E-shopy by neměly podcenit přípravy na Vánoce

3. 8. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: APEK)
Prodej v letních měsících patří u většiny e-shopů k nejnižším za rok. I proto už není od věci začít přípravu na hlavní část roku.

 „Kvalitní příprava na hlavní sezonu může hrát rozhodující roli v tom, zda bude obchod o Vánocích a tedy vlastně v celém roce 2016 úspěšný. E-shopaři by neměli podcenit jak volbu správné marketingové strategie, tak i zajištění skladových prostor pro své zboží. Podcenit by neměli ani vylepšení fungování logistiky jako celku – není nic horšího, než dodat objednané výrobky o Vánocích pozdě,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

V loňském roce bylo s doručením zboží z internetových obchodů během Vánoc spokojeno 91 % zákazníků. Přestože se jedná o číslo pozitivní, je stále mít na paměti, že právě doručení zboží včas a podle očekávání zákazníka patří mezi klíčové faktory, které ovlivní loajalitu nakupujícího ke konkrétnímu e-shopu. „Léto je ideální období pro vylepšení všech procesů. Kvalitní logistika a komunikace se zákazníkem budou mít v budoucnu stále větší váhu. Zákazníci už na internetu nehledí pouze na nejnižší cenu, ale kladou důraz právě na kvalitu služeb. Ta rozhodne, které e-obchody budou dlouhodobě úspěšné,“ doplňuje Jan Vetyška.

E-shopy tedy v současné době opravdu nezahálí a výsledky této přípravy na nadcházející klíčové období se už brzy projeví. „V roce 2015 dosáhla česká e-komerce meziročního růstu přes 20 % při celkových obratech přesahujících 117 miliard korun, a to včetně zboží a služeb. Letos vše nasvědčuje tomu, že prodej po internetu opět poroste alespoň o 18 %,“ komentoval vývoj Vetyška. S ohledem na tento fakt může právě léto, a tedy příprava na klíčové závěrečné čtvrtletí, výrazně ovlivnit další výsledky jednotlivých internetových obchodů a také jejich význam na českém e-trhu do budoucna.

Podobné články

Češi se nebojí zkoušet nové e-shopy a svoji ekonomickou situaci vnímají lépe

17. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Loajalita zákazníků v on-line prostředí je každým rokem silnější a pro e-shopy důležitá. I tak mají nadále nové kvalitní internetové obchody slibnou šanci na trhu uspět. Jak totiž ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), čtyři z deseti internetových nakupujících jen v letošním prvním čtvrtletí vybrali pro svůj nákup z jejich pohledu dosud nevyzkoušený e-shop. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Česká e-commerce v lednu 2024? Na e-shopech nakoupilo 83 % on-line zákazníků

16. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Alespoň jednu objednávku zboží v lednu podle organizace APEK uskutečnilo 83 % on-line nakupujících. Tedy těch, kteří v e-shopech objednají balíček alespoň jednou ročně. Nejvíce zákazníků nakupujících zboží přitom bylo ve věku 35 až 44 let (nejméně jednou objednalo zboží 92 % spotřebitelů z této věkové kategorie). Čtěte více

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

10. 1. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům. Čtěte více