Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků.

Druhé čtvrtletí roku 2025 navázalo na stabilní vývoj z úvodu roku. Zatímco duben byl v meziročním srovnání slabší, květen již ukázal návrat k růstu, který v červnu výrazně akceleroval. Celkově tak český e-commerce trh za druhý kvartál 2025 zaznamenal 8% růst.

Čísla za druhé čtvrtletí potvrzují, že se česká e-commerce definitivně vymanila ze stagnace posledních dvou let. Spotřebitelská nálada se zjevně zlepšuje, což bylo vidět zejména v červnu, kdy lidé nakupovali vybavení na dovolenou a zahradu, ale i pro boj s vedrem,“ řekl David Chmelař, CEO Heureka Group, a dodal: „Růst o 8 % je zdravý základ pro druhou polovinu roku, která bývá tradičně silnější. Očekáváme, že pokud nenastanou nepředvídatelné ekonomické otřesy, tento pozitivní trend bude pokračovat.

Průměrná objednávka drží hodnotu, spokojenost zákazníků je vysoká

Průměrná hodnota jedné objednávky v českých e-shopech zůstala ve druhém čtvrtletí stabilní na hodnotě 1 605 Kč. To odpovídá úrovni z prvního kvartálu.

Spokojenost zákazníků s nákupy na internetu se i nadále drží na velmi vysoké úrovni. Hodnota v druhém kvartálu dosáhla 96,32 %, což svědčí o setrvalé kvalitě služeb českých internetových obchodů.

Skokani čtvrtletí: Doplňky stravy, soláry nebo kurníky

Vedle sezónních produktů a mobilních telefonů, které stabilně dominují ve vyhledávání, zaznamenaly výrazné meziroční nárůsty třeba i pouzdra a kryty na mobilní telefony (143 %), solární a fotovoltaické komponenty (148 %), nebo třeba kurníky (142 %). Skokany čtvrtletí jsou pak kategorie:

  • Doplňky stravy na hubnutí: Nárůst o ohromných 611 % před příchodem léta a plavkové sezóny. Roli mohly sehrát i západní trendy a velká medializace zájmu o přípravky typu Ozempic.
  • Doplňky stravy na paměť a koncentraci: Nárůst o 573 % může být spojený například se zkouškovým obdobím.
  • Přívěsné vozíky: Očekávatelný 241 % růst v sezóně, kdy Češi často začínají aktivně pečovat o zahradu a vyrážet na chaty.
  • E-liquidy: Nárůst o 212 % potvrzuje rostoucí trend, kdy zejména mladší generace hledají alternativy ke klasickým tabákovým výrobkům.

„Propadáky“ čtvrtletí: Jakým kategoriím se na jaře nedařilo

Na druhé straně žebříčku se ocitly kategorie, u kterých zájem ze strany zákazníků meziročně klesal. Často jde o zboží, které mělo extrémně silnou sezónu v předchozím roce. Nejlepším příkladem jsou například hokejové dresy, jejichž prodeje se po loňském zlatém triumfu na domácím mistrovství světa propadly o více než 73 %. Propadové kategorie tak nejsou tolik signálem slabého trhu, jako spíše statistickým návratem k normálu.

  • Drtiče odpadu: pokles o zhruba 78 %;
  • Mikroskopy: propad téměř o 77 %;
  • Hokejové dresy: pokles o více než 73 %;
  • Krby: pokles o 66 %;
  • Sedačky na kolo: pokles o 56 %.

Slovenská e-commerce rostla trochu pomaleji

Slovenský e-commerce trh si ve druhém čtvrtletí vedl o něco hůře než ten český a meziročně posílil o čtyři procenta. Průměrná hodnota objednávky na Slovensku se stejně jako v Česku držela na stabilní úrovni 73 eur.

Data vyplývají z analýzy E-commerce Insider společnosti Heureka Group.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více