První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší…

Letošní Black Friday připadá na 24. listopad. Především mezi e-shopy ale výhodné nabídky v některých případech již odstartovaly, ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne a budou často pokračovat až do následujícího víkendu. Pro internetové obchody se také letos jde o velmi důležité období. „Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že nakoupit nejméně část dárků na internetu plánuje s předstihem téměř 80 % uživatelů internetu. Další část, přesahující deset procent, ještě není zcela rozhodnutá,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „Z této široké skupiny přitom téměř šest procent využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí také plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. A zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.

Ve druhé polovině listopadu už tradičně plánuje nakoupit většinu dárků nejvýznamnější část zákazníků. Skoro polovina respondentů výzkumu APEK uvedla, že v období od 16. do 30 listopadu objednává balíčky určené pod vánoční stromeček nejčastěji. „Z praxe víme, že on-line vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony. Mohou zodpovědně říct, že jsou na něj i letos všichni dobře připravení. Věřím, že i díky tomu letošní vánoční obraty překonají loňský rok a posunou českou e-commerce vpřed,“ doplnil Vetyška.

A co plánují Češi objednávat nejčastěji? Stejně jako v předešlých letech bude největší zájem o hračky, knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Vysoké obraty pak lze čekat od prodeje počítačů a notebooků, mobilních telefonů či elektroniky obecně. Nejčastěji přitom plánují spotřebitelé na internetu utratit dva až pět tisíc korun.

Podobné články

Z-BOXy od Zásilkovny jsou nově v obchodech Žabka, dostupné i o svátcích

26. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Packeta)
Nakoupit si pečivo a rovnou vyzvednout balíček? Ano. Zásilkovna a Žabka propojují své služby a přinášejí zákazníkům pohodlí 21. století – výdejní Z-BOX uvnitř prodejny. A to i ve svátky nebo pozdě večer. Čtěte více

Češi chtějí QR kódy. Více než polovina je vyhledává i při nakupování na internetu

5. 6. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
Online nakupování je pro Čechy samozřejmostí a stále častěji od něj očekávají maximálně pohodlný, rychlý a transparentní způsob platby. Výsledky aktuálního průzkumu agentury Perfect Crowd pro společnost PayU* ukazují, že platby pomocí QR kódu patří mezi metody, o které mají zákazníci skutečný zájem. Celkem 63 % z nich uvedlo, že by je využívalo častěji, pokud by k tomu měli příležitost. Čtěte více

DPD díky portálu myDPD for business zjednoduší proces doručování pro firemní zákazníky

20. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD spouští pro registrované firemní zákazníky nový flexibilní portál s transparentním a jednoduchým přístupem k procesu doručování balíků. Na jednom místě tak odesílatelé naleznou seznam všech sledovaných zásilek a mohou si kdykoliv ověřit, zda a kdy byly doručeny příjemci. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více