Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh.

Vprovozu je v tuto chvíli více než 140 boxů a již nyní tak svým zákazníkům nabízí možnost pohodlně si vyzvednout zásilky kdykoliv zrovna potřebují – 24 hodin denně, 7 dní vtýdnu.

Allegro pokračuje v dalším rozšiřování svých služeb na českém trhu a zavádí síť vlastních výdejních boxů pod značkou One Box by Allegro. Síť již nyní čítá po celé České republice více než 140výdejních boxů. Společnost rovněž pokračuje v integraci a sjednocování svých služeb na trzích, kde aktuálně působí. Logistický operátor WE|DO by Allegro se tak postupně transformuje na One by Allegro.

Cílem nově vybudované sítě výdejních boxů je primárně zlepšení kvality poskytovaných služeb spojených s nakupováním na platformě Allegro, zákazníci se totiž mohou díky boxům těšit na rychlejší a pohodlnější doručení svých objednávek. První One Box byl nainstalován na pražském Smíchově, zatím poslední pak v Praze Ďáblicích. One Boxy tak doplňují stávající síť výdejních boxů a míst, kam společnost WE|DO své zásilky doručuje. Počet míst, kde si čeští zákazníci mohou své objednávky z platformy Allegro i mimo ni vyzvednout, se tak zvýší na více než 3 840.

Pro naše zákazníky je doručování do výdejních boxů stabilně jedním znejoblíbenějších způsobů dopravy a míra jejich využívání neustále roste. Spuštění naší vlastní sítě výdejních boxů, které zákazníkům přinesou jednotný zážitek, je proto přirozeným krokem, jak dále zvýšit pohodlí při nakupování a zároveň opět posunout celkovou kvalitu našich služeb,“ uvedl Jakub Kłoczewiak, provozní ředitel společnosti Allegro.

Snadno ovladatelné, a navíc šetrné vůči svému okolí    

Výdejní One Boxy mají nejen intuitivní ovládání, ale také jsou navrženy tak, aby svým designem respektovaly životní prostředí českých měst. Napájeny jsou elektrickou energií z klasické elektrické sítě, přičemž elektřinu Allegro odebírá pouze od dodavatelů s ověřenou certifikací původu. Společnost zároveň své boxy vybavila senzory kvality ovzduší – zákazníci si tak mohou výsledky měření zkontrolovat online na mapě všech lokací. Aby pak místní obyvatelé nebyli ničím rušeni, Allegro přesně označuje místa, kde smí kurýři zásilky vykládat, a zavádí také tiché otevírání a zavírání dvířek jednotlivých přihrádek One Boxu.

S cílem snížit spotřebu elektřiny a nepřispívat ke světelnému smogu je navíc osvětlení One Boxů aktivováno pouze v případě potřeby, pohybovým čidlem. Výdejní boxy disponují také bezbariérovým přístupem pro zákazníky s handicapem. Již brzy se pak zákazníci mohou těšit na řadu dalších funkcí – jako například platbu na dobírku přímo přes platební terminál One Boxu nebo možnost zvolit si výšku přihrádky, do které si nakupující nechá svou objednávku doručit. V tuto chvíli mohou zákazníci platit své objednávky na dobírku skrze platební bránu, jež je jim zprostředkována přes odkaz v notifikaci, která přijde e-mailem nebo přes SMS, jakmile je zásilka doručena do výdejního boxu a připravena k vyzvednutí. Do budoucna je v plánu také možnost platby na dobírku přímo v aplikaci Allegro.

WE|DO se postupně mění na One by Allegro  

Počínaje letošním létem budou moci čeští zákazníci sledovat rebranding logistické společnosti WE|DO by Allegro na „One by Allegro“, čímž dojde k postupnému sjednocování logistických služeb spadajících pod společnost Allegro napříč všemi trhy, na nichž aktivně působí. V rámci rebrandingu tak budou postupně nahrazeny nejen uniformy kurýrů, ale také označení výdejních míst či logistických dep.

WE|DO doručilo vminulém roce úctyhodných 8,2 milionu zásilek a stalo se synonymem rychlého a spolehlivého doručení, nejen vrámci nákupů na allegro.cz, ale i jiných e-shopů mimo platformu, které jeho služeb využívají. Transformace WE|DO by Allegro na novou značku One by Allegro je pro nás vstupem do zcela nové etapy, vníž chceme dále posouvat standard doručování a přinášet tak našim zákazníkům možnost vybírat zmilionů nabídek napříč kategoriemi. To vše sjistotou rychlého a pohodlného doručení do výdejních boxů, výdejních míst i na adresu zákazníka,“ uzavřel Jakub Kłoczewiak.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více