Zákazníci preferují e-shopy s dodáním zboží zdarma

2. 6. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Způsob a rychlost doručení zboží často rozhoduje o tom, zda je nebo není nakupující spokojen s vyřízením své objednávky v e-shopu. Přitom internetové obchody většinou využívají služeb externích dopravců. Jak tedy spotřebitelé dodání zboží v současné době vnímají? Podle průzkumu organizace APEK velmi dobře.
Foto: Freeimages.com

Služeb některého z dopravců využívá při většině svých e-nákupů 69 % zákazníků internetových obchodů – volí obvykle variantu doručení objednávky domů či například do zaměstnání. A rozhodně příliš nepřekvapí, že tento poměr závisí také na místě, kam chce nakupující balíček dodat. Ve velkých městech totiž dopravců při většině svých nákupů využívá jen 47 % spotřebitelů, zatímco na vesnicích je to 81 %. „Výsledky našeho průzkumu potvrdily, že ve velkých městech Češi často využívají prodejen či výdejen internetových obchodů. E-shopy tedy na tento požadavek správně zareagovaly, když v uplynulých letech zásadně rozšířily nabídku odběrných míst pro účely osobního vyzvednutí objednaného zboží,“ zhodnotil výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Nakupující nejčastěji volí dodání zboží domů, tuto variantu zvolilo 72 % respondentů. Oproti tomu do zaměstnání si nechává nejčastěji zboží doručit 10 % zákazníků. Jak si obvykle spotřebitelé vybírají konkrétní způsob doručení či dopravní společnost? U 35 % z nich vždy záleží na konkrétní objednávce bez výraznější preference. Naopak 30 % zákazníků volí podle nejnižší ceny dodání a 18 % podle předchozí zkušenosti. „Největší roli samozřejmě hraje objednané zboží. Pro řadu zákazníků je ale nadále nejdůležitější cena. Na druhou stranu stále roste počet nakupujících, kteří využívají nejpohodlnějších či nejrychlejších způsobů doručení zboží z e-shopů,“ doplnil Vetyška.

A jak jsou e-nakupující s nabídkou a kvalitou služeb spokojeni? „Celých 98 % zákazníků uvedlo, že je s dopravou zboží z internetových obchodů spokojeno. Takto pozitivní výsledek nás příjemně překvapil, avšak je třeba říct, že v oblasti logistiky e-shopy v uplynulých letech opravdu hodně zapracovaly,“ řekl Vetyška a dodal: „Stále je ale co zlepšovat – nakupující by například uvítali možnost vždy platit kartou při převzetí zboží či nabídku přesnějšího určení času dodání zboží. A také dodržení takto smluveného času.

APEK se ve svém výzkumu věnoval také významu ceny dodání. Že je doručení zdarma velkým lákadlem potvrdilo 69 % respondentů. Ti uvedli, že spíše nebo zcela souhlasí s tvrzením, že vždy nejprve hledají internetový obchod, který nabízí dopravu vybraného zboží zdarma. „Doprava zdarma působí na zákazníky vždy pozitivně, o tom není pochyb.“ A od jaké celkové hodnoty nákupu již většina nakupujících očekává doručení bez poplatku? „Takovou psychologickou hranicí je tisíc korun, jak uvedlo 78 % respondentů našeho výzkumu,“ uzavřel Jan Vetyška.

Štítky: 

Podobné články

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více

Allegro přichází na Slovensko

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Po úspěšném spuštění tržiště allegro.cz přichází největší nákupní platforma evropského původu také na Slovensko. Nabízí přitom i zboží od tisíců českých obchodníků, kteří tak získávají přístup na nový trh s dosahem na téměř 5,5 milionu potenciálních zákazníků. Čtěte více

Češi v únoru nakupovali v e-shopech obdobně jako v lednu, šetřili ale na on-line službách

20. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
V únoru nakoupilo na internetu zboží více než 80 % on-line spotřebitelů, průměrná objednávka činila necelé čtyři tisíce korun. Češi tak nakupovali v e-shopech obdobně jako v předchozím měsíci. Na on-line službách naopak více šetřili, průměrná útrata poklesla z necelých sedmi tisíc na čtyři tisíce korun. Čtěte více

Na internetu nakupuje 69 % Čechů, pravidelně nakupující objedná online více než čtyři balíky měsíčně

13. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD zveřejnila nejnovější e-commerce průzkum E-shopper barometer, který každoročně analyzuje nákupní chování zákazníků napříč Evropou. Průzkum ukázal, že lidé, kteří nakupují na e-shopech pravidelně, jsou zodpovědní za 88 % všech nákupů. Na jednoho nakupujícího pak připadá 4,1 balíku za měsíc. Čtěte více