Češi nakupují během Black Friday spontánně, většina nemá přesný seznam ani rozpočet
Ačkoli se Black Friday stává stále populárnější, Češi se na slevovou akci dopředu nepřipravují a sází spíše na spontánnost. Využít slevy se podle průzkumu společnosti Twisto chystá během letošního Black Friday 56 % respondentů, zatímco 34 % spíše ne a 10 % se do nákupní horečky nezapojí vůbec.
Průzkum mezi tisícovkou respondentů ukázal, že nákupy během Black Friday mají spíše impulzivní charakter. Pouze čtyři procenta lidí mají připravený přesný rozpočet i seznam, 27 % má jen představu, co by chtěli koupit, a nakupuje podle ceny. Největší část, konkrétně 44 % zákazníků, se rozhoduje spontánně podle toho, co je zaujme.
Co se týče typu nakupovaných věcí, Češi sázejí hlavně na praktické nákupy: 26 % pořizuje věci, které zrovna potřebuje, osm procent nakupuje pro sebe, 17 % využívá slevy na vánoční dárky a 22 % kombinuje nákup potřebných věcí i vánočních dárků.
„Češi většinou umí věci velmi dobře plánovat, u nakupování to je však trochu jiné. Nákupy jsou často spontánní a plánování rozpočtu zatím nepatří mezi silné stránky. Právě v tom ale vidíme velkou příležitost pomáhat našim zákazníkům přemýšlet o každodenních financích uvědoměleji – ať už jde o Black Friday, nebo vánoční nákupy,“ uvedla Nemika Menevse, CEO Twista.
„Ve výzkumu ale zároveň vidíme, že mladší generace začíná své zvyky měnit. Mezi respondenty do 26 let uvedlo osm procent lidí, že mají na Black Friday připravený podrobný seznam i rozpočet – to je dvojnásobek oproti celkovému průměru. A právě 66 % lidí v tomto věku chce slevovou akci maximálně využít,” dodala Nemika Menevse.