Zákazníci preferují e-shopy s dodáním zboží zdarma

2. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Způsob a rychlost doručení zboží často rozhoduje o tom, zda je nebo není nakupující spokojen s vyřízením své objednávky v e-shopu. Přitom internetové obchody většinou využívají služeb externích dopravců. Jak tedy spotřebitelé dodání zboží v současné době vnímají? Podle průzkumu organizace APEK velmi dobře.
Foto: Freeimages.com

Služeb některého z dopravců využívá při většině svých e-nákupů 69 % zákazníků internetových obchodů – volí obvykle variantu doručení objednávky domů či například do zaměstnání. A rozhodně příliš nepřekvapí, že tento poměr závisí také na místě, kam chce nakupující balíček dodat. Ve velkých městech totiž dopravců při většině svých nákupů využívá jen 47 % spotřebitelů, zatímco na vesnicích je to 81 %. „Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech Češi často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží,“ zhodnotil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Nakupující nejčastěji volí dodání zboží domů, tuto variantu zvolilo 72 % respondentů. Oproti tomu do zaměstnání si nechává nejčastěji zboží doručit 10 % zákazníků. Jak si obvykle spotřebitelé vybírají konkrétní způsob doručení či dopravní společnost? U 35 % z nich vždy záleží na konkrétní objednávce bez výraznější preference. Naopak 30 % zákazníků volí podle nejnižší ceny dodání a 18 % podle předchozí zkušenosti. „Největší roli samozřejmě hraje objednané zboží. Pro řadu zákazníků je ale nadále nejdůležitější cena. Na druhou stranu stále roste počet nakupujících, kteří využívají nejpohodlnějších či nejrychlejších způsobů doručení zboží z e-shopů,“ doplnil Vetyška.

A jak jsou e-nakupující s nabídkou a kvalitou služeb spokojeni? „Celých 98 % zákazníků uvedlo, že je s dopravou zboží z internetových obchodů spokojeno. Takto pozitivní výsledek nás příjemně překvapil, avšak je třeba říct, že v oblasti logistiky e-shopy v uplynulých letech opravdu hodně zapracovaly,“ řekl Vetyška a dodal: „Stále je ale co zlepšovat – nakupující by například uvítali možnost vždy platit kartou při převzetí zboží či nabídku přesnějšího určení času dodání zboží. A také dodržení takto smluveného času.

APEK se ve svém výzkumu věnoval také významu ceny dodání. Že je doručení zdarma velkým lákadlem potvrdilo 69 % respondentů. Ti uvedli, že spíše nebo zcela souhlasí s tvrzením, že vždy nejprve hledají internetový obchod, který nabízí dopravu vybraného zboží zdarma. „Doprava zdarma působí na zákazníky vždy pozitivně, o tom není pochyb.“ A od jaké celkové hodnoty nákupu již většina nakupujících očekává doručení bez poplatku? „Takovou psychologickou hranicí je tisíc korun, jak uvedlo 78 % respondentů našeho výzkumu,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy prožívají rekordní rok, výrazný růst očekávají i ve druhém pololetí

13. 8. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Rok 2020 je kvůli koronaviru ve všech směrech zcela jiný. To platí také pro internetové obchody, které v průběhu krize táhly český maloobchod a dosáhly razantního meziročního nárůstu prodejů. Rozdíl přesahoval výjimečných 40 % v dubnu a postupně se ustálil až na 25 % v červnu. Čtěte více

Online nákupy šetří Čechům nejen čas a peníze, ale také snižují stres

24. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Češi chtějí především šetřit své úspory a vyhýbat se stresu, online nakupování je pro ně proto čím dál atraktivnější volbou. Proces je mimo jiné časově méně náročný. Nejčastěji nakupují módu a beauty produkty, v případě zboží určeného pro volnočasové aktivity se dokonce pohybují nad evropským průměrem. Čtěte více

Češi v prvním pololetí 2020 utratili na internetu 74 miliard korun

22. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka)
Vlivem opatření souvisejících s koronakrizí, kdy se na čas celý retail přesunul téměř výhradně do onlinu, utratili Češi v e-shopech 74 miliard korun. Nejsilnějším měsícem byl prozatím březen s celkovým meziročním růstem o 40 %. Významně rostly segmenty jako je nábytek, dům a zahrada. Čtěte více

České e-commerce rostlo i v květnu. Meziročně skoro o čtvrtinu

16. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Při pohledu na květnové statistiky je patrné, že online nákupy Čechů ovlivnila především rozhodnutí vlády o konání hromadných akcí – oproti předchozímu měsíci vyrostly kategorie spojené s pořádáním svateb (až o tisíce procent) a také další podobné kategorie jako jsou party doplňky, lampiony a podobně. Čtěte více