První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší…

Letošní Black Friday připadá na 24. listopad. Především mezi e-shopy ale výhodné nabídky v některých případech již odstartovaly, ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne a budou často pokračovat až do následujícího víkendu. Pro internetové obchody se také letos jde o velmi důležité období. „Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že nakoupit nejméně část dárků na internetu plánuje s předstihem téměř 80 % uživatelů internetu. Další část, přesahující deset procent, ještě není zcela rozhodnutá,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „Z této široké skupiny přitom téměř šest procent využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí také plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. A zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.

Ve druhé polovině listopadu už tradičně plánuje nakoupit většinu dárků nejvýznamnější část zákazníků. Skoro polovina respondentů výzkumu APEK uvedla, že v období od 16. do 30 listopadu objednává balíčky určené pod vánoční stromeček nejčastěji. „Z praxe víme, že on-line vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony. Mohou zodpovědně říct, že jsou na něj i letos všichni dobře připravení. Věřím, že i díky tomu letošní vánoční obraty překonají loňský rok a posunou českou e-commerce vpřed,“ doplnil Vetyška.

A co plánují Češi objednávat nejčastěji? Stejně jako v předešlých letech bude největší zájem o hračky, knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Vysoké obraty pak lze čekat od prodeje počítačů a notebooků, mobilních telefonů či elektroniky obecně. Nejčastěji přitom plánují spotřebitelé na internetu utratit dva až pět tisíc korun.

Podobné články

Mobilní aplikace mění pravidla hry - Češi přesouvají nákupy do telefonu

15. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Zkušenosti s online nákupem elektroniky a IT techniky dnes deklaruje zhruba 66 % Čechů. Mění se však způsob, jakým lidé k online nákupům přistupují. Zatímco dříve dominoval počítač, dnes více než polovina objednávek probíhá přes mobilní telefony, často přímo v aplikacích konkrétních prodejců. Nadále si však důležitost drží i kamenné prodejny. Čtěte více

Heureka upravuje model služby „Ověřeno zákazníky“

13. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Skupina Heureka oznámila změny u své klíčové služby „Ověřeno zákazníky“, který vstoupí v platnost v září 2025 pro Česko a Slovensko. Zavedení nového, odstupňovaného modelu je strategickým rozhodnutím, jehož cílem je zajistit dlouhodobou udržitelnost této funkce. Čtěte více

České e-shopy využívají internetová tržiště ve velkém, tržby zde ale často nepřesáhnou ani 10 %

6. 8. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Seyfor)
Více než polovina českých a slovenských e-shopů prodává své zboží přes některý marketplace, který působí na lokálním trhu. A další se na to chystají. Jenže zkušenosti těch, kteří tuto cestu už vyzkoušeli, jsou velmi rozpačité. Čtěte více

Česká e-commerce ve druhém čtvrtletí vzrostla o 8 %, nejsilnějším měsícem byl červen

30. 7. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Po slabším dubnu zažila tuzemská e-commerce scéna v květnu oživení, které vyvrcholilo silným červnovým růstem. Ten byl poháněn především nákupy spojenými s příchodem letní sezóny a dovolených. Stabilní zůstává průměrná výše objednávky i vysoká míra spokojenosti zákazníků. Čtěte více