Heureka.cz

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent
Novinky

Česká e-commerce vloni meziročně ztratila šest procent

Česká e-commerce zakončila rok 2023 s celkovým obratem 185 miliard korun. Jde tak o šestiprocentní pokles oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál, který se po mnoha měsících propadu dostal do 2% růstu. Trh se díky klesající inflaci i příchodu zahraničních hráčů začal oživovat, dařilo se zejména velkým e-shopům.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %
Novinky

Česká e-commerce se ve třetím čtvrtletí kvůli obavám z vysokých cen a nečekaných výdajů propadla o 11 %

Lidé kvůli obavám z vysokých cen stále odkládají své nákupy, hledají výhodné nabídky i při nákupu levnějšího zboží a čekají na slevové akce. Opatrnost při nakupování potvrzuje i výsledek české e-commerce za uplynulý kvartál – podle Heureky se její obrat zhoršil o tři procentní body oproti předchozím třem měsícům a o 11 % oproti loňsku.

Přečíst celý článek
Heureku povede David Chmelař. Braverman se stává poradcem vedení
Personálie

Heureku povede David Chmelař. Braverman se stává poradcem vedení

Heureka Group („Heureka“) jmenovala Davida Chmelaře generálním ředitelem společnosti. Dosavadní CEO Tomáš Braverman se stává nevýkonným poradcem představenstva Heureky.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020
Novinky

Česká e-commerce si vloni pohoršila o 12 %, přesto překonala rok 2020

Obrat e-shopů v roce 2022 skončil 12 % pod úrovní roku 2021, o miliardu však překonal útraty Čechů na internetu v roce 2020. Pro e-shopy bylo v loňském roce charakteristické rozšiřování jejich sortimentu i pokles jejich celkového počtu.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce ve třetím čtvrtletí meziročně klesla o pět procent
Novinky

Česká e-commerce ve třetím čtvrtletí meziročně klesla o pět procent

Z pohledu e-commerce slibně se vyvíjející letní měsíce mírně ochladil příchod září. Obrat e-commerce se ve třetím kvartálu letošního roku zastavil 5 % pod úrovní loňského roku, i když ještě srpnová čísla vypadala o něco lépe. Ve srovnání s předchozím kvartálem jde o zlepšení o čtyři procentní body.

Přečíst celý článek
Jaké jsou dopady inflace na ceny v e-commerce?
Novinky

Jaké jsou dopady inflace na ceny v e-commerce?

Aktuální situace a všechny přidružené události posledních měsíců se odráží na rostoucích cenách spotřebního zboží. V jakých kategoriích je tento trend patrný nejvíce ukazuje nejnovější analýza vývoje cen na internetu, kterou zpracoval nákupní rádce Heureka.cz.

Přečíst celý článek
Novinky

Heureka pokračuje v nákupech – kupuje logistickou společnost Balíkobot

Posílení služeb v oblasti zpracování a přenosu logistických dat v marketplace a rozšíření a zatraktivnění služeb partnerům – to jsou jedny z hlavních cílů další akvizice skupiny Heureka Group. Ta kupuje službu Balíkobot, která aktuálně patří majoritně investorům Martinovi Kasovi a Davidu Folprechtovi.

Přečíst celý článek
České e-commerce se dařilo, již je jen jednotky procent pod loňským rokem
Novinky

České e-commerce se dařilo, již je jen jednotky procent pod loňským rokem

Očekávané meziroční srovnání výkonu e-commerce, které v druhém čtvrtletí už „nejde proti“ koronavirovým opatřením, ukázalo významné zlepšení. Čísla obratu e-shopů se v druhém čtvrtletí zastavila 9 % pod úrovní loňského roku. Růst vykázaly především kategorie spojené s energetickou krizí a válkou na Ukrajině – krbová kamna nebo sporáky na tuhá paliva. Skokanem se staly 3D tiskárny.

Přečíst celý článek
Česká e-commerce v prvním čtvrtletí meziročně ztratila 25 %
Novinky

Česká e-commerce v prvním čtvrtletí meziročně ztratila 25 %

Aktuální pokles obratu e-shopů o čtvrtinu v porovnání s prvním kvartálem 2021 podle Heureky stále znamená růst oproti přepandemickému období. Na vině meziročního poklesu je loňský lockdown a s tím spojený přesun nákupů lidí z kamenných prodejen na internet. Celkové situaci nepřispěla ani společenská nálada a růst cen způsobený vysokou inflací.

Přečíst celý článek
Podíl e-commerce na českém maloobchodě se vloni zvýšil na 17 %
Novinky

Podíl e-commerce na českém maloobchodě se vloni zvýšil na 17 %

O tom, že význam české e-commerce je stále větší, se v uplynulých dvou letech přesvědčil prakticky každý. Rostoucí důležitost internetového prodeje potvrzují také data Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Z těch vyplývá, že podíl e-commerce na celém českém maloobchodu dosáhl v roce 2021 již na 17 %.

Přečíst celý článek