Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků.

Druhé čtvrtletí roku 2025 navázalo na stabilní vývoj z úvodu roku. Zatímco duben byl v meziročním srovnání slabší, květen již ukázal návrat k růstu, který v červnu výrazně akceleroval. Celkově tak český e-commerce trh za druhý kvartál 2025 zaznamenal 8% růst.

Čísla za druhé čtvrtletí potvrzují, že se česká e-commerce definitivně vymanila ze stagnace posledních dvou let. Spotřebitelská nálada se zjevně zlepšuje, což bylo vidět zejména v červnu, kdy lidé nakupovali vybavení na dovolenou a zahradu, ale i pro boj s vedrem,“ řekl David Chmelař, CEO Heureka Group, a dodal: „Růst o 8 % je zdravý základ pro druhou polovinu roku, která bývá tradičně silnější. Očekáváme, že pokud nenastanou nepředvídatelné ekonomické otřesy, tento pozitivní trend bude pokračovat.

Průměrná objednávka drží hodnotu, spokojenost zákazníků je vysoká

Průměrná hodnota jedné objednávky v českých e-shopech zůstala ve druhém čtvrtletí stabilní na hodnotě 1 605 Kč. To odpovídá úrovni z prvního kvartálu.

Spokojenost zákazníků s nákupy na internetu se i nadále drží na velmi vysoké úrovni. Hodnota v druhém kvartálu dosáhla 96,32 %, což svědčí o setrvalé kvalitě služeb českých internetových obchodů.

Skokani čtvrtletí: Doplňky stravy, soláry nebo kurníky

Vedle sezónních produktů a mobilních telefonů, které stabilně dominují ve vyhledávání, zaznamenaly výrazné meziroční nárůsty třeba i pouzdra a kryty na mobilní telefony (143 %), solární a fotovoltaické komponenty (148 %), nebo třeba kurníky (142 %). Skokany čtvrtletí jsou pak kategorie:

  • Doplňky stravy na hubnutí: Nárůst o ohromných 611 % před příchodem léta a plavkové sezóny. Roli mohly sehrát i západní trendy a velká medializace zájmu o přípravky typu Ozempic.
  • Doplňky stravy na paměť a koncentraci: Nárůst o 573 % může být spojený například se zkouškovým obdobím.
  • Přívěsné vozíky: Očekávatelný 241 % růst v sezóně, kdy Češi často začínají aktivně pečovat o zahradu a vyrážet na chaty.
  • E-liquidy: Nárůst o 212 % potvrzuje rostoucí trend, kdy zejména mladší generace hledají alternativy ke klasickým tabákovým výrobkům.

„Propadáky“ čtvrtletí: Jakým kategoriím se na jaře nedařilo

Na druhé straně žebříčku se ocitly kategorie, u kterých zájem ze strany zákazníků meziročně klesal. Často jde o zboží, které mělo extrémně silnou sezónu v předchozím roce. Nejlepším příkladem jsou například hokejové dresy, jejichž prodeje se po loňském zlatém triumfu na domácím mistrovství světa propadly o více než 73 %. Propadové kategorie tak nejsou tolik signálem slabého trhu, jako spíše statistickým návratem k normálu.

  • Drtiče odpadu: pokles o zhruba 78 %;
  • Mikroskopy: propad téměř o 77 %;
  • Hokejové dresy: pokles o více než 73 %;
  • Krby: pokles o 66 %;
  • Sedačky na kolo: pokles o 56 %.

Slovenská e-commerce rostla trochu pomaleji

Slovenský e-commerce trh si ve druhém čtvrtletí vedl o něco hůře než ten český a meziročně posílil o čtyři procenta. Průměrná hodnota objednávky na Slovensku se stejně jako v Česku držela na stabilní úrovni 73 eur.

Data vyplývají z analýzy E-commerce Insider společnosti Heureka Group.

Podobné články

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více

Skip Pay zavádí možnost rozesplátkovat vyúčtování

22. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje možnosti svých odložených plateb. Přibyla nabídka rozložit si vyúčtování na splátky po dobu 4–⁠⁠⁠⁠⁠⁠37 měsíců. Je určena především pro nečekané výdaje, které nejdou jednoduše pokrýt z běžného rozpočtu – například stěhování nebo nákladné opravy. Na rozdíl od klasických splátkových produktů na e-shopech zákazník získává větší volnost. Čtěte více

Allegro zpřísňuje požadavky na obchodníky, aby zrychlilo doručení a zlepšilo kvalitu nabídky

17. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Obchodníci se sídlem mimo Evropský hospodářský prostor mohou nyní na Allegro.cz prodávat pouze v případě, že mají své produkty fyzicky dostupné ve skladech na území Evropy a zároveň mají dostatečné hodnocení kvality za plnění předešlých objednávek na Allegro. Tato změna vedla k odstranění desítek milionů nabídek od neevropských prodejců na Allegro.cz. Čtěte více