Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny.

S online nákupem elektroniky má zkušenost přibližně 66 % Čechů. Ukazují to výsledky průzkumu  DATART z počátku roku 2025, který zahrnoval reprezentativní vzorek 1 049 respondentů. Přibližně polovina online nákupů probíhá prostřednictvím mobilního telefonu, který se tak stal nejen nástrojem pro vyhledávání produktů, ale stále častěji i prostředkem samotného nákupu. Jasným trendem jsou pak mobilní aplikace konkrétních prodejců, které využívá více než třetina (36 %) spotřebitelů. Nejvíce oblíbené jsou mezi lidmi ve věku 35–44 let, zejména z větších měst a s vyššími příjmy. Tato tendence je ještě markantnější u mladší generace. „V DATARTU tento trend také vnímáme. Nakupování přes mobilní aplikaci získává na oblibě, a to především díky řadě výhod, které to spotřebitelům přináší,“ řekla Petra Psotková, tisková mluvčí společnosti DATART.                  

Jednoduše a rychle: Proč lidé dávají přednost mobilním aplikacím

Mobilní aplikace zjednodušují nákupní proces a doprovázejí zákazníka ve všech fázích jeho rozhodování. Umožňují rychlý nákup, pohodlný přístup k informacím o produktech, snadné sledování objednávek a poskytují možnost pro personalizované nabídky přesně podle potřeb jednotlivých uživatelů. „Zákazníci si zvykli řešit nákupy rychle a odkudkoliv – třeba po cestě z práce nebo z gauče večer doma. Mobilní aplikace se pro ně stává pohodlnější cestou, jak nakoupit či zjistit informace,“ dodala Psotková.

Kamenné prodejny si stále zachovávají důležité postavení v nákupním řetězci

I když jsou dnes online nákupy dostupné během pár okamžiků, fyzické prodejny stále nabízejí něco, co digitální svět pravděpodobně nikdy úplně nenahradí – osobní kontakt, důvěru, autentický zážitek a lidský přístup. Význam kamenných prodejen tak zůstává pevný, a i nadále představují pro spotřebitele místo, kde mohou využít odborné poradenství, servisní a podpůrné služby, osobně si prohlédnout či vyzkoušet zboží, konzultovat s odborníky nebo pohodlně vyzvednout objednávky z e-shopů. Tyto služby jsou pro zákazníky stále důležité navzdory rychlému rozvoji technologií. „Spotřebitelé dnes stále častěji kombinují pohodlí nákupů na internetu s jistotou a důvěrou, kterou jim poskytuje osobní kontakt v kamenných prodejnách. Proto úspěšní prodejci efektivně propojují online svět s tím fyzickým,“ shrnula Psotková.

Podobné články

HONOR představil motivační program pro vývojáře a designéry

23. 8. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Honor)
Cílem motivačního programu „The Developer Incentive Program“ je podpořit a odměnit kreativní a inovativní vývojáře aplikací a her a designéry témat uživatelského rozhraní mobilních telefonů. Honor v poukázkách, které následně mohou vývojáři využít k propagaci svých produktů, plánuje rozdat přes 120 milionů eur. Čtěte více

Huawei Mobile Cloud PC Client zajistí bezpečné a jednoduché ukládání, správu a sdílení dat

20. 7. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: Huawei)
Společnost Huawei zpřístupnila aplikaci Huawei Mobile Cloud PC Client, která uživatelům přináší bezpečný a jednoduchý způsob ukládání, správy a sdílení dat. Čtěte více

Bez (fungujících) aplikací to dnes nejde

26. 8. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cisco)
Studie společnosti Cisco jasně ukázala, že od počátku pandemie COVID-19 výrazně vzrostla závislost spotřebitelů na aplikacích a digitálních službách. Zároveň je zřejmé, že spotřebitelé mají nulovou toleranci vůči neuspokojivému fungování aplikací. Čtěte více

Kerio Connect posiluje mobilní funkce

28. 8. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Kerio Technologies)
Nejnovější verze řešení Kerio Connect posiluje v oblasti BYOD – v reakci na rostoucí počet uživatelů, kteří přistupují k poštovnímu serveru z mobilních zařízení. Podle nejnovějších údajů až 8 z 10 uživatelů elektronické pošty přistupuje ke svému e-mailovému účtu prioritně ze svého chytrého telefonu. Čtěte více