Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.

Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších obchodů české e-commerce. Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které na našem území působí (InTime, ČP_DR, ČP_NP, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna). Ceny objednávek se pohybovaly v rozmezí 499–1990 Kč, cena dobírky činila 15–99 Kč (s průměrnou cenou dopravy 67 Kč). Ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.

„V průběhu loňského prosince jsme na vzorku 20 českých e-shopů testovali, jak si poradí s nevyzvednutými a nezaplacenými objednávkami na dobírku,“ uvedl Martin Jareš, CEO a zakladatel Foxdeli. „Dopadlo to bohužel podle očekávání. Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení. Přesně tímto způsobem přichází e-shopy (a to nejen ty velké) každý měsíc o velkou část cash flow, přitom naprosto zbytečně,“ doplnil Jareš.

Problém vězí v (ne)komunikaci

„S nevyzvednutou/nedoručenou objednávkou je nutné proaktivně pracovat a nenechat ji bloumat po lesích. Díky lepší komunikaci nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ uzavřel Martin Jareš ze společnosti Foxdeli, jejíž hlavní misí je zefektivnění doručení objednávky, a to nejen z pohledu e-shopů, ale i dopravců a koncových zákazníků.

Podobné články

Češi zůstanou u online nákupů, chtějí ale podpořit i kamenné prodejny

14. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý druhý Čech chce podle průzkumu provedeného pro firmu GLS po skončení pandemie nakupovat online i v kamenných prodejnách. Výhradně u online nákupů zůstane 15 % dotázaných. Čtvrtina Čechů bude více nakupovat v kamenných prodejnách, aby je podpořila. Češi ale budou zároveň více šetřit. Čtěte více

Češi vloni na Vánoce nakupovali dříve a vraceli méně zboží

8. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Retino)
Podle analýzy dat české společnosti Retino, která provozuje platformu pro reklamace a vracení zboží zakoupeného přes e-shopy, začali vloni zákazníci v ČR elektronicky nakupovat na Vánoce už koncem září. A po Vánocích vraceli méně zboží. Čtěte více

E-shopy přechod na „přísnější“ online platby zvládají úspěšně

1. 4. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Od ledna letošního roku platí upravená pravidla pro platby, které zákazníci provádí prostřednictvím internetu. Silné ověření klienta, které bylo do české legislativy transponováno ze směrnice známé pod zkratkou PSD2. Tím, jak se e-shopy s novou situací vypořádaly, se zabýval průzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Čtěte více

Infografika: Jak pandemie (z)mění nákupní chování Čechů?

15. 3. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Každý třetí dotázaný (33 %) plánuje po skončení pandemie více šetřit, vyplývá z letošního průzkumu společnosti GLS provedeného agenturou Ipsos na vzorku 1 050 respondentů. Úspory v uplynulém roce klesly 30 % Čechů. Vůbec nejvíce koronavirová pandemie finančně zasáhla lidi s nižším vzděláním (44 %), kteří mnohdy nemohou pracovat z domova. Čtěte více