Bezplatné materiály od APEK vám pomohou připravit váš e-shop na připracované změny

12. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Na e-shopy čeká řada legislativních novinek, jejichž účinnost se nezadržitelně blíží. Od 6. ledna 2023 se budou všichni muset řídit novými pravidly. Asociace pro elektronickou komerci (APEK) proto připravila ucelený materiál, který e-shopařům pomůže se ve změnách zorientovat.

APEK nyní materiál poskytuje zdarma ke stažení nejen pro své členy, ale i pro všechny ostatní podnikatele, kteří se zabývají internetovým prodejem. Obchodníci, kteří váhají, jak k novinkám přistupovat, tak mají díky APEK šanci si správný přístup vyjasnit.

Klíčové právní novinky pro e-shopy 2022 – WEBOVÁ STRÁNKA PRO stažení zdarma

Legislativní změny, které vychází z evropských směrnic, měly být účinné již na konci prvního pololetí letošního roku. Jejich přijetí ale nakonec trvalo déle, a tak se jim definitivně musí obchodníci přizpůsobit až nyní. O nejdůležitějších tématech jistě každý podnikatel slyšel – nový způsob prezentace slev, změny v odpovědnosti za vady, respektive reklamacích, nové platební tlačítko, pravidla pro zveřejňování uživatelských recenzí. Je toho tedy opravdu hodně,“ shrnul výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „V naší asociaci, která se legislativě pro e-commerce věnuje dlouhodobě, jsme proto připravili komplexní a snadno srozumitelný materiál. Ten pomůže e-shopařům se v problematice lépe zorientovat a správně se připravit na změny. Stahovat jej mohou zdarma na našich webových stránkách apek.cz.

Asociace pro elektronickou komerci nejprve poskytla tento dokument svým členům. V současné chvíli ale nabízí materiál ke stažení zdarma. A to bez omezení z webu apek.cz. Využít jej tedy mohou i podnikatelé mimo APEK. Hlavním smyslem tohoto rozhodnutí je, aby nedocházelo ke zbytečným chybám, které by poškozovaly dobré jméno české e-commerce. A také to, aby se provozovatelé e-shopů mohli věnovat své hlavní činnosti – prodeji zboží – a nemuseli dlouze pátrat v zákonech. „Jedním z cílů činnosti naší asociace je rozvoj a podpora celého prostředí české e-commerce. Proto jsme se rozhodli navázat na náš dlouholetý projekt APEK Vzorových obchodních podmínek. I ty poskytujeme e-shopařům zdarma, abychom podpořili všechny podnikatele, kteří se do on-line prodeje pustí. Věřím, že nyní ocení náš nejnovější materiál zaměřený na legislativní změny,“ doplnil Vetyška.

Volně dostupný materiál přináší na osmnácti stranách textu přehledně ty nejdůležitější informace. Obsahuje praktické příklady, jak postupovat nově při slevách. Dále například schéma reklamačního procesu a nechybí v něm ani jednoduchý klíč pro správné plnění informačních povinností u uživatelských recenzí. Podnikatelé v brožuře také najdou informace o správném označení tlačítka pro odeslání objednávky z on-line nákupního košíku, o zákazu přednastavených souhlasů k nevyžádanému zboží (či službě) nebo o nápravě chybné implementace práv spotřebitele při vyzkoušení výrobků ve lhůtě 14 dnů.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ovšem poskytuje svým členům řadu dalších právních a vzdělávacích materiálů, studií či odborných seminářů a webinářů. Zájemci o členství v APEK se mohou registrovat prostřednictvím on-line formuláře.

Podobné články

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více

Češi jsou při nákupech impulsivnější, radost z utrácení se ale nevrací a trh deformují slevy

28. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jak se vyvíjí běžný zákazník českých e-shopů? A co si z toho mají odnést obchodníci? Nová sonda Skip Pay ukazuje, že po letech přestáváme být při nakupování ve vleku ekonomické situace a vracíme se k impulsivnějším nákupům. Zároveň ale překvapivě klesá loajalita a také důvěra v obchodníky. A hlavně – radost z nakupování a utrácení se stále nevrací tam, kde byla před inflační vlnou. Čtěte více

Průměrná měsíční on-line útrata na e-shopech v červnu rostla. Muži utráceli víc než ženy

25. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak utráceli Češi v červnu v e-shopech? Na to se opět ve svém pravidelném výzkumu mezi spotřebiteli ptala Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Jak ukázaly odpovědi on-line zákazníků, bylo to v meziročním srovnání opět víc než vloni. I nadále tak pokračuje pozitivní trend letošních e-commerce prodejů. Čtěte více