje Jan Vetyška.

E-shopy tedy v současné době opravdu nezahálí a výsledky této přípravy na nadcházející klíčové období se už brzy projeví. „V roce 2015 dosáhla česká e-komerce meziročního růstu přes 20 % při celkových obratech přesahujících 117 miliard korun, a to včetně zboží a služeb. Letos vše nasvědčuje tomu, že prodej po internetu opět poroste alespoň o 18 %,“ komentoval vývoj Vetyška. S ohledem na tento fakt může právě léto, a tedy příprava na klíčové závěrečné čtvrtletí, výrazně ovlivnit další výsledky jednotlivých internetových obchodů a také jejich význam na českém e-trhu do budoucna.

Podobné články

E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun. Čtěte více

Češi na internetu pravidelně nakupují a roste jejich loajalita k oblíbeným e-shopům

30. 10. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEk)
Nakupování na internetu je již běžnou součástí každodenního života. Češi si v e-shopech pořizují zboží pravidelně a jejich zájem o pohodlný nákup neklesá. Jak ukázal aktuální výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), polovina uživatelů internetu starších patnácti let objedná zboží on-line alespoň desetkrát ročně. Stále častěji se pak při svých nákupech vrací do vyzkoušených obchodů. Čtěte více

Během prvního pololetí utratili Češi v e-shopech 58 miliard korun

19. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka a APEK)
Češi v e-shopech nakupují rádi, každý rok o něco více. Potvrdil to obrat českých e-shopů v první polovině letošního roku, který meziročně vzrostl o 13 %. V uplynulém pololetí nechali Češi v e-shopech 58 miliard korun, tedy o 6,5 miliardy více než vloni. Čtěte více

Stížnosti na Českou poštu pokračují – podle e-shopů nerozváží balíky

12. 8. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká pošta při objednání služby „Balík do ruky“ slibuje dodání objednané zásilky až k adresátovi. V posledních měsících ale v některých případech uloží balíček pouze na nejbližší pobočce. Cena za dodání přitom zůstává stejná a nespokojenost zákazníků dopadá i na internetové obchody. Těm se přístup státního podniku vůbec nelíbí. Čtěte více