Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.

Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších obchodů české e-commerce. Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které na našem území působí (InTime, ČP_DR, ČP_NP, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna). Ceny objednávek se pohybovaly v rozmezí 499–1990 Kč, cena dobírky činila 15–99 Kč (s průměrnou cenou dopravy 67 Kč). Ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.

„V průběhu loňského prosince jsme na vzorku 20 českých e-shopů testovali, jak si poradí s nevyzvednutými a nezaplacenými objednávkami na dobírku,“ uvedl Martin Jareš, CEO a zakladatel Foxdeli. „Dopadlo to bohužel podle očekávání. Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení. Přesně tímto způsobem přichází e-shopy (a to nejen ty velké) každý měsíc o velkou část cash flow, přitom naprosto zbytečně,“ doplnil Jareš.

Problém vězí v (ne)komunikaci

„S nevyzvednutou/nedoručenou objednávkou je nutné proaktivně pracovat a nenechat ji bloumat po lesích. Díky lepší komunikaci nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ uzavřel Martin Jareš ze společnosti Foxdeli, jejíž hlavní misí je zefektivnění doručení objednávky, a to nejen z pohledu e-shopů, ale i dopravců a koncových zákazníků.

Podobné články

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více

Čeští a slovenští e-shopaři tápou v datech a cenotvorbě

24. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina e-shopařů v Česku a na Slovensku přiznává problémy při práci s daty nebo nastavením cenové strategie a 49 % velkých e-shopů se potýká s tvorbou pokročilých reportů. Průzkum společnosti Seyfor dále naznačuje, že ani zavedený ERP systém není zárukou efektivního rozhodování, pokud s ním e-shop neumí správně pracovat. Čtěte více

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více