České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně.

V meziročním srovnání v květnu významně vyskočily webkamery (+ 848 %), stále vysoko se drží take dezinfekce (+ 411 %) nebo výčepní zařízení (370 %). V e-shopech je, i po znovuzavedení dobírky, stále vidět oproti loňsku nárůst platby kartou online a dalších online platebních metod, naopak dobírka poklesla.

V květnu jsme se začali chystat na svatby

Do jednotlivých kategorií stále významně promlouvala opatření vlády – nejpatrnější bylo uvolňování pravidel pro konání společenských akcí. „Oproti dubnu vyskočily o stovky, někdy až tisíce procent, kategorie spojené se svatbami – typicky třeba svatební dekorace, svatební vývazky, svatební knihy nebo třeba lampiony,” řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz a doplnil: „Kvůli deštivému počasí také vzrostly o stovky procent stojany na deštníky i samotné deštníky.”

Meziroční růst e-commerce v roce 2020
Březen39 %
Duben35 %
Květen24 %

Meziročně vzrostly nejvíce webkamery

Významným meziročním skokanem se v květnu stala kategorie webkamer, která vzrostla meziročně o 848 %. „I v meziročním srovnání stále sledujeme částečný vliv koronaviru – stále rostou dezinfekce, gumy a pruženky a obecně zdravotní technika. Mezi další kategorie s významným meziročním skokem patří také výčepní zařízení, chlebníky nebo elektrokola,” poznamenal Tomáš Braverman. 

Platební metody v e-shopech – aktuální podíl
Dobírka15 %
Platba kartou online50 %
Platba bankovním převodem12 %
Platební tlačítko13 %
Paypal, splátky a jiné5 %
Platba při převzetí5 %

Online platba stále drží svá čísla

Další květnová čísla ukazují také to, že dobírka kvůli jejím omezením v průběhu pandemie, oslabila i po návratu do normálu. „Díky omezováním dobírky její obliba v průběhu minulých měsíců logicky rapidně klesla. Avšak i teď, kdy už je dobírku možné využít téměř všude, sledujeme, že i v květnu byla meziročně na polovičních číslech,” vysvětlil Tomáš Braverman z Heureky a dodal: „Naopak online platba zažívá zrychlený nástup – a je to přirozené. Pokud si zákazník vyzkouší rychlost a bezpečnost této platební metody, málokdy se vrátí zpět k dobírce.”

Podobné články

Růst plateb přes mobil v českých e-shopech nepolevuje

30. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Technologická služba Balikobot.cz, která firmám pomáhá s napojením na přepravní služby a zefektivněním expedičních procesů, provedla průzkum mezi dopravci a poskytovateli platebních bran, který zjišťoval zájem o doručování zásilek na dobírku, o platební brány a online platby kartou a mobilními telefony. Jaké trendy průzkum odhalil? Čtěte více

COVID přinesl zvýšený zájem o dodání zboží domů a na výdejní místa

27. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Pandemie COVID-19 zasáhla do řady odvětví a změnila zažité zvyky. Česká e-commerce patří mezi ty skupiny, které během loňského a letošního roku uspěly. Jedním z hlavních faktorů tohoto úspěchu byla schopnost pružně reagovat na možnosti, jak dodat zboží zákazníkům, kteří přirozeně měnili své preference v požadavcích na doručení balíků. Čtěte více

Množství vratek se vlivem pandemie a rekordního růstu české e-commerce zdvojnásobilo

12. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
Vloni dosáhly obraty českých e-shopů rekordních 196 miliard korun, což představovalo meziroční růst o 26 %. Když ovšem roste v e-commerce skokově objem zásilek, dá se očekávat i výrazný růst počtu vratek a k tomu také došlo. Ze standardních a konzistentních 7 % vratek před pandemií se jejich množství během pandemie zdvojnásobilo na 15 % všech zásilek. Čtěte více

Vylepšete svůj e-mailový marketing automatizovanými kampaněmi

9. 7. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Webkomplet)
Šetří čas, peníze i nervy. Řeč je o automatizacích, které dnes neodlučitelně patří k modernímu e-mailingu. Kromě tří již zmíněných faktorů jsou automatické kampaně oproti klasickým rozesílkám výhodnější i díky větší doručitelnosti či vyšší míře proklikovosti. Dokáží rovněž citlivěji reagovat na chování zákazníka. Čtěte více