První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší…

Letošní Black Friday připadá na 24. listopad. Především mezi e-shopy ale výhodné nabídky v některých případech již odstartovaly, ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne a budou často pokračovat až do následujícího víkendu. Pro internetové obchody se také letos jde o velmi důležité období. „Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že nakoupit nejméně část dárků na internetu plánuje s předstihem téměř 80 % uživatelů internetu. Další část, přesahující deset procent, ještě není zcela rozhodnutá,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „Z této široké skupiny přitom téměř šest procent využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí také plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. A zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.

Ve druhé polovině listopadu už tradičně plánuje nakoupit většinu dárků nejvýznamnější část zákazníků. Skoro polovina respondentů výzkumu APEK uvedla, že v období od 16. do 30 listopadu objednává balíčky určené pod vánoční stromeček nejčastěji. „Z praxe víme, že on-line vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony. Mohou zodpovědně říct, že jsou na něj i letos všichni dobře připravení. Věřím, že i díky tomu letošní vánoční obraty překonají loňský rok a posunou českou e-commerce vpřed,“ doplnil Vetyška.

A co plánují Češi objednávat nejčastěji? Stejně jako v předešlých letech bude největší zájem o hračky, knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Vysoké obraty pak lze čekat od prodeje počítačů a notebooků, mobilních telefonů či elektroniky obecně. Nejčastěji přitom plánují spotřebitelé na internetu utratit dva až pět tisíc korun.

Podobné články

DPD a GLS si v Česku vzájemně otevírají sítě svých výdejních boxů

22. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnosti DPD a GLS se domluvily na sdílení svých sítí zhruba 2 100 výdejních boxů. Zákazníkům obou společností tak přibyde mnohem více možností, kde si své balíčky mohou vyzvedávat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Jde o první spolupráci tohoto typu na českém trhu – dosavadní doručování do partnerských sítí probíhá vždy jednostranně. Čtěte více

Zásilkovna už má v Česku 6 000 Z-BOXů. Ten jubilejní spustila ve Vsetíně

15. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Zásilkovna, logistická technologická firma ze skupiny Packeta, dosáhla významného milníku. V České republice provozuje už 6 000 výdejních boxů a má tak zdaleka nejširší a nejhustší síť v zemi. Jubilejní Z-BOX začal fungovat ve Vsetíně. Od instalace prvního boxu uplynulo pět let a tato metoda doručování se stala nejrozšířenějším způsobem vyzvedávání zásilek. Čtěte více

Reagovat na zákaznický e-mail trvá e-shopům v průměru přes 21 hodin

14. 10. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Zebra systems)
Podle zjištění společnosti GFI Software čekají zákazníci na odpověď na svůj e-mailový dotaz směřovaný na e-shop v průměru 21,5 hodiny. Kromě pomalé reakce na zákaznické dotazy navíc řeší většina dnešních e-shopů nedostatečnou kvalitu odpovědí a nesprávně nastavené priority, čímž přicházejí o nemalé peníze. Čtěte více

Jak umělá inteligence změní nakupování a celou e-commerce?

25. 9. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: ASPEN.PR )
Ve světě online nakupování se rodí proměna, kterou lze přirovnat k posunu od psacích strojů k počítači. Umělá inteligence (AI) má potenciál změnit samotnou podstatu, jak lidé nakupují, jak značky soutěží a jak budou fungovat e-shopy budoucnosti. Čtěte více