Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek.

Od spuštění prvního Z-BOXu v září 2020 v Praze 9 – Libni se jejich počet v České republice vyšplhal už na 6 000. Lidé je využívají nejen k vyzvedávání zásilek, ale ve velké míře i k jejich odesílání. Jubilejní box s číslem 6 000 začal fungovat na adrese Dolní Jasenka 151 ve Vsetíně. Kromě Z-BOXů mají zákazníci k dispozici také téměř 4 000 kamenných výdejních míst v různých provozovnách.

„Chceme nabízet opravdu širokou síť Z-BOXů doplněnou o kvalitní výdejní místa a v součtu dnes mají zákazníci na výběr v Česku skoro deset tisíc možností, kam si u Zásilkovny mohou dojít pro zásilku,“ řekl Erich Čomor, generální ředitel skupiny Packeta, kam patří i Zásilkovna.

Z-BOXy jako oblíbený způsob doručení

Ještě v roce 2020 lidé vyzvedávali zásilky mimo domov výhradně v obchodech a provozovnách – tedy výdejních místech Zásilkovny. Během pěti let se ale Z-BOXy díky nonstop dostupnosti staly nedílnou součástí celé sítě. Zákazníci oceňují, že si mohou balíček vyzvednout kdykoliv během dne i noci.

Jen během letošních letních prázdnin (1. července až 31. srpna) si zákazníci ve večerních hodinách mezi 20:00 a 23:00 vyzvedli 533 tisíc zásilek, což představuje meziroční nárůst o více než 80 %.

Výzkum agentury Nielsen Admosphere z května letošního roku potvrdil, že 90 % obyvatel by nesouhlasilo se zrušením výdejního boxu ve své lokalitě.

Spolupráce s městy

Rychlý rozvoj sítě Z-BOXů také provází debata o jejich začlenění do veřejného prostoru. Zástupci Zásilkovny proto osobně navštěvují české samosprávy s cílem nastavit férovou spolupráci – od velkých krajských měst a jejich městských částí, jako je Praha, Plzeň, Liberec, Ústí nad Labem, Hradec Králové či Ostrava, až po ta menší, například Kopřivnici nebo Jičín. Na radnicích Zásilkovna jedná s představiteli jednotlivých samospráv i městskými architekty. Společně diskutují o problémech i příležitostech daných lokalit ve vztahu k výdejním boxům, jejich vzhledu a umístění. 

„Chceme vést otevřený a partnerský dialog, jehož smyslem je najít vyvážený kompromis. Vážíme si možnosti spolupracovat a jsme přesvědčeni, že se nám daří společně dospět k řešením, která budou fungovat pro města, místní obyvatele i naše zákazníky,“ uvedl David Soukup, ředitel sítě skupiny Packeta.

Součástí iniciativy Zásilkovny je už od jara také webová stránka www.zasilkovna.cz/zboxy-verejny-prostor. Zástupci samospráv zde najdou kontaktní informace i manuál pro instalaci boxů. Dozví se v něm, podle jakých kritérií Zásilkovna své boxy instaluje, jak probíhá proces výběru lokality a jaké možnosti mají města při spolupráci.

Milion schránek do konce roku

Skupina Packeta působí ve více evropských zemích a dál navyšuje nejen počet samotných boxů, ale především jejich kapacitu. Do konce letošního roku celkový počet schránek ve skupině překročí jeden milion, zatímco na začátku roku jich bylo 690 tisíc.

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více