APEK

Co přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?
Novinky

Co přinese novela zákona na ochranu spotřebitele a na co se připravit?

Novela zákona o ochraně spotřebitele nabyla 28. prosince 2015 účinnosti a obchodníci jí musí věnovat pozornost. Přináší jak části týkající se ochrany spotřebitelů proti nekalým praktikám či klamavému chování, tak možnost řešit spotřebitelské spory mimosoudní cestou. Toto „mimosoudní řešení spotřebitelských sporů“ nabyde účinnosti 1. února 2016.

Přečíst celý článek
Jednotný evropský digitální trh. Vede tudy správná cesta pro e-shopy?
Novinky

Jednotný evropský digitální trh. Vede tudy správná cesta pro e-shopy?

Evropská komise v květnu představila jeden ze svých nejdůležitějších konceptů – rozvoj jednotného digitálního trhu. Od představení hlavních myšlenek nyní EU postupuje k podrobnějšímu rozpracování a mimo jiné probíhají také veřejné konzultace na téma jednotného digitálního trhu. Díky tomu můžeme vnímat, jakým směrem se Evropská komise chce vydat.

Přečíst celý článek
E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %
Novinky

E-komerce v Evropě v roce 2014 vzrostla o 14,3 %

Evropská e-komerce má za sebou další úspěšný rok. V roce 2014 dosáhly obraty prodejů po internetu 423,8 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o více než 14 %. Státy EU dosáhly obratu 368,7 miliardy eur, z toho Česká republika přibližně 3,1 miliardy eur.

Přečíst celý článek
Infografika: Jak zákazníci vybírají e-shop? Podle informací, skladové dostupnosti a dopravy zdarma
Novinky

Infografika: Jak zákazníci vybírají e-shop? Podle informací, skladové dostupnosti a dopravy zdarma

Mezi nejdůležitější vlastnosti internetových obchodů patří podle výzkumu společnosti Mediaresearch kvalitně popsané technické informace o produktech a dostupnost zboží skladem. Pro výběr online obchodu využívá nadpoloviční většina zákazníků srovnávače zboží.

Přečíst celý článek
Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů
Novinky

Cyber Monday odstartovalo vrchol sezony internetových prodejů

Tak jako je pro kamenné obchody v USA nejvýznamnějším předvánočním dnem Black Friday, dosahují světové e-shopy vrcholných tržeb během Cyber Monday. „Svátek“, který vznikl v USA, přináší zákazníkům e-shopů zajímavé slevy a zároveň startuje nejintenzivnější období předvánočních nákupů. Celkem na internetu Češi letos utratí nejméně 21,5 miliardy korun.

Přečíst celý článek
Středoevropané v roce 2013 na internetu utratili 93,3 miliardy eur
Novinky

Středoevropané v roce 2013 na internetu utratili 93,3 miliardy eur

S průměrným růstem o téměř 23 % potvrdil e-commerce trh ve střední Evropě svoje postavení dynamicky rostoucího odvětví. S 93,3 miliardami eur tvoří střední Evropa 25,7 % všech e-prodejů v Evropě.

Přečíst celý článek
Ženy v e-shopech nakupují oblečení, muži elektro
Novinky

Ženy v e-shopech nakupují oblečení, muži elektro

Nakupování z pohodlí domova – pro všechny stejné, a přitom jiné. Zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty, muži volí počítače a mobily. Rozdíly ve výběru zboží mezi internetovými spotřebiteli jsou patrné i podle věku či vzdělání. Ukázal to výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Přečíst celý článek
Nejpopulárnější zboží v e-shopech: Oblečení, počítače a mobily
Novinky

Nejpopulárnější zboží v e-shopech: Oblečení, počítače a mobily

Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) téměř každý druhý Čech využívající internet si v loňském roce objednal na internetu oblečení či boty. Počítače či notebooky, mobily nebo sportovní vybavení – to jsou další velmi populární druhy zboží, které se nakupují v e-shopech.

Přečíst celý článek
Ženy v internetových nákupech předběhly muže
Novinky

Ženy v internetových nákupech předběhly muže

Výzkum organizace APEK potvrdil, Češi si na online nakupování zvykli a oblíbili si jej. Alespoň jednou za měsíc si zakoupí zboží či službu v e-shopu 46 % internetové populace, jednou za čtvrtletí je to už 71 %. Překvapením je, že v současné době již ženy na internetu nakupují častěji než muži.

Přečíst celý článek
Zákazníci preferují známý e-shop a nízkou cenu zboží
Novinky

Zákazníci preferují známý e-shop a nízkou cenu zboží

E-shopy vedou nad kamennými prodejnami díky nižší ceně a možnosti objednat zboží kdykoliv. Recenze a hodnocení ostatních uživatelů nehrají až tak velkou roli v preferenci internetových obchodů oproti kamenným, u samotných internetových nákupů ale významnou roli hrají.

Přečíst celý článek