Bezplatné materiály od APEK vám pomohou připravit váš e-shop na připracované změny

12. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Na e-shopy čeká řada legislativních novinek, jejichž účinnost se nezadržitelně blíží. Od 6. ledna 2023 se budou všichni muset řídit novými pravidly. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) proto připravila ucelený materiál, který e-shopařům pomůže se ve změnách zorientovat.

APEK nyní materiál poskytuje zdarma ke stažení nejen pro své členy, ale i pro všechny ostatní podnikatele, kteří se zabývají internetovým prodejem. Obchodníci, kteří váhají, jak k novinkám přistupovat, tak mají díky APEK šanci si správný přístup vyjasnit.

Klíčové právní novinky pro e-shopy 2022 – WEBOVÁ STRÁNKA PRO stažení zdarma

Legislativní změny, které vychází z evropských směrnic, měly být účinné již na konci prvního pololetí letošního roku. Jejich přijetí ale nakonec trvalo déle, a tak se jim definitivně musí obchodníci přizpůsobit až nyní. O nejdůležitějších tématech jistě každý podnikatel slyšel – nový způsob prezentace slev, změny v odpovědnosti za vady, respektive reklamacích, nové platební tlačítko, pravidla pro zveřejňování uživatelských recenzí. Je toho tedy opravdu hodně,“ shrnul výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „V naší asociaci, která se legislativě pro e-commerce věnuje dlouhodobě, jsme proto připravili komplexní a snadno srozumitelný materiál. Ten pomůže e-shopařům se v problematice lépe zorientovat a správně se připravit na změny. Stahovat jej mohou zdarma na našich webových stránkách apek.cz.

Asociace pro elektronickou komerci nejprve poskytla tento dokument svým členům. V současné chvíli ale nabízí materiál ke stažení zdarma. A to bez omezení z webu apek.cz. Využít jej tedy mohou i podnikatelé mimo APEK. Hlavním smyslem tohoto rozhodnutí je, aby nedocházelo ke zbytečným chybám, které by poškozovaly dobré jméno české e-commerce. A také to, aby se provozovatelé e-shopů mohli věnovat své hlavní činnosti – prodeji zboží – a nemuseli dlouze pátrat v zákonech. „Jedním z cílů činnosti naší asociace je rozvoj a podpora celého prostředí české e-commerce. Proto jsme se rozhodli navázat na náš dlouholetý projekt APEK Vzorových obchodních podmínek. I ty poskytujeme e-shopařům zdarma, abychom podpořili všechny podnikatele, kteří se do on-line prodeje pustí. Věřím, že nyní ocení náš nejnovější materiál zaměřený na legislativní změny,“ doplnil Vetyška.

Volně dostupný materiál přináší na osmnácti stranách textu přehledně ty nejdůležitější informace. Obsahuje praktické příklady, jak postupovat nově při slevách. Dále například schéma reklamačního procesu a nechybí v něm ani jednoduchý klíč pro správné plnění informačních povinností u uživatelských recenzí. Podnikatelé v brožuře také najdou informace o správném označení tlačítka pro odeslání objednávky z on-line nákupního košíku, o zákazu přednastavených souhlasů k nevyžádanému zboží (či službě) nebo o nápravě chybné implementace práv spotřebitele při vyzkoušení výrobků ve lhůtě 14 dnů.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ovšem poskytuje svým členům řadu dalších právních a vzdělávacích materiálů, studií či odborných seminářů a webinářů. Zájemci o členství v APEK se mohou registrovat prostřednictvím on-line formuláře.

Podobné články

České e-commerce se daří, průměrná měsíční útrata na zákazníka v e-shopech opět rostla

16. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak ukázal pravidelný měsíční výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli, chuť Čechů nakupovat na internetu stále roste. Průměrná měsíční útrata jednoho on-line nakupujícího dosáhla téměř 5 000 korun, což je o necelých 300 více než v roce 2024. Nejvíce přitom utráceli spotřebitelé v kategorii 25 – 34 let. Čtěte více

Skip Pay se na Slovensku integroval do platebních bran GoPay a Comgate

15. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech ČSOB, na Slovensku potvrzuje, že chytré financování má i za hranicemi Česka své místo. Vedle úspěšné integrace do platebních bran GoPay a Comgate rozšířil fintech své služby také do kamenných poboček cestovní agentury Invia a navázal spolupráci s novými e-shopy. Slovenští zákazníci si také oblíbili nákup na Třetinu. Čtěte více

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více