Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků.

Druhé čtvrtletí roku 2025 navázalo na stabilní vývoj z úvodu roku. Zatímco duben byl v meziročním srovnání slabší, květen již ukázal návrat k růstu, který v červnu výrazně akceleroval. Celkově tak český e-commerce trh za druhý kvartál 2025 zaznamenal 8% růst.

Čísla za druhé čtvrtletí potvrzují, že se česká e-commerce definitivně vymanila ze stagnace posledních dvou let. Spotřebitelská nálada se zjevně zlepšuje, což bylo vidět zejména v červnu, kdy lidé nakupovali vybavení na dovolenou a zahradu, ale i pro boj s vedrem,“ řekl David Chmelař, CEO Heureka Group, a dodal: „Růst o 8 % je zdravý základ pro druhou polovinu roku, která bývá tradičně silnější. Očekáváme, že pokud nenastanou nepředvídatelné ekonomické otřesy, tento pozitivní trend bude pokračovat.

Průměrná objednávka drží hodnotu, spokojenost zákazníků je vysoká

Průměrná hodnota jedné objednávky v českých e-shopech zůstala ve druhém čtvrtletí stabilní na hodnotě 1 605 Kč. To odpovídá úrovni z prvního kvartálu.

Spokojenost zákazníků s nákupy na internetu se i nadále drží na velmi vysoké úrovni. Hodnota v druhém kvartálu dosáhla 96,32 %, což svědčí o setrvalé kvalitě služeb českých internetových obchodů.

Skokani čtvrtletí: Doplňky stravy, soláry nebo kurníky

Vedle sezónních produktů a mobilních telefonů, které stabilně dominují ve vyhledávání, zaznamenaly výrazné meziroční nárůsty třeba i pouzdra a kryty na mobilní telefony (143 %), solární a fotovoltaické komponenty (148 %), nebo třeba kurníky (142 %). Skokany čtvrtletí jsou pak kategorie:

  • Doplňky stravy na hubnutí: Nárůst o ohromných 611 % před příchodem léta a plavkové sezóny. Roli mohly sehrát i západní trendy a velká medializace zájmu o přípravky typu Ozempic.
  • Doplňky stravy na paměť a koncentraci: Nárůst o 573 % může být spojený například se zkouškovým obdobím.
  • Přívěsné vozíky: Očekávatelný 241 % růst v sezóně, kdy Češi často začínají aktivně pečovat o zahradu a vyrážet na chaty.
  • E-liquidy: Nárůst o 212 % potvrzuje rostoucí trend, kdy zejména mladší generace hledají alternativy ke klasickým tabákovým výrobkům.

„Propadáky“ čtvrtletí: Jakým kategoriím se na jaře nedařilo

Na druhé straně žebříčku se ocitly kategorie, u kterých zájem ze strany zákazníků meziročně klesal. Často jde o zboží, které mělo extrémně silnou sezónu v předchozím roce. Nejlepším příkladem jsou například hokejové dresy, jejichž prodeje se po loňském zlatém triumfu na domácím mistrovství světa propadly o více než 73 %. Propadové kategorie tak nejsou tolik signálem slabého trhu, jako spíše statistickým návratem k normálu.

  • Drtiče odpadu: pokles o zhruba 78 %;
  • Mikroskopy: propad téměř o 77 %;
  • Hokejové dresy: pokles o více než 73 %;
  • Krby: pokles o 66 %;
  • Sedačky na kolo: pokles o 56 %.

Slovenská e-commerce rostla trochu pomaleji

Slovenský e-commerce trh si ve druhém čtvrtletí vedl o něco hůře než ten český a meziročně posílil o čtyři procenta. Průměrná hodnota objednávky na Slovensku se stejně jako v Česku držela na stabilní úrovni 73 eur.

Data vyplývají z analýzy E-commerce Insider společnosti Heureka Group.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více