Doručování zboží z e-shopů má řadu nedostatků

25. 2. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Foxdeli)
Ani jeden z dvacítky e-shopů zahrnutých do průzkumu firmy Foxdeli se nezajímal o to, zda si zákazník objednané zboží vyzvedne, když kurýr při předání nikoho nezastihl. Balíky přitom byly na dobírku, a protože posléze až několik týdnů ležely ve výdejnách, poštách či skladech přepravců, neměly e-shopy po celou dobu ve svých rukou ani zboží, ani peníze.

Průzkum proběhl na vzorku 20 e-shopů z top 100 nejoblíbenějších obchodů české e-commerce. Zboží bylo objednané vždy na dobírku a doručováno postupně všemi přepravními společnostmi, které na našem území působí (InTime, ČP_DR, ČP_NP, DPD, PPL, GLS, Geis, Uloženka, Zásilkovna). Ceny objednávek se pohybovaly v rozmezí 499–1990 Kč, cena dobírky činila 15–99 Kč (s průměrnou cenou dopravy 67 Kč). Ze všech dvaceti případů zákazníka ani jednou nekontaktoval ohledně vyzvednutí e-shop, jen v sedmi případech zavolal kurýr proto, aby zákazníka našel, a z toho ve třech případech bylo hodnocení kvality komunikace s kurýrem posuzováno jako nedostatečné – kurýr byl zkrátka nepříjemný.

„V průběhu loňského prosince jsme na vzorku 20 českých e-shopů testovali, jak si poradí s nevyzvednutými a nezaplacenými objednávkami na dobírku,“ uvedl Martin Jareš, CEO a zakladatel Foxdeli. „Dopadlo to bohužel podle očekávání. Ani jeden z e-shopů nezaregistroval, že nezaplacené balíčky leží někde ve skladu u přepravce, a nepokusil se zákazníka kontaktovat a ‚motivovat ho‘ k vyzvednutí/doručení. Přesně tímto způsobem přichází e-shopy (a to nejen ty velké) každý měsíc o velkou část cash flow, přitom naprosto zbytečně,“ doplnil Jareš.

Problém vězí v (ne)komunikaci

„S nevyzvednutou/nedoručenou objednávkou je nutné proaktivně pracovat a nenechat ji bloumat po lesích. Díky lepší komunikaci nepřijdete o obchod, vyhnete se vratce a zákazník bude z vaší péče nadšený,“ uzavřel Martin Jareš ze společnosti Foxdeli, jejíž hlavní misí je zefektivnění doručení objednávky, a to nejen z pohledu e-shopů, ale i dopravců a koncových zákazníků.

Podobné články

ShopRoku 2023 zná své vítěze

16. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Už popatnácté nákupní rádce Heureka.cz vyhlásil vítěze soutěže ShopRoku. Nejoblíbenější je největší český e-shop Alza.cz, speciální cenu Heureky získalo české hračkářství Hugo chodí bos, udržitelným e-shopem roku je Elis design. Výhercem kategorie Visa Special Award pro e-shopy zapojené do Heureka Marketplace je mall.cz. Ocenění za kvalitu získal knihobot.cz. Čtěte více

Vlastník Datartu může převzít Electro World a NAY

5. 4. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: ÚOHS)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení, v jehož důsledku získá společnost HP Tronic (majitel Datartu) skupinu NAY, pod kterou mimo jiné spadá také síť Electro World. Rozhodnutí již nabylo právní moci. Čtěte více

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více