E-shopy opět čekají o Vánocích rekordní tržby. Měly by přesáhnout 50 miliard korun

12. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a s nimi i nejvýznamnější sezona pro provozovatele internetových obchodů. Češi nakupují v e-shopech pravidelně a již prakticky veškeré myslitelné zboží, nákupy dárků pod stromeček však stále tvoří nejvýznamnější část celoročních obratů. Letos by celkové předvánoční on-line prodeje dle očekávání Asociace pro elektronickou komerci (APEK) měly přesáhnout 50 miliard korun.

Česká e-commerce roste dlouhodobě a není překvapením, že také letos můžeme očekávat překonání rekordu z roku 2018. Vloni obraty e-shopů během Vánoc dosáhly 45 miliard korun, letos lze očekávat meziroční růst až 15 %. „Dlouhodobě se rozšiřuje řada kategorií zboží, které Češi na internetu nakupují pravidelně. Vánoční dárky jsou ovšem specifické, a tak bude podle všeho i letos on-line vládnout klasika – hračky, oblečení, knihy či elektronika,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Během Vánoc se daří jak největším hráčům na trhu, kteří nabízí široký sortiment, tak i specializovaným prodejnám. „Pro všechny e-shopy je předvánoční období klíčovou částí roku. Proto jsou na něj, stejně jako dopravci, dobře připraveny. Také díky rozšířeným možnostem způsobů dodání či osobního vyzvednutí zboží věříme, že bude nákup dárků letos na internetu ještě pohodlnější,“ doplnil Vetyška. Před Vánoci ale nečeká růst jen prodej zboží, které bude mířit pod stromek. Komfortu objednávky z domova budou nakupující využívat opět více také u potravin či vánočních doplňků nebo drogistického zboží.

Asociace pro elektronickou komerci očekává, že také díky vánočním prodejům se bude celkový meziroční růst obratů českých e-shopů opět blížit 15 %. „Předpokládáme, že druhá polovina roku 2019 jako celek bude pro naší e-commerce velmi úspěšná. Věříme, že zákazníci ocení další rozvoj internetových obchodů, které se stále více zaměřují na doplňkové služby a celý komfort pro nakupující,“ uzavřel Jan Vetyška.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více