Prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí rostl o 2,6 %
„Odvětví smartphonů pokračuje ve svém vzestupném trendu a vykazuje solidní růst, což je vzhledem k přetrvávající ekonomické nejistotě a bouřlivé dynamice celních sazeb pozoruhodný úspěch,“ uvedla Nabila Popal, vedoucí výzkumu pro Worldwide Client Devices, IDC. „OEM výrobci vyladili své schopnosti inovovat nejen v oblasti hardwaru a softwaru, ale také v možnostech prodeje a zpřístupnění telefonů co největšímu počtu zákazníků. Kromě nových zařízení tak zákazníky úspěšně oslovili například inovativními modely financování a atraktivními programy výměny starých zařízení za nová, čímž uživatelům výrazně usnadnili rozhodování o upgradu svých starších přístrojů.“
„Navzdory ekonomické nejistotě se trh se smartphony ukázal jako odolný. Společnosti Apple a Samsung zaznamenaly výborné výsledky, jedny z vůbec nejlepších v daném období, protože jejich nejnovější zařízení přesvědčila spotřebitele k upgradu v prémiovém segmentu. Nové, cenově dostupné smartphony s podporou umělé inteligence zároveň přispěly také k vysokému počtu upgradů v cenově dostupnějších kategoriích,“ uvedl Francisco Jeronimo, viceprezident pro klientská zařízení v IDC. „Poptávka po nové řadě iPhone 17 od společnosti Apple byla silná a předobjednávky překonaly předchozí generace. Předchozí generace skládacích zařízení se podařilo předčít také modelům Galaxy Z Fold 7 a Galaxy Z Flip 7 od společnosti Samsung. Díky nim dostal segment skládacích zařízení nový impuls.“
Celosvětový prodej smartphonů ve 3. čtvrtletí 2025 (v milionech kusů) | |||||
Výrobce | Prodej 3Q25 | Tržní podíl (%) | Prodej 3Q24 | Tržní podíl (%) | Meziroční změna (%) |
Samsung | 61,4 | 19 | 57,7 | 18,4 | 6,3 |
Apple | 58,6 | 18,2 | 57 | 18,1 | 2,9 |
Xiaomi | 43,5 | 13,5 | 42,8 | 13,6 | 1,8 |
Transsion | 29,2 | 9 | 25,7 | 8,2 | 13,6 |
vivo | 28,8 | 8,9 | 27 | 8,6 | 6,9 |
Ostatní | 101,2 | 31,4 | 104,5 | 33,2 | -3,2 |
Celkem | 322,7 | 100 | 314,6 | 100 | 2,6 |
Výrazný růst ve třetím čtvrtletí zaznamenaly také společnosti Xiaomi, Transsion a vivo. Xiaomi potvrdilo své úspěšné výsledky v Evropě a Latinské Americe díky řadám Redmi Note a Poco. Společnost Transsion pokračovala v rychlém rozšiřování v severní a východní Africe, kde těží ze silných distribučních sítí a konkurenceschopného portfolia v segmentu pod 200 USD. Společnost Vivo znovu získala podíl na několika rozvíjejících se trzích díky obnovené řadě zařízení střední třídy s vylepšenými funkcemi AI pro zpracování obrazu a agresivní online propagaci.
„IDC si pro zbytek roku 2025 zachovává pozitivní výhled a předpokládá, že dynamika trhu bude pokračovat v podobném duchu,“ uvedl Anthony Scarsella, výzkumný ředitel pro mobilní telefony v IDC. „Očekává se, že zvýšená poptávka po nejnovějších produktech s podporou umělé inteligence povede k silnému závěru roku 2025, a to díky agresivním cenovým akcím a robustním produktovým portfoliím největších dodavatelů.“