Bezplatné materiály od APEK vám pomohou připravit váš e-shop na připracované změny

12. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Na e-shopy čeká řada legislativních novinek, jejichž účinnost se nezadržitelně blíží. Od 6. ledna 2023 se budou všichni muset řídit novými pravidly. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) proto připravila ucelený materiál, který e-shopařům pomůže se ve změnách zorientovat.

APEK nyní materiál poskytuje zdarma ke stažení nejen pro své členy, ale i pro všechny ostatní podnikatele, kteří se zabývají internetovým prodejem. Obchodníci, kteří váhají, jak k novinkám přistupovat, tak mají díky APEK šanci si správný přístup vyjasnit.

Klíčové právní novinky pro e-shopy 2022 – WEBOVÁ STRÁNKA PRO stažení zdarma

Legislativní změny, které vychází z evropských směrnic, měly být účinné již na konci prvního pololetí letošního roku. Jejich přijetí ale nakonec trvalo déle, a tak se jim definitivně musí obchodníci přizpůsobit až nyní. O nejdůležitějších tématech jistě každý podnikatel slyšel – nový způsob prezentace slev, změny v odpovědnosti za vady, respektive reklamacích, nové platební tlačítko, pravidla pro zveřejňování uživatelských recenzí. Je toho tedy opravdu hodně,“ shrnul výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „V naší asociaci, která se legislativě pro e-commerce věnuje dlouhodobě, jsme proto připravili komplexní a snadno srozumitelný materiál. Ten pomůže e-shopařům se v problematice lépe zorientovat a správně se připravit na změny. Stahovat jej mohou zdarma na našich webových stránkách apek.cz.

Asociace pro elektronickou komerci nejprve poskytla tento dokument svým členům. V současné chvíli ale nabízí materiál ke stažení zdarma. A to bez omezení z webu apek.cz. Využít jej tedy mohou i podnikatelé mimo APEK. Hlavním smyslem tohoto rozhodnutí je, aby nedocházelo ke zbytečným chybám, které by poškozovaly dobré jméno české e-commerce. A také to, aby se provozovatelé e-shopů mohli věnovat své hlavní činnosti – prodeji zboží – a nemuseli dlouze pátrat v zákonech. „Jedním z cílů činnosti naší asociace je rozvoj a podpora celého prostředí české e-commerce. Proto jsme se rozhodli navázat na náš dlouholetý projekt APEK Vzorových obchodních podmínek. I ty poskytujeme e-shopařům zdarma, abychom podpořili všechny podnikatele, kteří se do on-line prodeje pustí. Věřím, že nyní ocení náš nejnovější materiál zaměřený na legislativní změny,“ doplnil Vetyška.

Volně dostupný materiál přináší na osmnácti stranách textu přehledně ty nejdůležitější informace. Obsahuje praktické příklady, jak postupovat nově při slevách. Dále například schéma reklamačního procesu a nechybí v něm ani jednoduchý klíč pro správné plnění informačních povinností u uživatelských recenzí. Podnikatelé v brožuře také najdou informace o správném označení tlačítka pro odeslání objednávky z on-line nákupního košíku, o zákazu přednastavených souhlasů k nevyžádanému zboží (či službě) nebo o nápravě chybné implementace práv spotřebitele při vyzkoušení výrobků ve lhůtě 14 dnů.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ovšem poskytuje svým členům řadu dalších právních a vzdělávacích materiálů, studií či odborných seminářů a webinářů. Zájemci o členství v APEK se mohou registrovat prostřednictvím on-line formuláře.

Podobné články

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

DPD začíná doručovat do OX Point boxů

12. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
DPD rozšiřuje svou síť DPD Pickup o více než 300 OX Point boxů. Pro zákazníky DPD to znamená rozšíření možností, kde si mohou své balíčky z e-shopů vyzvednout. Po této integraci mohou využít již kolem 8 000 výdejních míst Pickup a boxů po celém Česku a více než 128 000 míst v celé Evropě. Čtěte více