Pět tipů pro úspěšný e-mail marketing

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Každý podzim přináší firmám vrchol sezóny z hlediska objemů prodeje a očekávaného zisku. Zatímco produktové týmy pečlivě připravují lákavé předvánoční nabídky, e-mailové kampaně často zůstávají stranou pozornosti. Přinášíme pět tipů, které posunou váš e-mail marketing na novou úroveň.

Vynikněte v davu s unikátním obsahem

V záplavě marketingových e-mailů musíte zaujmout. Jakub Olexa, ředitel společnosti Mailkit, poradil: „Klíčem je kvalitní a relevantní nabídka. Pamatujte, že první, co zákazník uvidí, je odesílatel. Pokud ztratí zájem o vaši značku, ani nejpromyšlenější předmět e-mailu to nezachrání.“ Olexa varoval také před změnou odesílací adresy uprostřed sezóny. Je to podle něj obrovská chyba, jejíž dopady bude značka napravovat mnoho měsíců.

Jasnost a stručnost vítězí 

Vaše nabídka musí být zcela jasná a pochopitelná. Často se stává, že značky přibalí mnoho obsahu a nabídek do jediné kampaně, a ta se pak stává pro příjemce složitou a čelí zbytečně složité volbě.

„Každé slovo v kampani by mělo čtenáři zprávy přinášet hodnotu,“ zdůraznil Olexa. „Používejte krátké odstavce, výstižné nadpisy a pečlivě vybrané obrázky. Tímto přístupem respektujete čas svých příjemců, což povede k pozitivnímu vnímání vaší značky a vyšší míře konverzí,“ dodal.

Využívejte personalizaci 

Vytvořte obsah na míru různým skupinám zákazníků. Místo zahlcení všemi nabídkami využijte cílené výzvy k akci (CTA). Tím nejen zvýšíte efektivitu, ale také se vyhnete překročení limitů velikosti zpráv, které mají nastavené e-mailové služby jako Gmail.

Nezapomínejte, že různé generace s e-maily pracují různě – mladí neradi skrolují a tak je na místě jim předložit obsah s hlavní informací nahoře, zatímco zákazníci Gen X, si rádi proskrolují nabídku. Pokud ale budete vytvářet e-maily nesmyslně dlouhé, kromě poškození doménové reputace vám navíc hrozí, že se e-mail nezobrazí celý.

Segmentace: zacilte přesně 

V hlavní sezóně je segmentace důležitější než kdy jindy. Nesnažte se oslovit celou databázi najednou. Jak upoznornil Olexa: „poskytovatelé e-mailových schránek jsou obzvlášť v tomto ročním období pod enormním tlakem. Musí zvládat nápor sezónních kampaní i zvýšené množství spamových útoků, které se v tom chaosu snaží skórovat. Hromadné rozesílky na celý seznam příjemců vám u zákazníků určitě nepomohou a u providerů zaručeně uškodí.“

Sezóna nekončí Vánocemi

Nezapomínejte, že sezóna nezačíná ani nekončí Vánocemi. Už dlouho v předstihu před Black Friday byste měli začínat doménu postupně zahřívat. V listopadu zpravidla nákupní horečka vrcholí, ale povánoční výprodeje v lednu jsou neméně důležité. „Pokud poškodíte reputaci značky na podzim neuváženými kroky, negativně to ovlivní váš start do nové sezóny a lednová čísla. I toto období musí být součástí vaší strategie,“ uzavřel Olexa.

Podobné články

Až 95 % odesílatelů e-mailů jsou spameři aneb kvalitní databáze kontaktů není o množství

14. 7. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Michna Media)
Z tisíce odesílatelů e-mailů jen padesát posílá legitimní obchodní zprávy – zbylých 950 jsou spameři a odesílatelé nevyžádané pošty. Čtěte více

Čtyři důvody, proč by e-shopy měly implementovat e-mailová schémata

16. 5. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
V době, kdy Google, Yahoo, Microsoft nebo iCloud zpřísňují pravidla doručování, hledají marketéři e-shopů způsoby, jak zajistit, že jejich sdělení skutečně dorazí do schránky příjemce. Jedním z nejefektivnějších, ale často přehlížených řešení, jsou e-mailová schémata. Čtěte více

E-mail v roce 2025: Bezpečnější, ale náročnější na správu

24. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailkit)
Zatímco světem hýbou novinky z oblasti AI a sociálních médií, klasický e-mail prochází vlastní revolucí. Zásadní změny v zabezpečení a rostoucí výzvy s robotickými interakcemi budou formovat podobu e-mailové komunikace i v roce 2025. Pro firmy to znamená nutnost přizpůsobit se novým pravidlům, nebo riskovat ztrátu důležitého komunikačního kanálu. Čtěte více

E-commerce v roce 2025: Trendy, které rozhodnou o úspěchu

30. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Brilo)
E-commerce vstupuje do nové éry, která redefinuje způsob, jakým lidé nakupují a firmy prodávají. Rok 2025 se ponese ve znamení inovací, personalizace a technologických pokroků. Pro české obchodníky to znamená nejen příležitosti, ale i výzvy. Čtěte více