První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší…

Letošní Black Friday připadá na 24. listopad. Především mezi e-shopy ale výhodné nabídky v některých případech již odstartovaly, ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne a budou často pokračovat až do následujícího víkendu. Pro internetové obchody se také letos jde o velmi důležité období. „Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že nakoupit nejméně část dárků na internetu plánuje s předstihem téměř 80 % uživatelů internetu. Další část, přesahující deset procent, ještě není zcela rozhodnutá,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „Z této široké skupiny přitom téměř šest procent využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí také plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. A zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.

Ve druhé polovině listopadu už tradičně plánuje nakoupit většinu dárků nejvýznamnější část zákazníků. Skoro polovina respondentů výzkumu APEK uvedla, že v období od 16. do 30 listopadu objednává balíčky určené pod vánoční stromeček nejčastěji. „Z praxe víme, že on-line vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony. Mohou zodpovědně říct, že jsou na něj i letos všichni dobře připravení. Věřím, že i díky tomu letošní vánoční obraty překonají loňský rok a posunou českou e-commerce vpřed,“ doplnil Vetyška.

A co plánují Češi objednávat nejčastěji? Stejně jako v předešlých letech bude největší zájem o hračky, knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Vysoké obraty pak lze čekat od prodeje počítačů a notebooků, mobilních telefonů či elektroniky obecně. Nejčastěji přitom plánují spotřebitelé na internetu utratit dva až pět tisíc korun.

Podobné články

Více než polovina e-shopů věří, že sezona bude lepší než loni

21. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Česká e-commerce v meziročním srovnání obratů klesá. E-shopy však navzdory tomu podle průzkumu společnosti Skip Pay stále věří, že ve výsledku vše dobře dopadne a o výdělky z vánoční sezony se paradoxně bojí méně než loni touto dobou. Čtěte více

Jak zvládnout nápor objednávek během Black Friday a neztratit hlavu?

6. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Black Friday se stal nákupním fenoménem a e-shopy díky němu zaznamenávají prudký nárůst online návštěvnosti a prodejů. Přes značný obchodní potenciál úspěch závisí na strategii, načasování a zákaznické spokojenosti v mnoha oblastech. Na co se zaměřit, aby váš e-shop uspokojil zákazníky i během nákupního šílenství? Čtěte více

E-shopy čeká logistická špička, třetina vidí řešení ve fulfillmentu

30. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skladon)
Nadcházející měsíce budou pro obchodníky nejnáročnějším obdobím roku, intenzivní přípravy a zásobování tak vrcholí již nyní. Snaha udržet vysokou kvalitu logistiky navzdory výraznému nárůstu objednávek a možnost zbavit se starostí s plánováním skladových i personálních kapacit jsou jedním z důvodů, proč stále více obchodníků využívá tzv. fulfillment. Čtěte více

Každý druhý Čech nakoupí všechny nebo většinu dárků online

27. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Více než polovina Čechů letos všechny nebo většinu vánočních dárků pořídí výhradně na e-shopech (53 %). S jejich nákupem přitom začínají teprve v listopadu (38 %) a více než třetina lidí nechává pořizování dárků dokonce až po slevové akci Black Friday či jen pár dnů před Vánoci. Za dárky Češi plánují utratit do pěti tisíc korun (52 %). Čtěte více