E-commerce v Evropě dosáhla v roce 2018 obratu 547 miliard eur

25. 6. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V loňském roce evropská e-commerce poprvé přesáhla magickou hranici půl miliardy eur obratů. Zatímco v roce 2017 činily dosažené obraty 489 miliard eur, vloni to bylo již 547. A letos můžeme čekat nárůst až k 620 miliardám. Z celých 66 % se na těchto obratech podílí západní Evropa, střední Evropa pak z šesti procent.

Stejně jako v minulých letech se i letos European Ecommerce Report věnuje vývoji on-line obchodování v Evropě i jednotlivých zemích. „Díky této studii máme možnost porovnat jednotlivé trhy. Česká republika patří svým růstem e-commerce mezi ty státy EU, které se nadále dynamicky rozvíjejí. Zatímco meziroční růst v Evropě jako celku přesáhl vloni 11 %, v ČR to bylo více než 17 %. Co do objemu ale máme samozřejmě stále kam růst,“ uvedl výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Češi důvěřují lokálním internetovým obchodům, přeshraničně nakupují jen málo

České e-shopy se těší důvěře a oblibě místních zákazníků. Přeshraničně v EU totiž nakupuje jen 19 % českých spotřebitelů, ze třetích zemí mimo Evropu si pak zboží v roce 2018 objednalo pouze 10 % Čechů.  To je výrazně méně než například v Rakousku (81 % nakoupilo v EU) nebo Belgii (64 %) či Irsku (60 %). Mezi největší patrioty naopak patří například Poláci (12 % v EU). „Přeshraniční nakupování ovlivňuje do značné míry samozřejmě poloha či jazyková bariéra. Přesto nás těší, že Češi tak rádi nakupují v českých e-shopech. Věřím, že naopak české internetové obchody mají velké předpoklady do zahraničí úspěšně prodávat,“ okomentoval Jan Vetyška.

Věková skupina 65+ je v Evropě stále silnější, využije potenciálu internetového nakupování?

V západní Evropě tvoří věková kategorie 65+ již téměř 20 % populace. Ve střední Evropě je to pak skoro 18 %. „Z našeho výzkumu prováděného v ČR v průběhu uplynulého roku vyplynulo, že alespoň jednou za půl roku zboží na internetu objedná 72 % uživatelů internetu ve věku 55+. Pro obchodníky má tedy tato skupina nakupujících do budoucna velký význam. Především v oblasti prodeje zboží denní spotřeby, potravin a dalšího malého zboží může v budoucnu dojít k dalšímu velkému boomu. Dodání objednávky až domů může být pro seniory, kteří si zvyknou na nákup po internetu, do budoucna velkou výhodou,“ doplnil Jan Vetyška.

Výsledky aktuální celoevropské studie potvrdily, že e-commerce má i nadále velký potenciál k růstu. Česká republika patří v tomto směru k těm nejúspěšnějším. Také v letošním roce Asociace pro elektronickou komerci totiž očekává meziroční růst obratů za prodej zboží přesahující 15 % oproti roku 2018.

Údaje vyplývají z aktuálně vydané studie, kterou připravila nadnárodní asociace Ecommerce Europe.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více